Божественна комедія для геймерів. Огляд гри Hades

21 січня 2019, 22:02

Сюжет Hades експлуатує стародавні, але не забуті міфи стародавньої Греції. І робить це дуже якісно

Hades якось загубилася серед великих анонсів на The Game Awards 2018. До того ж геймери з недовірою поглядали на проект, адже вийшла гра в ранньому доступі, який рідко пропонує щось хороше. Все ж Hades роблять не випускники школи інформатики з Василькова, а Supergiant Games, творці Bastion і Pyre. Розробники вже показали на що здатна їх фантазія в попередніх проектах, тож у їх випадку бета-тест може стати простою формальністю.

Відео дня

Божественна комедія

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Сюжет Hades експлуатує давні, але не забуті міфи стародавньої Греції. Головного героя звуть Загрей і так уже склалося, що він син Аїда, бога підземного царства. Знавці грецької міфології відразу ж помітять нестикування, але сценаристи пояснять це в процесі гри. Молодому Загрею набридло жити в царстві мертвих і він наважується вибратися з нього, але шлях буде непростим.

За стінами замку Аїда бродять мертві душі, які агресивно налаштовані навіть проти членів божественної сім'ї. Тож Загрею доведеться пробивати свій шлях наверх за допомогою меча. Чим ближче герой буде підбиратися до Олімпу, тим більше він дізнаватиметься про своє істинне походження і таємниці, які приховує його батько.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Історія Hades подається через діалоги і закадровий голос оповідача. У розробників не вистачило бюджету на анімації для кожного персонажа, тож гравці будуть дивитися на статичні, але стильні портрети. Оточення також вирішили робити в мальованому стилі, який відмінно б підійшов коміксу від DC або Marvel. З візуалом Supergiant Games, як завжди, вгадали.

Персонажі порадували ще більше. Крім самого Аїда і Загрея, в палаці живуть інші міфічні герої і монстри. Наприклад, будинок прибирає маленька Медуза Горгона, а роль дворецького виконує Гіпнос. Домочадці по-різному реагують на головного героя і завжди готові з ним поговорити. Особливо балакучим виявився Аїд, який постійно дорікає сину за прагнення вибратися з царства мертвих.

Сюжет, графіка і персонажі створюють якесь відчуття "божественної комедії". Незважаючи на похмуру атмосферу, персонажі знаходять привід пожартувати, але ось за межами замку оточення прямо кричить про свою ворожість. Виходить такий контраст між напруженими переймами і спокійною обстановкою маєтку Аїда, в якому можна відпочити після битви з монстрами. До речі про них.

В бій

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Hades відноситься до жанру roguelike або, як його називають геймери, "рогалик". Головна його особливість - випадкова генерація оточення і завищена складність. Після кожної смерті персонаж втрачає накопичені навички і частина ресурсів, а обстановка змінюється. Тож під час наступного забігу монстри, пастки і сам рівень будуть іншими.

Під час боїв Загрей може користуватися не тільки мечем, а й списом, бойовим щитом і луком. Кожна зброя поводиться по-різному і змушує гравця змінювати тактику бою. Наприклад, спис відмінно підходить для битв на середній дистанції і контролю натовпу. Головний герой вміє кидати його на ворогів і завдавати шкоди на відстані. Тож гравець може спочатку позбутися дрібних монстрів, перед тим як атакувати великого противника.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Щит навпаки підійде гравцям, які люблять йти на пролом і битися максимально агресивно. Це зброя призначена для ближнього бою і завдає більше шкоди, хоч і збільшує шанс частіше відхоплювати від ворогів.

Лук сподобався найменше, і це перший мінус, який розробникам варто виправити. Проблема в тому, що він хоч і дозволяє атакувати на відстані, але робить це дуже повільно. В результаті більше ніж два противники на полі бою стають справжньою загрозою. До того ж шкода не дозволяє вбивати з одного попадання, тож зараз лук - наймарніша зброя у грі.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

У той час як Аїд буде всіляко заважати головному героєві, інші боги навпаки постараються допомогти. У деяких кімнатах Загрей буде знаходити дари, які роблять його сильнішим. Афродіта може наділити героя енергетичним щитом, який має використовуватися під час ухиляння. Дар Ареса дозволить завдавати більше шкоди ворогам особливою атакою, а Зевс наділить зброю Загрея силою блискавки. Від кожного бога герой може взяти тільки один дар, але й замінити його на інший, якщо випаде така можливість.

Додаткові можливості варто вибирати з розумом, адже вони краще підходять під певний стиль гри і зброю. Наприклад, якщо граєте зі щитом, то бажано прокачувати шкоду і ухилення, щоб швидко залітати в епіцентр битви і виходити з нього без пошкоджень.

Недружні сусіди

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Підхід потрібно шукати і до мешканців підземелля, які спробують зупинити Загрея від сходження на Олімп. У кожного монстра є власна стратегія атаки, яку варто завчити. Ті ж силачі з дрючками повільні, але якщо вдарять, то буде дуже боляче. Присутні й дрібні вороги, які розставляють міни. Їх досить легко вбити, але варто стежити за розташуванням бомб, адже в якийсь момент герой може опинитися в пастці і підірватися.

На рівнях також зустрічаються скрині з нагородами, за які доведеться поборотися. Відкривши ящик, Загрей закликає ворогів, які захищають цінний вміст, і поки головний герой бореться з монстрами, ресурс потроху виснажується. Виходить, що чим швидше ви переможете ворогів, тим більше вам дістанеться ресурсів. У захваті від ідеї, але на ділі ви навряд чи захочете чіпати ці скрині, просто тому що воно того не варто: героя або вб'ють, або йому залишиться мало цінностей.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Крім звичайних ворогів, і забрудненого повітря будуть заважати боси, які відрізняються міцним здоров'ям, міцною бронею і потужними атаками. У них також є власна стратегія бою, але перед тим як її завчити, ви встигнете кілька разів померти.

Життя після смерті

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Загинувши, Загрей потрапляє назад в замок Аїда, де може поспілкуватися з місцевими жителями, вибрати іншу зброю і поліпшити свої навички. У кімнаті головного героя стоїть дзеркало, що дозволяє прокачувати і відкривати вміння за спеціальну валюту, яку Загрей буде отримувати після проходження кімнат підземелля. Головний герой зможе поліпшити атаки певним типом зброї, вивчити нові прийоми і навіть поліпшити свою живучість.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Навички варто прокачувати грунтуючись на власному стилі проходження, але розробники залишили досить простору для експериментів. У будь-який момент гравець може перерозподіляти "очки досвіду", покращуючи інші навички. Це дозволяє не зациклюватися на одній зброї або стилі бою, і постійно експериментувати.

Hades (Фото: НВ)
Hades / Фото: НВ

Покращувати персонажа можна і за допомогою артефактів. Якщо подарувати амброзію одному з персонажів, то натомість можна отримати корисну в бою штучку. Наприклад, +20 до запасу здоров'я або збереження золота після загибелі.

Hades - Вердикт НВ

Hades можна назвати відмінним прикладом того, що статус "бета-версії" мало що значить. Зараз незавершеність гри видає тільки відсутність деяких босів, зброї і така собі оптимізація. В іншому тут є все для шанувальників жанру: випробування, цікава бойова система і велика реіграбельність. Щоб назвати Hades шедевром, потрібно дочекатися фінального релізу, а зараз грі можна поставити 8.5 з 10.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X