Як народжується World of Tanks. Репортаж з офісу ігрової компанії Wargaming

14 квітня 2018, 09:04
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

НВ побувало в офісі компанії Wargaming у Мінську. Ми побачили, як народжується культова гра World of Tanks і поспілкувалися з її розробниками.

Зовнішній вигляд головного офісу Wargaming не виділяється із загального плану промислової околиці Мінська. Перехожий і не гляне в його бік, адже йому невідомо що приховують ці чорні дзеркальні стіни. Якби він ризикнув зайти всередину просто, щоб вгамувати цікавість, то побачив би інший світ. У ньому живуть фанати своєї справи, що працюють у творчій і дружній атмосфері.

Відео дня

Волею випадку мені вдалося потрапити в цю атмосферу. Відзначаючи вихід великого оновлення World of Tanks 1.0, Wargaming покликали в свій дім журналістів, щоб показати, як живе геймдев на пострадянському просторі. Адже, щоб побачити профі індустрії, не потрібно плисти за океан або перебратися через гори.

Музика нас зв'язала

Насамперед журналістів познайомили з найгучнішою частиною команди - звуковиками. Ці люди створюють ревіння моторів, гуркіт пострілів і жахливе оповіщення, яке означає, що вас "підсвітили".

Над звуковим супроводом WoT працює 7 осіб, двоє з яких керують усім процесом. Вони задають тон і контролюють, щоб інші члени команди йому слідували. До того ж їм доводиться контролювати творчі сплески ще 50 музикантів, які працювали над музикою WoT 1.0. Зокрема оркестру, під мелодії якого фанати "Гри престолів" стежили за середньовічними баталіями.

На створення ігрової музики йде багато сил і часу. Один з авторів музичного інтро для карт WoT 1.0 Андрюс Климка розповів, що прибув у компанію як творець ефектів. Тоді він працював над звуком пострілу, який йому доводилося слухати по 250 разів на день, щоб зробити його максимально автентичним.

"В кінці дня я виходив до колег і говорив:" Не розмовляйте зі мною - я глухий", - згадує Андрюс.

Такій завзятості можна тільки позаздрити. Не кожен готовий цілими днями сидіти на одному місці й прибирати з трисекундного звуку все зайве. Вражає і витримка звукорежисерів. Вони можуть спокійно працювати і не відволікатися, навіть коли десяток журналістів заполонили затишну студію і тицяють своїми камерами. Залізна витримка, браво.

Відділ візуальної насолоди

Найспекотніша частина екскурсії настала, коли нас пустили до графічних дизайнерів. Ні, кімната не була наповнена прекрасними дамами, адже простір заполонили величезні комп'ютери. Ці монстри гріли повітря серйозніше, ніж стара добра сільська піч. Але це не заважає професійним дизайнерам творити свою магію.

В кімнаті сиділи люди, які створюють моделі танків в WoT 1.0. На їх плечі поклали відповідальне завдання - радувати око фанатів гри. На форумах можна зустріти незадоволених кількістю техніки в грі, і ця частина спеціально для них.

На створення одного танка у дизайнерів йде від місяця до півроку. Першими за роботу хапаються історики, які створюють достовірну модель. Далі макет передають дизайнерам, які створюють його ігрове втілення. Поруч завжди знаходиться невелика фігурка танка, щоб художник міг створити максимально точну графічну копію. Після основної частини танк обростає деталями.

Корпус танка покривають дрібницями, які роблять його реалістичнішим. На краю дула з'являються відколи через постріли снарядів. Деталі гусениці покриваються іржею, бо нічого їздити по бруду і воді. А на люках облазить фарба.

«У шведському музеї ми зробили близько 800 фото танка Strv-103b з усіх ракурсів. Коли ми обробили фотографії та побудували 3D-модель, зрозуміло, вона вийшла такою важкою, що її не можна було випускати в гру: ніякі комп'ютери б не потягнули. Тому ми зробили полегшену ігрову модель, де при цьому залишилася дрібна деталізація аж до болтів», - художник-дизайнер комп'ютерної графіки Михайло Вайсер.

Спеціально для WoT 1.0

У World of Tanks 1.0 гра переїхала на движок Core. Розробники поліпшили графіку в кілька разів, особливо це помітно при порівнянні однієї карти на різних версіях. Примітно, що розробникам поставили завдання зробити красиво і без шкоди для продуктивності. Старим гравцям не доведеться бігти в магазин за новим залізом, а тільки насолоджуватися оновленою графікою.

"Ми як гравці не хочемо втратити своїх ігрових товаришів, які люблять грати з нами кожен день, тому ми дуже багато часу приділили оптимізації", - інженер-програміст графічного движка Іраклій Архангельський.

Карти стали не тільки кращими, але й більшими: площу збільшили до 16 кілометрів. Раніше розробники приховували від гравця кордони карти, заливаючи їх туманом або оточуючи горами. Тепер же локації відчуваються вільніше, адже навіть за межами карти тепер є життя. Дизайнери прозвали це "закрайовою геометрією".

