Гра престолів відпочиває. Огляд гри Kingdom Come: Deliverance

5 березня 2018, 20:02

Середньовіччя – прекрасна пора з доблесними лицарями, дуелями заради прекрасних дам і слави! Як би не так. Пограйте в Kingdom Come: Deliverance, переконайтеся самі

Читаючи книги, дивлячись серіали і, звичайно ж, граючи в ігри про середньовіччя, ми бачимо прекрасну картинку. Розробники, сценаристи і письменники максимально романтизують епоху. Але завдяки Джорджу Мартіну і його Пісні льоду і полум’я середньовіччя набуло іншого відтінку – похмурого, брудного і жорстокого.

Відео дня

І, судячи з успіху книг Мартіна і серіалу Гра престолів, широкій аудиторії це подобається.

Раптом блондинчики в латах і на білих скакунах перестали цікавити аудиторію. Люди хочуть хліба і видовищ, а не романтики. Приблизно з таким настроєм Warhorse Studios почали розроблення Kingdom Come: Deliverance.

Розробники хотіли максимально передати дух реальної середньовічної Богемії. Все, починаючи від головного героя і закінчуючи бойовою системою, адаптували під реалії того часу. Зараз ми розберемося наскільки реалістичний реалізм віртуальної копії реальної середньовічної Богемії.

Слабкий і тупий нехлюй

Для початку розглянемо головного героя. Індро або Індржих, неважливо, – звичайний підмайстер коваля, який днями просиджував колготи на кузні. Вечорами він випиває, бавиться з дівчатами і кидає гній в житло місцевого німця. За мірками сучасного кіно Індржих – тупий персонаж без цікавої історії. Все вірно, і це прекрасний приклад, як розробники слідують концепту середньовіччя.

На вигляд Індро приблизно 18 років, а одяг видає в ньому бідного česky muži. Читання і грамота йому недоступні апріорі, і на початку гри його інтелект мотивує зайнятися освітою. Він би радий ознайомитися з витворами Штифтера, Рільке або Гашека, але читання йому на до снаги. Виходить, що наш герой слабкий і тупий нехлюй на початку гри. Так, а чому ж він слабкий?

Індро – 18-річний хлопець, який служив підмайстром коваля. Бентежить, що на початку гри він слабкий і кволий. Зазвичай, підмайстри виконували важку і нудну роботу, яка вимагала фізичної активності. Припустимо, що Індро привчали до ремесла з 7 років. Події Kingdom Come: Deliverance починаються коли йому, грубо кажучи, 18. До того моменту Індржих повинен виглядати, як гавайський серфер, а не середньостатистичний алкаш.

Загалом, Warhorse Studios максимально наблизили головного героя до середньовічних реалій, але перестаралися на догоду ігровим умовностям.

Вчися платити залізом

Коли Індро отримує перший меч і обладунки, перед гравцем відкривається нова сторона гри – бойова система. Свого часу For Honor хвалили за складну і правдоподібну боївку, але Warhorse знайшли чим відповісти.

Бої в Kingdom Come: Deliverance проходять досить напружено. Головний герой може загинути від декількох ударів, а якщо попадеться досвідчений противник, то взагалі один прогин і ти загинув. Схема схожа з For Honor: є п'ять напрямків для атаки, стусани і фінти. Відчувається як реальний бій на мечах, але при детальному розгляді це відчуття зникає.

Почитавши трохи про "історичне фехтування" я зробив невтішний для Kingdom Come: Deliverance висновок. Бойова система в грі непогана, але аж надто вона методична. Найвірніша тактика – ідеально парируй та іноді атакуй. Реальний же бій виглядає трохи брутальніше.

Бійці під час сутички не обмежували себе випадами і парируванням. Їх головне завдання – вимотати і покалічити ворога. ВИкористовуються різні обманки, клинки під ребро і навіть кулаки. Пробити броню суперника справа непроста, але політ металевої рукавички в голову може змінити хід подій. "Танці" на мечах виглядають красиво і ефектно, але це не більше ніж показуха. У реальному бою веде самий агресивний противник. Він задає темп, стиль і отримує тактичну перевагу.

Все ж розробників хочеться похвалити, оскільки боївка не обмежується "заклікуванням" опонента. До неї треба звикнути, освоїти і тоді ви станете майстром.

Також хочу похвалити Warhorse за достовірну модель екіпірування. У Kingdom Come: Deliverance для броні відведено 12 осередків, що дозволить екіпірувати Індро на повну.

У середньовіччі незначне поранення на полі бою могло привести до загибелі. Медицина в ті часи швидше лікувала від тривалих мук, ніж від хвороб. У 95% випадків навіть звичайне садно могло зробити з воїна інваліда або навіть убити. Повна антисанітарія та відсутність антибіотиків робили свою справу. Тож солдати вішали на себе багато обладунків, жертвуючи мобільністю.

Середньовічні баталії

Щоб не здатися вам поблажливим, я вирішив докопатися до "масштабних" битв в Kingdom Come: Deliverance. Ті, хто вже випробував гру, розуміють про що я говорю.

Баталії двох військ виглядають безглуздо і смішно. Стрій, тактика, стратегія – командири Kingdom Come: Deliverance про це не чули. Битви більше схожі на "стрілку" середньовічних гопників, які розписують один одному обличчя за гаражами. З огляду на те, що розробники скрупульозно підійшли до персонажів і бойової системи, такий прокол дуже впадає в очі.

Взяти одну з ключових битв у грі, яка здається складною, але тільки на перший погляд. Тактика проста: обходимо все місиво, заходимо противнику за спину і спокійно вирізаємо половину ворожого війська. Якщо ж ви оволоділи майстерністю стрільби з лука, то навіть не думайте хвилюватися. Вороги не помітять стріл, що стирчать з очниць соратників, і навіть не подумають перебудуватися.

Доробок на майбутнє

У Warhorse вийшла атмосферна гра: оточення, одяг, архітектура і персонажі зроблені під стать епосі. Навіть герої, яких ми зустрічаємо за сюжетом, відчуваються живими. У той же час гра іноді не дотискує, що можна пояснити невеликим бюджетом, але додати є що.

Для більшого реалізму гравця змушують їсти, спати і навіть чистити броню, але розробники забули про головне – здоров'я. Як на звичайного підмайстра коваля, Індро має надзвичайно міцний імунітет. Йому не страшне зараження крові, нагноєння рани і навіть сифіліс. Так, злягання з повією в грязюці з відкритою раною не завдасть особливої ​​шкоди нашому герою.

До речі, щодо Індро, чому він такий хороший? Ви тільки подивіться на нього, просто білий лицар Богемії. За весь час гри головний герой звідає стільки жаху, але його внутрішній стан залишається незмінним. Так, війна ніколи не змінюється, але людей крутить жорстко. Чому ж я не можу зробити з Індро жорстокого покидька і головоріза?

Вердикт НВ

Kingdom Come: Deliverance намагається максимально дотримуватися канону середньовіччя. У той же час розробники виявляють дивну увагу до деталей. Іноді ти відчуваєш захват, але частенько дивуєшся упущенням, які допустили розробники.

Якщо ви давно хотіли зіграти в масштабну і, найголовніше, реалістичну RPG, то KC: D – ваш вибір. Підручником середньовічної культури гра не стане, але її реалізму можуть позаздрити багато проектів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X