Як Nintendo рятувала ігрову індустрію від повного знищення

4 лютого 2018, 10:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У сучасній ігровій індустрії домінують Microsoft і Sony. Вони змагаються за аудиторію, тримають власні платформи і роблять гри. Про Nintendo згадують в останню чергу і не завжди в хорошому сенсі. А дарма...

Таке ставлення до компанії спостерігається тільки в СНД. Західне співтовариство, навпаки, ставиться до Nintendo з великою любов'ю. Так, в останні років 10 компанія робить не найвдаліші кроки, але ігрова індустрія багато в чому формувалася завдяки їй.

Відео дня

Початок шляху

Для початку невеликий екскурс в історію. Nintendo Playing Card Company Limited засновано 1889 року. До того як почати робити відеоігри, компанія практично сто років займалися виробництвом гральних карт. 1963 року компанію перейменували в Nintendo Company, Limited., а асортимент розширився до дитячих іграшок.

Тільки 1978 року компанія створила підрозділ, який займався розробкою аркадних ігор. Уже за два роки компанія випускає першу портативну гру Game & Watch, під керівництвом Гумпей Екоі. Діти радянських часів могли бачити клон цієї приставки "Вовк і яйця".

Того ж 1980 року молодий дизайнер Сігеру Міямото створює гру для аркадних автоматів Donkey Kong. Проект отримав моментальний успіх і підштовхнув компанію до подальшої розробки. Гра стала знаковою для Nintendo, адже саме там ми вперше побачили прототип Маріо, який виріс в маскота компанії.

Великий крах відеоігор 1983-1985

У 1983 році ігрова індустрія була практично знищена. В основному з вини Atari, яка забила на якість ігор для своєї консолі. У підсумку, ринок заполонили паршиві гри, а останньою краплею стала ET за мотивами однойменного фільму. Гра була настільки поганою, що геймери масово повертали картриджі, а непродані копії зарили в пустелі Нью-Мексико.

Гравці повністю втратили довіру до індустрії, а прибуток ринку впав з $3 млрд до $100 млн. Правда, все це торкнулося тільки Америки і Європи, в Японії ігрова індустрія переживала свій розквіт. Дякувати за це можна Nintendo, яка 15 липня 1983 випустила Famicom - той самий Денді, тільки для Японії.

Кінець кризи ігрової індустрії припав на 1985 рік, коли Nintendo випускають свою консоль в Америці. Компанія розуміла всі ризики і 18 жовтня 1985 року зробила тестовий запуск. Перші 50 000 консолей NES відвантажили в Нью-Йорку, де приставку змели з прилавків за кілька місяців. Уже в лютому компанія почала продавати свої консолі по всій території США, а у вересні вийшла на ринок Європи. Консоль була настільки значущою, що деякі вважають NES не третім поколінням консолей, а істинним першим.

Nintendo запропонували гравцям абсолютно новий досвід. Геймплей більше не зводився до набору очок, а нові жанри з'являлися один за іншим. Компанія перевіряла кожну гру і видавала "Ліцензію Nintendo", що означало високу якість проекту. Звісно, поганих ігор було багато, але це скоріше через нерозуміння розробників основ гейм дизайну.

Сучасна Nintendo

Після 2000-х Nintendo почала віддалятися від гонки консолей з Xbox і PlayStation. Після GameCube компанія випускає Wii, яка акцентує увагу на "сімейному геймінгу". Деякі гравці називали Wii "консоллю для домогосподарок". Незважаючи на такий скепсис, Nintendo продали 101 млн консолей.

У Wii U компанія продовжила експериментувати, але менш вдало. За весь час існування консолі продано 13,56 мільйонів пристроїв. Консоль була не поганою, але сторонні розробники не рвалися перенести для неї свої проекти. Так, бібліотека ігор поповнювалася лише нечисленними, хоч і відмінними, ексклюзивами самої Nintendo.

Nintendo Switch вдихнула в компанію нове життя. Мені навіть здається, що Nintendo самі не очікували такого успіху. Консоль прийняли дуже тепло, а продажі весь час зростають. Switch - революційна консоль з великим потенціалом.

Ставлення до ігор

У той же час в СНД до консолей та ігор Nintendo ставляться вкрай скептично і навіть упереджено. Компанію лають за безідейність і випуск "конвеєрного" Маріо з незрозумілими іграми, які на мобілках і за безкоштовно відмовляються завантажувати. Насправді, я розумію таких гравців, які звикли до блокбастерів і графону. Вони люблять сюжет, стрілялки, вибухи і годинами зависати в гріндилках на зразок Assassin's Creed Origins. Nintendo роблять ігри за старою схемою - з акцентом на геймплей. Людина, яка запускала Маріо на Денді, не розуміє, чому серія досі жива, адже для нього це звичайний платформер.

Я можу здатися вам дивною людиною, але в Маріо весело грати навіть через 30 років. Так, концепція гри не змінювалася з 1980 року, але розробники постійно додають щось новеньке.

Взяти той же Super Mario Odyssey, яку не тільки хейтив ледачий. Розробники додали капелюх, за допомогою якого Маріо може контролювати ворогів і робити різні піруети в повітрі. Це відкриває нові простори для геймплею, і розробники змогли це правильно використовувати.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - ще один проект, який залишився недооціненим в нашій країні. Гравці дивляться на средненькую графіку, відсутність прокачування і плюються на гру. Так, Breath of the Wild не здивує вас крутою графікою і сюжетом, але її геймплей затягне вас на сотню годин. Гра не намагається розповісти вам історію - вона хоче вас розважати, давши безліч можливостей.

Сучасна Nintendo все так само слідує своїм традиціям і намагається робити саме гри. В епоху free-to-play, лутбоксів і всюдисущого доната Nintendo продовжує гнути свою лінію. Так, як і всі компанії, вона робить помилки, але є в Nintendo цей дух старої школи, який привертає до себе мільйони гравців по всьому світу.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X