Баг чи фіча? Шість помилок розробників, які призвели до появи культових ігор

15 грудня 2017, 20:02
На цей раз розглянемо випадки в ігровій індустрії, коли розробники використовували свою кмітливість для вирішення технічних проблем консолей і коду.

Нещодавно я почав проходження Silent Hill для PlayStation One і згадав один примітний факт про гру.

Через невеликі потужності консолі, розробникам довелося схитрувати, щоб гра йшла стабільно. Ті, хто вже знайомий із серією "тихих пагорбів" знає, що охоплене туманом місто, – це своєрідна фішка серії. Але насправді він приховує технічну недосконалість системи. Так, щоб не змушувати консоль обробляти дальнє промальовування, розробники зменшили його, заливши все туманом.

Відео дня

Для гравця ж це був звичайний туман, який надає грі атмосферності.

Найцікавіше, що це не перший випадок, коли розробники креативно підходили до приховання косяків системи або навіть коду самої гри.

Super Mario

Super Mario
Super Mario Фото:

Наприклад, всім відомий персонаж Nintendo Маріо став таким впізнаваним завдяки слабкій потужності консолі Nintendo Entertainment System (більш відома як Денді).

Шігеру Міямото, творець Маріо, не міг дозволити собі зробити деталізованого персонажа, оскільки він би займав багато місця в пам'яті. Було вирішено зробити йому великі вуса, наліпити капелюх і анімувати тільки кінцівки. Так ми й отримали незграбного, але до біса пам’ятного персонажа.

Щоб ще більше спростити гру для системи NES, розробники вирішили використовувати один і той самий спрайт в різних ситуаціях. Так, хмарки і кущі на всіх рівнях – це один і той же малюнок, просто по-різному оздоблений.

Space Invaders

Space Invaders

Space Invaders Фото:

Творець культової Space Invaders Томохіро Нішікадо також використовував недолік системи на свою користь. При розробленні гри він зауважив, що потужності сучасних на той час консолей не вистачає для реалізації всіх елементів гри. У ранніх версіях інопланетяни просто висаджувалися перед гравцем і повільно рухалися, приймаючи свою долю.

Нішікадо вирішив не здаватися і взявся за створення власної аркадної станції з потужним залізом. Закінчивши роботу над Space Invaders він зауважив, що баг все ще залишився, але тепер гра прискорювалася в міру того, як гравець вбивав інопланетян. На екрані залишалося менше об'єктів, і гра йшла з більшою швидкістю, задуманою спочатку. Нішікадо це сподобалося, і він вирішив залишити все як є.

Таким чином, технічна недосконалість консолі подарувала нам те, що ми сьогодні називаємо "складністю, що поступово збільшується" в іграх.

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot Фото:

Старий добрий Креш завжди забавляв мене своєю дивною зовнішністю і смішною ходою: персонаж виглядає дуже прикольним і незабутнім. Складно повірити, що дякувати за це треба слабкому залізу PS One і креативному мисленню розробників.

Велика голова Креша, яка прямо-таки втоплена в тіло, зроблена для того, щоб використовувати менше полігонів і зробити її видимою для гравця. Також через велику голову довелося відмовитися від шиї, що додало персонажу карикатурності.
Величезні ноги Креша виконані, щоб розробники змогли зробити їх анімацію. Адже через низьку роздільну здатність вони б перетворилися в кашу з пікселів при русі героя.

Помаранчева шерсть зробила персонажа не тільки впізнаваним, а й видимим на тлі всіх інших об'єктів. Розробникам навіть довелося відмовитися від рівнів з лавою в першій грі.

Mortal Kombat

Mortal Kombat
Mortal Kombat Фото:

Вихід Mortal Kombat підняв багато галасу навколо гри. Громадськість засуджувала файтинг за надмірну жорстокість, а геймери у всьому світі пускали слину на криваві бійки і крутих персонажів.

Смертельна битва настільки захопила розум гравців, що вони навіть не звертали уваги на схожість в дизайні деяких персонажів, приймаючи це за належне. Насправді ж Скорпіон і Саб-Зіро, Рептайл і Смоук, що так полюбилося нам – були одним і тим же героєм, але з різним кольором броні. До речі, улюбленці багатьох Джейд і Мілена також мають один і той же костюм, але з різними кольорами.

Правда тут думки різняться. Одні кажуть, що таким чином бійці займали менше пам'яті на картриджі. За іншими ж даними, розробникам банально не вистачило акторів, щоб зробити велику кількість різних героїв. Хоча обидві версії можуть існувати поряд.

GTA

GTA
GTA Фото:

Дякувати за появу такої серії як GTA слід не геніальності DMA Design (в майбутньому Rockstar), а скоріше їх криворукості. Ще до першої гри з всесвіту студія працювала над гоночною аркадою Race and Chase, де потрібно було тікати від поліцейських. Гра нікому не сподобалася, але один баг припав до смаку тестерам і розробникам.

Єдиний скріншот прототипу гри Race and Chase
Єдиний скріншот прототипу гри Race and Chase Фото:

Так, через тупий штучий інтелект поліцейських, правоохоронці безбожно таранили головного героя. Ця фішка настільки "зайшла" розробникам, що ті вирішили розвинути ідею і додати більше хаосу в геймплей. Так, герою дозволили виходити з машини, дали йому зброю і нагороджували очками за створення вакханалії в місті.

Як бачите, розробники якраз ті люди, які отримавши лимони, роблять з них не просто лимонад, а цілий лимонний коктейль. Якщо ви знаєте більше подібних випадків, то обов'язково напишіть про це в коментарях.

Показати ще новини
Радіо НВ
X