Чому всі чекають Resident Evil 2? Історія культової серії ігор про Оселю зла

23 червня 2018, 21:02

На E3 2018 Capcom анонсувала перевидання Resident Evil 2. Студія вже оновлювала класичні гри, але цей ремастер виділяється особливо. Розробники не просто підтягнули роздільну здатність текстур, а з нуля відтворили гру, використовуючи сучасну графіку. Фанати просто вибухнули під час конференції, але звідки стільки захвату?

Сьогодні ми знову повернемося в минуле і поговоримо про ще одну культовоу серію ігор. Цього разу під огляд потраплять дві гри серії, тому що перша Resident Evil була пробою пера, а з другої спроби Capcom намацали золоту жилу.

Відео дня

Resident Evil

Практично кожна відеогра створюється під впливом інших проектів і Resident Evil не стала винятком. Тільки фішка в тому, що розробники надихалися своїм же проектом, який на той час забули гравці. Йдеться про Sweet Home 1989 року, RPG, в якій п'ятеро хлопців вирушають в особняк, де їх чекають злі сили. У свою чергу гра заснована на однойменному фільмі Кійосі Куросави.

Розробка

За ігрову адаптацію взявся головний керуючий відділу консольних ігор Capcom Токуро Фудзівара. Гравці тепло зустріли Sweet Home, але швидко забули, та й Фудзіварі було чим зайнятися. У 1994 Шінджі Міками вирішив відродити серію, і, заручившись підтримкою Токуро розпочала роботу над новою частиною Sweet Home. На ранній стадії розробки гру тісно прив'язали до "Милого дому", але незабаром творці відійшли від початкової концепції.

В Sweet Home гравець керував п'ятьма персонажами з унікальними здібностями. Щоб перемогти ворогів і вибратися з замку, вони повинні допомагати один одному. У новій Resident Evil гравця залишили одного і змусили виживати.Також ще на ранньому етапі розробки з гри вирізали афроамериканця Дьюї, який виконував функції генератора жартів. Під ніж потрапив і кіборг Гелзер, що відігравав роль "великого хлопця". До кінця розробки з головних героїв залишилися Джилл Валентайн і Кріс Ретфілд.

Сюжет і світ гри

Головні герої є членами загону STARS, підрозділу "Альфа", який відправили в Ракун Сіті для розслідування дивних вбивств. За словами місцевих поліцейських, знайдені тіла були обгризені, неначе після нападу голодних вовків. Прибувши на місце події, загін знаходить місце аварії з розбитим вертольотом і останками товаришів по службі з підрозділу "Браво". У той же момент на військових нападають собаки і зомбі, вбиваючи механіка Джозефа Фроста. У паніці пілот вертольота летить, а загін рятується втечею в бік особняка.

https://youtu.be/YBPorxYQcwc

Всього в підрозділі "Альфа" шістеро бійців, але до замку добираються тільки троє, і набір тих, що вижили, залежить від гравця. Якщо спочатку гри вибрати проходження за Джилл, то до замку добереться вона, Баррі Бертон і Альберт Вескер. Почавши гру за Кріса Ретфілда, врятуватися зможуть лише він, Альберт Вескер і Джилл Валентайн. Бертон нікуди не дінеться, але ігровим персонажем йому не бути.

Сюжет першої Resident Evil недалеко пішов від фільмів категорії В. Гравців намагалися здивувати кількома сюжетними поворотами, але основа вже тоді була клішованою. На щастя, посередній геймплей завжди можна перекрити геймплеєм, і RE це вдалося.

Геймплей

Замок - ключова локація для всієї серії. Іноді замість нього виступає корабель, будинок, садиба, але принцип залишається той же - гравця замикають в закритому приміщенні. Друга відмінна риса - зомбі, які населяють умовний замок. У першій трилогії це були дійсно небезпечні противники і зустріч парочкою таких могла погано закінчитися. У деяких моментах простіше втекти, щоб уникнути бійки і не витрачати патрони, яких і так дуже мало.

Крім стандартних зомбі по замку бродили мутовані собаки, павуки і навіть рослина. Також в кожній грі серії присутній величезний монстр, який ганяється за головним героєм. У першій Resident Evil це був "Тиран", якого створив Вескер. Все це додавало атмосферу виживання, яка також стала візитною карткою гри. До ключових особливостей належать і загадки. Спочатку двері в замку замкнені, і, щоб потрапити на нові локації, потрібно розгадувати таємниці. Це не СкубіДу, але поламати голову доведеться.

У першій Resident Evil гра отримала фішки, які залишилися з нею до сих пір. Головоломки, зомбі, виживання і особняк стали візитною карткою, яка визначила вектор розвитку серії.

Неповторний оригінал

Resident Evil стала дуже популярною і отримала кілька перевидань. Почнемо з того, що в Японії серію досі називають Biohazard, а ім'я "Обитель зла" вибрали спеціально для американського ринку. При реєстрації гри в Америці, Capcom дізналися про гру і рок-групу з такою назвою. В результаті компанія провела конкурс на нову назву, в якому перемогла Resident Evil.

Японська версія гри відрізнялася і цензурою. Японці ті ще збоченці, але кров і оголення в іграх строго цензурується. У 1996 на прилавки американських магазинів потрапила саме японська версія. У ній початкова сцена була чорно-білою, Кріс більше не курить, а в сцені першої появи зомбі у трупа немає обгризеної голови. У версії Director's Cut ці принади повернули на місце, а також додали рівні складності.

