«Реальний світ здасться пласким і бляклим». Гейб Ньюелл про нейроінтерфейси, читання емоцій з мозку і майбутнє відеоігор

25 січня 2021, 20:03

Очільник компанії Valve Гейб Ньюелл дав інтерв'ю новозеландському телеканалу 1 News і розповів про своє бачення геймінгу в майбутньому — зокрема, про нейроінтерфейси, які з часом повністю замінять «м'ясну периферію» — очі, руки і вуха.

Нейроінтерфейси або інтерфейс мозок-комп'ютер (BCI) в геймінгу — це, грубо кажучи, зв’язок відеогри безпосередньо з мозком. Для цього не знадобляться ні комп’ютери з телевізорами, ні навіть очі з вухами — грубо кажучи, вся гра буде відбуватися і контролюватися в мозку гравця.

Відео дня

Ньюелл відразу визнав, що деякі його ідеї можуть здатися божевільними і занадто фантастичними, але він упевнений, що нейроінтерфейси — це майбутнє відеоігор, а розробники просто зобов’язані вчитися працювати з цією технологією, щоб бути затребуваними в майбутньому.

Про це він заявив у інтерв'ю телеканалу 1News.

Зараз Valve працює із шоломами Galea від компанії OpenBCI — це гарнітура, яка працює з окулярами віртуальної реальності, зчитуючи емоції і реакції гравця. Так компанія отримує справжні «відгуки» гравців на зміни в іграх — наскільки їм весело, нудно, складно або страшно.

Шолом Galea (Фото: OpenBCI)
Шолом Galea / Фото: OpenBCI

Крім такої системи оцінок Ньюелл розповів про своє бачення геймінгу майбутнього. Він упевнений, що за допомогою нейроінтерфейсу розробники зможуть «транслювати» гру безпосередньо в мозок людини, не використовуючи девайси — комп’ютери та приставки з телевізорами —і навіть «м'ясну периферію» — очі, вуха та руки. Більш того, так гра буде сприйматися набагато краще.

"Реальний світ буде здаватися плоским, бляклим і розпливчастим в порівнянні з тим досвідом, який ви зможете створити в мозку людей"

Гейб Ньюелл

Він упевнений, що очі ніколи не зможуть відтворити ту картинку, яку можна передати безпосередньо в мозок людини.

Крім того, таким чином гравець зможе відчувати те, що відчуває герой гри — наприклад, біль від поранень: «але це досить складна тема для міркувань».

Проте зараз Valve не планує випускати нових ігор на основі нейроінтерфейсу. За словами Ньюелла, зараз ці технології розвиваються настільки швидко, а команда дізнається стільки нового, що на розроблення і випуск гри вони витратять занадто багато часу, за який «може вийти щось, що дозволило б включити чимало інших функцій».

Mike Ambinder / Valve Corporation
Фото: Mike Ambinder / Valve Corporation

Також Valve співпрацює з компаніями, які роблять штучні частини тіла: «Виявляється, ігрові движки дійсно корисні, тому що вони симулюють достатньо інформації, яка вам потрібна, щоб створити штучну руку для людини».

Вочевидь, не всі захочуть, щоб до них у мозок «залазила» програма — і Ньюелл це розуміє. Він упевнений, що скепсис щодо нейроінтерфейсів пройде з часом, коли люди будуть бачити позитивні приклади використання технології: «Адже ніхто не змушував вас користуватися телефонами… Але ж зараз ви вже довіряєте всю свою персональну та фінансову інформацію технологіям».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X