До біса iPhone! Кому потрібні ігрові смартфони і чи є у них майбутнє

1 червня 2018, 21:03

Apple позиціонує iPhone як ідеальне мобільне рішення для гри. Samsung та інші виробники "андроїдів" не відстають. Але деякі вендори вважають, що геймерський смартфон повинен бути пристроєм іншого характеру. У 2018 представлені Razer Phone, Nubia Red Magic і до виходу готується Black Shark від Xiaomi. Спробуємо розібратися, чи потрібні ігрові смартфони, і якщо так, то кому і які.

Є така приказка: "У того, хто не знає минулого, не буде майбутнього". Щоб краще розібратися в питанні, потрібно заглянути в історію. Піонерами в мобільному геймінгу була Nokia. Тоді ще фінська компанія випустила на світло N-Gage, який з тріском провалився, але був крутим смартфоном.

Відео дня

N-Gage - ігровий пристрій, але Nokia позиціонувала його як молодіжний смартфон. Це одна з причин провалу - люди просто не розуміли, що це і для кого. Злий жарт зіграло розташування мікрофона, яке робило ідіотом будь-кого, хто дзвонив з N-Gage. Інженери розмістили його на бічній грані, і власник смартфона перетворював себе на чебурашку з одним вухом, коли розмовляв.

У той же час в смартфоні є речі, які зроблені чудово. N-Gage підтримував картриджі з іграми, серед яких навіть були ексклюзиви. Для смартфона випустили The Elder Scrolls Travels з відкритим світом, сюжетом і іншими принадами. Також систему відвідали Tomb Raider, Tony Hawk та інші великі ігри.

У N-Gage навіть був власний онлайн-форум "Арена", де геймери могли спілкуватися між собою, і магазин ігор Nokia Software Market. Не будемо забувати про непогане, як для такого пристрою, управління і дизайн. Завдяки цьому N-Gage була популярна серед геймерів, але інші люди пройшли повз, і низькі продажі вбили консоль.

Підсумуємо основні плюси Nokia N-Gage: ексклюзивні ігри, зручність, онлайн-сервіси. Мінуси: неправильне позиціонування, безглуздий дизайн. Поки що повісимо цю рушницю з висновками тут і вистрілимо пізніше.

Повертаємося в сучасність

Nokia виконала відмінну роботу, але що пропонують сучасні вендори? Razer додала екран в 120 Гц, Nubia охолодження і GameBoost, а Xiaomi недогризок геймпаду. У цих смартфонів є спільна риса – унікальна фішка і дизайн. Він не тільки прикольний, але ще й практичний. У тому ж Red Magic дизайн забезпечує додаткове охолодження.

В іншому це звичайні смартфони без додаткових залізячок. Виробники навіть пхають круті камери, які додають вартість. Ігрові смартфони практично не відрізняються від звичайних флагманів. Та ж Razer не переконала геймерів, що екран у 120 Гц – все що їм потрібно для мобільного геймінгу. За експеримент можна похвалити тільки Black Shark із "завантажувальним" геймпадом і Red Magic за Game Boost.

Хорошим прикладом ігрового смартфона початку ери Android став Xperia Play. Це був смартфон з повноцінним геймпадом. На подив це виявилося зручним і навіть непогано виглядало. У 2018 такий дизайн виглядав би непогано за умови прямоти рук дизайнера.

Виникає відчуття, що виробники самі не розуміють, що робити з ігровими смартфонами. Процесом керує маркетинговий відділ, який просить зробити "агресивний дизайн" і вмонтувати круту камеру з дисплеєм. Ось тільки геймерам потрібні дійсно корисні речі.

Роби як я

З дизайном все і так зрозуміло. Він повинен бути "геймерським", але виконувати практичнішу функцію. Ті ж Red Magic і Acer Predator 6 отримали крутий дизайн, який ще й на зручності позначився. Відразу перейдемо до найцікавішого – начинки смартфона.

Потужний процесор і великий об'єм оперативної пам'яті – це аксіома. Формулу можна вдосконалити великим об'ємом постійної пам'яті. Ці компоненти потрібні для стабільної роботи пристрою та ігор, які він буде запускати. Потрібна "мобільна машина", яка потягне ігри на максимальних налаштуваннях графіки. Така система буде гріти смартфон, і тут ми вчинимо як Nubia і зробимо корпус, який вміє виводити тепло назовні. Корисно і стильно.