Resident Evil 2

Перша RE продалася тиражем в 2 мільйони копій, що стало відмінним мотиватором для створення сиквела. У Resident Evil 2 Capcom провела роботу над помилками і допрацювала дрібні косяки першої частини. Також гравців познайомили з новим героєм, який став ключовим і впізнаваним персонажем серії - Леоном Кеннеді.

Розробка

У ранніх версіях RE2 були присутні два головні герої: поліцейський Леон Кеннеді і студентка Ельза Вокер. До релізу дожив тільки Леон. Боси Capcom порахували, що гра дуже схожа на першу "Обитель зла" через двох персонажів і повільний геймплей. В результаті дівчину прибрали і додали трохи динаміки, яка пішла тільки на користь. Гру вирішили робити з нуля, а першу версію сховали в стіл, прозвавши Resident Evil 1.5.

Сюжет

Дії Resident Evil 2 відбуваються через два місяці після оригінальної гри. З околиць Ракун Сіті гравців переносять в саме місто, де зомбі вірус дав про себе знати. Вчений місцевої корпорації зла Umbrella Вільям Біркін працював над модифікуванням Т-вірусу, який використовував Вескер для створення "Титана".

Голови корпорації дізналися про це і вирішили прибрати вченого, відправивши до нього солдатів. Військові знаходять Біркіна, розстрілюють, але той з останніх сил заражає себе модифікованим G-вірусом і перетворюється на монстра. Під час бійки колби з вірусом потрапляють в каналізацію, де його підхоплюють щури і розносять по місту.

У розпал всієї движухи в Ракун Сіті прибуває Леон Кеннеді, новобранець в місцеву поліцейську дільницю. До того ж на пошуки брата в місто приїжджає Клер Редфілд. Герої не встигають роззнайомитися, і їх розділяє бензовоз, який на великій швидкості таранить патрульну машину. Незважаючи на це, персонажі таки зустрічаються в місцевому аналогу замку - поліцейській дільниці.

На цьому моменті ми бачимо перша відмінність від оригінальної Resident Evil. У сіквелі гравцям також пропонують на вибір двох персонажів, але їх історії розвиваються паралельно, а не суперечать один одному, як в першій RE.

Друга обитель зла пропонує цікаву систему сценаріїв. Простіше кажучи, історія одного персонажа доповнює розповідь другого. Якщо пройти сюжет за Леона, то гра запропонує повторити, але вже в ролі Клер, а потім ще кілька разів. Щоб побачити повну картину, потрібно пройти гру мінімум чотири рази. Така система зустрічається і в наступних іграх, а найяскравіше виражена в Resident Evil 6. Там історій було п'ять і кожна розповідала щось нове.

Геймплей і оточення

Capcom не зупинилися тільки на сюжетних змінах, допрацювавши геймплей і оточення. Вже з перших секунд гравець помітить оновлену графіку. Персонаж тепер більш деталізований, зомбі стали різноманітнішими, а задники додали в роздільній здатності. Першу версію Resident Evil 2 боси Capcom критикували за повільність і розробники додали динаміки. Збільшили кількість ворогів на одному екрані. Через це розширили арсенал, а також додали апгрейди, які робили стандартні стовбури більш смертоносними. Також помітно збільшилася швидкість пересування головних героїв.

В іншому геймплей залишився той самий. Гравців знову кидають у "особняк", де їм потрібно вирішувати загадки і боротися з зомбі і босами. На цей раз за головними героями ганяється мутований Вільям Біркін. Після кожного бою він змінює форму, і якщо на початку він схожий на людину, то в кінці це жива субстанція з шипами і зубами. Компанію величезних монстрів доповнить "Титан Т-103" або Містер ікс, який буде псувати життя гравцям. Іноді він буває дійсно настирливий, але його головне завдання - зібрати зразки G-вірусу.

Після проходження основної сюжетної кампанії гравцям пропонують пройти три додаткових режими гри. У Мега битві гравець вибирає одного з трьох персонажів і йде зачищати раніше пройдені локації. Там немає додаткових сюжетних матеріалів, адже це проста міні-гра з набором очок.

Другий режим називається "Четвертий вижив" і оповідає про солдата корпорації Umbrella. Він придбав зразки G-вірусу і тепер намагається дістатися до точки евакуації. Третій режим Capcom зробили по приколу і назвали його "Тофу, що вижив". Міні-гра схожа на другу, але тепер в головних ролях сир тофу, який озброєний одним ножем.

Ось такі післяігрові завдання також залишилися з серією і до цього дня. Навіть в Resident Evil 7 було два режими: "Ітан повинен померти" і "Кошар". Взагалі, сьому частину багато гравців критикують, але на ділі вона ближча до класичної трилогії, ніж інші сучасні ігри серії.

Якщо перша Resident Evil була пробою пера, то друга частина стала готовим проектом, в якому все довели до ідеалу. Сюжет все так само не відзначався оригінальністю, але фішка з безліччю сценаріїв додавала інтересу. До того ж геймплей став куди цікавішим і динамічнішим. Цих змін вистачило, щоб Resident Evil 2 стала улюбленою частиною для багатьох гравців.

Для мене знайомство з серією почалося з сиквела за порадою старших колег. Перша Resident Evil була хорошою грою, але не пройшла перевірку часом. Якщо порівнювати сиквел і оригінал, то Resident Evil 2 приємніша і залишається іграбельною навіть в 2018.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X