Вчися читати! У Великій Британії запустили гру, яка допомагає визначати фейки про коронавірус

13 жовтня 2020, 10:21

Нова онлайн-гра, яка ставить гравців на місце постачальника фальшивих новин про пандемію, є новою тактикою в боротьбі з потоком дезінформації про коронавірус.

Гра Go Viral! була розроблена Лабораторією прийняття соціальних рішень Кембриджського університету у співпраці з Кабінетом міністрів Великої Британії.

Незвичайна гра заснована на дослідженнях кембриджських психологів, які виявили, що, даючи людям уявлення про методи, які використовуються для поширення фейкових новин в соціальних мережах, вони підвищують їхню здатність виявляти й ігнорувати дезінформацію в майбутньому.

Відео дня

«Фейкові новини можуть поширюватися швидше і глибше, ніж правдиві. Перевірка фактів життєво важлива, але це відбувається занадто пізно, і брехня вже поширилася, як вірус. Ми прагнемо розвінчати або запобігти дезінформації, піддаючи людей помірній дозі методів, що використовуються для поширення фейкових новин. Це те, що соціальні психологи називаютьтеорією щеплення“», — сказав доктор Сандер ван дер Лінден, який очолює проєкт і лабораторію прийняття соціальних рішень в Кембриджі.

Нова 5−7-хвилинна гра знайомить гравців з основами онлайн-маніпуляцій в епоху коронавірусу. Вона діє як просте керівництво з найпоширеніших методів: використання емоційно забарвленого мовлення для розпалювання гніву і страху, використання фальшивих експертів для посіву сумнівів і пошук змов для лайків у соціальних мережах.

У грі представлені найпоширеніші тактики «інфодемії». Гравці дізнаються, як справжні новини дискредитуються через використання фальшивих докторів і засобів правового захисту і як поширюються неправдиві чутки, такі як горезвісна змова 5G.

«Використовуючи змодельоване середовище, щоб показати людям, як створюється дезінформація, ми можемо демістифікувати її. Гра дає людям інструменти, необхідні для того, щоб відрізняти факти від вигадки», — сказав доктор Джон Рузенбек, розробник Go Viral! і дослідник на кафедрі психології Кембриджа.

Гра Go Viral! заснована на грі Bad News, в яку з моменту запуску в 2018 році зіграли понад мільйон разів. Дослідники з Кембриджа розробили та протестували Bad News (Погані новини) і виявили, що всього одна гра знижує сприйняту надійність фейкових новин в середньому на 21% в порівнянні з контрольною групою.

«Показуючи людям тактику фальшивих новин, ми можемо допомогти створити загальне щеплення, а не намагатися протистояти кожній конкретній брехні», — підкреслила керівник нової роботи, стипендіатка Кембриджа Меліса Басолі.

Раніше НВ писав, що дослідницька група в Австралії показала, що SARS-CoV-2, вірус, що викликає COVID-19, життєздатний навіть після 28 днів перебування на таких поверхнях, як скло і банкноти.

Це дослідження є переконливим нагадуванням про те, що нам також потрібно уважно стежити за тим, до чого ми торкаємося, підкреслили вчені.

Дослідники взяли штам SARS-CoV-2 і помістили його в розчин, що імітує людський слиз. Кінцева концентрація вірусу в підробленому слизі склала 4,97×10 в 7 / мл, що, за оцінками дослідників, приблизно дорівнює кількості вірусу, присутнього в слизу пацієнта з COVID-19 з високим вірусним навантаженням.

Потім команда дала слизу висохнути на об'єктах з нержавіючої сталі, скла, вінілу, бавовни, полімеру і паперу при трьох різних температурах: 20 °C, 30° C і 40 °C без будь-якого впливу світла. Вони взяли зразки висушеного слизу через одну годину і через 1, 3, 7, 14, 21 і 28 днів після «зараження». Команда виявила, що вірус залишався і міг бути виявлений протягом 28 днів на більшості поверхонь при 20 °C — єдиним винятком була бавовна.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X