«В оновленні 1.0 карти стали реалістичнішими через те, що додалося геометрії. Камені стали гострішими, і з'явилася закрайова геометрія, карти стали об'ємнішими. Якщо раніше це був просто іграбельний квадрат, то тепер це 16 км. Закрайова геометрія не геймплейна, це продовження картинки в неігровий зоні. Тепер на танку можна під'їхати до краю карти і подивитися в далечінь», - художник-дизайнер локацій Павло Сугак.

Всі ці нововведення прикрасили гру настільки, що гравці забувають про битви. Publishing-продюсер Юрій Курявий розповів, що на запуск оновлення гравці просто стояли і обертали вежами, дивлячись на новий світ WoT 1.0.

Великий Wargaming стежить за тобою

У команді Wargaming працюють дизайнери, музиканти програмісти і навіть знайшлося місце для вчених. Компанія не планує робити відкриття в галузі медицини або ракетобудування, але їх дослідження не менш цікаві.

Компанія створила цілу лабораторію з психологами, соціологами і дизайнерами інтерфейсу. Перша пара аналізує поведінку гравців, а дизайнери слухають коментарі та вносять зміни в інтерфейс. Для тестів запрошують тільки цільову аудиторію World of Tanks: зазвичай, це чоловіки 35 років. У дослідженнях не беруть участі розробники гри або ті, кому вона не цікава. У перших є своє бачення, яке не збігається з таким у гравців, а другим пофіг.

Під час тестів дослідники дивляться на міміку гравця за допомогою камери на моніторі. Якщо вас щось не влаштовує, вони це зрозуміють - незадоволену пику складно не помітити. Також у гравців беруть інтерв'ю, щоб безпосередньо почути всі коментарі.

Раніше гравці скаржилися на раптове завершення гри. Вони не звертали увагу на таймер, який вів відлік до кінця матчу. Справа в тому, що гравці зосереджуються на самому процесі битви. Розробники вирішили цю проблему додавши сирену, яка повідомляє про швидке завершення матчу.

Праця приносить свої плоди

Пройшовши всі етапи розробки, розумієш, скільки сил команда Wargaming вкладає в гру. Найкрутіше, що всі їх старання бачать гравці і не соромляться це показувати. В кінці екскурсії нас завели до просторої кімнати, яка більше схожа на лігво дикого фаната WoT. На стінах висять плакати, шматки танків, а полиці завалені моделями з металу, дерева і навіть в'язаними танчиками.

Регіональний продюсер WoT Євген Криштапович пояснив, що всі експонати - це фанатська творчість. Люди надсилають в головний офіс такі подарунки на знак подяки розробникам. У цій кімнаті дійсно відчувається справжня магія ком'юніті. З тими, хто надсилає посилки, завжди зв'язуються і пропонують їм віддячити. Виявляється, що люди роблять це просто так для улюбленої гри. Це індикатор здоров'я проекту, який показує, що творці рухаються в правильному напрямі.

Хочу працювати в Wargaming

У 16-поверховому офісі Wargaming працює понад 2000 осіб, а вся компанія налічує 4000. Середньостатистичний портрет співробітника - чоловік 30 років з досвідом роботи і професійними навичками. Звичайно, в компанії знайшлося місце і для жінок: 70% штату окупували чоловіки, а решта 30% заповнили жінки.

Перед тим як стати частиною команди Wargaming, нові співробітники проходять тримісячне випробування. Програма адаптації тут є квестом, який співробітник проходить і заробляє досягнення. В кінці на переможця чекає приз.

Якщо ви давно мріяли працювати у Wargaming, але у вас недостатньо досвіду, то не турбуйтеся. У компанії не працюють молодші розробники, але з 2017 року активна школа, куди набирають студентів для навчання. Вдале завершення курсу допоможе з працевлаштуванням у Wargaming.

Попрацювати в компанії справді хочеться. В офісі Wargaming панує ігрова атмосфера. Люди, які там працюють, люблять індустрію і всіляко це демонструють. Хол обставлений моделями танків, літаків, а на стіні красуються логотипи проектів компанії. Ліфти обклеєні тематичними принтами, а в різних відділеннях стоять моделі танків, і висять плакати.

У чергах ведуться обговорення нових ігор або оновлень, а деякі просто грають на смартфонах або портативках. Про шанувальників гіківського одягу я взагалі мовчу: симпатична дівчина в світшоти з "Соніком" (напиши мені) - це не рідкість у Wargaming

Після екскурсії по офісу Wargaming стала зрозуміла причина успіху World of Tanks. Все просто: гра просто потрапила в потрібні руки. Слоган PlayStation говорить: "Для гравців", а у випадку з Wargaming це звучало б: "Від гравців для гравців".

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X