Відразу відкидаємо всі думки про фотоможливості смарфтона. По-перше, це ігровий смартфон і сенсора від звичайного бюджетника а-ля Xiaomi вистачить з головою. По-друге, це здешевить вартість. Так, ми добираємося до середнього класу і смартфон вже стає привабливішим для звичайного геймера. Якщо вже і додавати вартості пристрою, то цікавими фішками. Як, наприклад, Razer, які зробили екран у 120 Гц.

Головна причина покупки ігрового смартфона

Тепер ми знімаємо "рушницю N-Gage" і поговоримо про ігри. Nokia зробила правильний крок з упором на розширення бібліотеки проектів, а не круту камеру, дизайн та інше. Тут суть не в кількості, а в якості. Справа в тому, що мобільній індустрії зразка 2018 року не потрібні ігрові смартфони.

Відсотків 90 усіх ігор – проекти, які заробляють гроші для розробників. Нові "іграшки" з'являються практично кожен день, але вони просто копіюють успішні аналоги. Розробники не заморочуються щодо сюжету і геймплею, і роблять проекти, які добре себе показали.

До того ж ці ігри розраховані на короткі сесії. Граючи по 10-15 хвилин в день ви не помітите одноманітності, але якщо залипнути на годину, то гра стане нудною. Звичайно, в Маркеті повно культових ігор, але вони вийшли давно і пройшлися не один раз. Зараз в магазині застосунків багато проектів, якими можна зайняти себе тільки на парах, в чергах і так далі. І навіщо для цього купувати ігровий смартфон?

Для Nvidia Shield виходили перевидання Half-Life і Metal Gear Rising, які відмінно виглядають на портативках. Але це ексклюзиви Shield, тому що у консолі є повноцінний геймпад з яким зручно грати, і потужний чіп Tegra K1. Тут ми підбираємося до головної проблеми, яку повинні вирішити виробники ігрових смартфонів, - адекватне управління.

Припустимо, у співробітників Bethesda закінчиться кокаїн і вони вирішать випустити ще одне перевидання Skyrim. Погляд впаде на ігрові смартфони, але розробники зіткнуться з сенсорним управлінням. Якщо ж FromSoftware захоче випустити Dark Souls для смартфонів, то уявіть біль гравців, які будуть проходити гру з сенсорним управлінням. Так можна продовжувати ще довго, але суть ви вловили.

Історія знає два вдалих приклади фізичного управління на смартфонах: зовнішні геймпади і Xperia Play. Найкраще зовнішній геймпад реалізувала Moto з модом GamePad. У нього були недоліки, але сама конструкція зручна і практична. Sony ж вбудувала геймпад у смартфон, зробивши його у вигляді слайдера. Ця конструкція цікава тим, що дає максимальний портативний досвід.

У таких рішень є свої проблеми. Для GamePad потрібна сумка - він досить великий. Хоча, в метро грається без проблем, навіть при забитому вагоні. Недолік Xperia Play в самій конструкції, яка швидко втратить придатність. Та й дизайн вона зіпсує, якщо потрапить не в ті руки. Це ті жертви, на які повинні будуть піти виробники ігрових смартфонів, але вони того варті.

Геймерські смартфони - бути чи не бути?

Рецепт ідеального ігрового смартфона простий. Для початку потрібно зробити ергономічний дизайн, щоб було зручно грати. В стильний корпус засовуємо потужне залізо, яке потягне всі ігри. Ставимо звичайну камеру, а замість неї витрачаємо гроші на потрібні фішки - хороший звук або екран. Дуже важливо не напихати пристрій зайвим і не переходити позначку в 500-600 доларів. Ціна - це додатковий стимул до покупки ігрового смартфона.

Тепер найголовніше - бібліотека ігор. Створюючи N-Gage, Nokia подбала про ігри, заради яких будуть купувати пристрій. Сучасні процесори вміють тягнути великі проекти з гарною графікою, так чому б не користуватися цим. Для ігрового смартфона потрібні гри, а не «мобільні іграшки» для викачування грошей. Розробники вже пішли на зустріч, і ті ж Fortnite і PUBG отримали мобільні адаптації. Якщо так піде й далі, то індустрії відеоігор знадобляться ігрові смартфони. Геймери готові платити за мобільні ігри, якщо ті будуть якісними.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X