Боги не помирають просто так. Огляд гри Pillars of Eternity 2: Deadfire

25 травня 2018, 07:03
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У першій Pillars of Eternity розробникик взяли класичну формулу партійних рольових ігор і намагалися зробити все правильно. Це спрацювало - гравці скучили за олдовими RPG, а в сотий раз перепроходити Baldurs Gate ніхто не хоче. У Deadfire додали нові елементи не для всіх.

Сюжет Pillars of Eternity 2 починається відразу після завершення історії першої частини. Якщо ви вперше в PoE, то закадровий голос люб'язно розповість вам передісторію. Головний герой переміг бога Еотаса і прийняв свою долю хранителя, доживаючи в замку Каїда Нуа. Ставши таким собі дворянином, він забуває про біди і намагається насолоджуватися життям наскільки це можливо в середньовіччі. Але мертві боги не хочуть йти просто так.

Відео дня

Весь цей час під замком перебувала статуя, яку Еотас вирішив використовувати як нову оболонку. Здійснивши друге пришестя, бог зруйнував замок, забрав душі жителів і частинку нашого героя, убивши його. Так виходить, що в світі Еора душі потрапляють в якесь чистилище, з якого можна вибратися. Хранителю вдається вибити собі квиток з того світу, домовившись з богом смерті Берасом. Тепер йому потрібно зловити Еотаса, забрати частину своєї душі і вбити бога.

Зав'язка досить тривіальна, і це можна сказати про всю історію. Сюжет PoE 2 не дивує крутими поворотами. Історія цікава, не дурна, але її важко назвати еталонною для RPG. Гідно оцінити сюжет не дають побічні завдання, які відволікають від оповідання. Взявши квест, можна на кілька годин піти в інший бік, забувши про головну мету. Благо, йти у вивчення світу Еора цікаво.

Пригод час

Pillars of Eternity 2: Deadfire стала більшою і різноманітнішою. Тепер гравець подорожує по островах, які відрізняються розміром і наповненням. На великих клаптиках землі розташувалися міста, де є все необхідне для торгівлі та відпочинку. Маленькі острівці цікаві пригодами і лутом. Все ж найкраща броня і зброя не валяється у торговця на полиці. Примітно, що знайшовши невідомий острів, його можна назвати самому.

Але ось подорожувати ви будете не одні: слово "партійна" в назві жанру тут не даремно. За сюжетом ви будете зустрічати персонажів, які захочуть продовжити подорож разом з вами. Це будуть абсолютно різнопланові герої зі своєю історією і цілями. Вони вимагають спілкування, розповідаючи про себе і світ в цілому.

Поспілкуватися можна і з персонажами, які наповнюють міста Еора. Obsidian, розробники гри, обіцяли, що масовка стане цікавішою і навіть розумнішою. Коли починається дощ, то селяни хором шукають укриття і гніваються на богів. Не можу сказати, що в першій Pillars of Eternity NPC були дурними, просто виріс масштаб.

Obsidian і вдруге зібрали грошей на kickstarter, але також обзавелися видавцем, який дозволив втілити всі задумки. Так ми отримали більше озвучених персонажів і красивіше оточення. Ці зміни помітні, особливо, якщо ви прийшли з першої PoE, але назвати їх кардинальними не виходить. Все зроблено на тверду п'ятірочку, в дусі Obsidian.

Розвивайся. Бийся. Перемагай

Більшість змін стосуються ігрового процесу. Розробники вирішили, що стандартний поділ на класи всім набрид. У Pillars of Eternity 2 з'явилася система мультикласів, яка буде корисна досвідченим гравцям, а новачків просять відійти вбік. Гра не соромиться говорити новачкам, що їм сюди лізти не потрібно.

Розвиток мультикласового персонажа вимагає розуміння особливостей. Зазвичай, вам дають одну гілку умінь, але тепер їх дві. Вам доведеться підходити до розподілу очок навичок з розумом і спочатку розуміти, що ви хочете отримати від кожного класу. Новачків це може заплутати, до того ж мультикласового персонажа не можна прокачати до рівня майстра в жодній з гілок.

Висновок такий: якщо ви вперше граєте в PoE, то випробуйте стандартні класи. Коли ж ви зрозумієте, що потрібно качати, сміливо йдемо в мультиклас. Все ж система вийшла цікавою і в умілих руках виходять відмінні бійці.

Механіку битв вирішили не чіпати. Гравець також управляє загоном з п'яти персонажів, яким він віддає накази під час бою. Можна міняти позиції, щоб, наприклад, варвари йшли в бій першими, а лучники відстрілювалися здалеку. Але вам потрібно постійно стежити за тим, що роблять підопічні. Штучний інтелект тупуватий і за ним потрібно постійно наглядати.

На низьких рівнях складності боївка здається нудною, і гравець втрачає потребу в тактиці. Тому раджу починати з середньої або високої. Не бійтеся, час подумати у вас завжди буде - в PoE 2 є тактична пауза, яка зупиняє бій, даючи подумати.

Всі на борт

Друга зміна торкнулася подорожі. Тепер гравцеві доступний корабель "Непокірний", за яким потрібен окремий догляд. Для початку вам потрібна команда, яка буде тримати судно в порядку. Один відповідає за штурвал, інший за навігацію, третій за чистоту палуби, ну і куди ж без кока. Кожному члену команди потрібно платити зарплату, годувати їжею і навіть лікувати. Тож більша частина бюджету йтиме саме туди.

"Непокірного" можна покращувати або взагалі змінити на більш податливого. З апгрейдів доступні нові гармати, обшивка, вітрила і так далі. Це не стільки корисно для подорожей, скільки для морських битв. І не дай Бог вам з ними зіткнутися. Оскільки PoE хоче бути схожим на електронну версію настолки, то і бої тут зроблені відповідно.

Кожна дія задається і описується в текстовому вигляді. Натискаємо кнопку, читаємо, думаємо і повторюємо процес. Ясна річ, що Obsidian скуті рамками жанру, і назвати морські битви "жахливими" не можна, але веселощів від них мало. Покрокова боївка зі стратегічним видом зверху виглядала б куди цікавіше. Швидше, тут зіграла не лінь розробників, а відсутність необхідних коштів. А так, найкращий момент морських битв - кінець бою, коли ви розбиваєте судно противника і берете його на абордаж. Там вас зустріне та ж механіка бою, що й на суші, розважайтеся.

Вердикт НВ

7.5/10

Якщо підсумувати все перераховане вище, то ми отримаємо хорошу партійну RPG. Pillars of Eternity ніколи не була ідеальною, і Defire не виняток. Гра відмінно затягує в себе, і їй є чим розважати гравця. Виконуйте побічні завдання, вивчайте світ, читайте сюжетку та інше. У кожному з цих напрямів ви отримаєте гарне проведення часу, але не більше.

Перша Pillars of Eternity дивувала своїм класичним оформленням. Це була партійна RPG з тих часів, але з сучасною графікою. Obsidian не стали тупцювати на одному місці і вирішили рухатися далі, але ефекту першої PoE добитися не змогли.

Pillars of Eternity 2: Deadfire - хороша гра, в яку повинен пограти кожен поціновувач жанру. Якщо ви тільки знайомитеся з серією, то поріг входження для вас понизили, як і складність. За все хороше Pillars of Eternity 2: Deadfire отримує оцінку 7.5 з 10.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X