Апокаліпсис сьогодні. Коли вимруть ігрові приставки і що чекає геймерів після цього?

27 серпня 2018, 21:02

Перші відеоігри з'явилися на комп'ютерах, але популярність індустрії дали ігрові приставки. Перший поштовх зробила Atari, а потім і Nintendo заповнила будинки електронними розвагами. За 35 років консолі не втратили популярності, залишаючись цікавими для розробників і геймерів. Сьогодні для приставок виходять найкращі проекти, але сама індустрія віщує швидку смерть домашніх ігрових систем.

Для початку подивимося на продажі домашніх консолей, адже відеоігри в 2018 - бізнес. У 1994 році ринок сколихнула PlayStation One, яка встигла розійтися тиражем у 102 млн пристроїв. Через кілька років вийшла Nintendo 64, і її купило лише 32 млн осіб.

Відео дня

Початок шостого покоління позначив вихід PlayStation 2, яку купило 155 млн гравців. Через рік у Sony з'явилися два конкуренти. Nintendo випустила GameCube і продала 21 млн консолей, а Xbox від Microsoft купило 24 мільйони гравців. У сьомому поколінні ситуація тільки погіршилася. Microsoft продала 79 млн Xbox 360, Sony - 87 млн ​​PS3, а лідером ринку стала Nintendo, розпродавши 101 млн Wii.

Цілих два покоління сучасної ігрової індустрії приставки продавалися відмінно, але ось з 2012 щось пішло не так. Наприклад, Xbox One купило лише 39 млн гравців, а PlayStation 4 - 80 млн. Nintendo так взагалі продала тільки 14 млн Wii U, але планує реабілітуватися за допомогою Switch, яка за рік вже продалася тиражем в 17 млн ​​пристроїв.

Як можете помітити, ринок консолей дійсно потроху згасає. Навіть у 2017 ігрові приставки заробили тільки $8.3 млрд, тоді як PC зібрав $33 млрд, а смартфони так взагалі накопичили $59,2 млрд. До того ж виробники продають консолі собі у збиток, і тільки через кілька років виходять в нуль. В основному гроші йдуть від ігор і сервісів, тож падіння попиту б'є по гаманцю компаній. Якщо так піде й далі, то приставки будуть приносити ще більше збитків, і тоді компаніям доведеться підвищувати вартість послуг або діяти радикально.

Останній з Могікан

Через зниження попиту на консолі виробники починають шукати альтернативу, щоб відмовитися від затратних залізячок. Навіть боси ігрових компаній віщують, що після PlayStation 5 геймери не побачать звичних ігрових приставок.

Виконавчий директор Ubisoft Ів Гійємо вірить, що сервіси хмарного геймінгу замінять ігрові консолі. Таким чином ігри стануть доступнішими для широкої аудиторії, яка не готова купувати приставки або потужні комп'ютери.

"Я думаю, що ми побачимо ще одне покоління, але є всі шанси, що поступово частка "заліза" буде знижуватися. Згодом, я думаю, трансляції стануть доступніші для гравців і зроблять домашні ігрові пристрої зайвими", - сказав він.

Такої ж думки дотримується й керівник ігрового підрозділу Microsoft Філ Спенсер. В інтерв'ю для CNET він заявив, що хотів би бачити "відмінні історії, персонажів і світи в іграх" на кожному екрані в світі.

"Потокова передача? Я б сказав, що потокова передача - це те, у що ми інвестуємо", - сказав він.

Слова Спенсера підтверджують і чутки про Xbox Scarlet, яка отримає дві версії. Перша - знайома геймерам ігрова консоль з потужними характеристиками, а друга - коробочка для стрімінгу. Приставка буде завантажувати необхідні файли і виводити зображення на телевізор, а за обробку графіки відповідає сервер.

Можна сказати, що таким чином Microsoft готує гравців до поступового переходу на хмарні обчислення. Наприклад, в Crackdown 3 руйнування ігрового світу збираються розраховувати за допомогою «хмари» від компанії Cloudgine.

"У моєму розумінні, ключовий елемент в такому підході - консоль, здатна запускати гри, які будуть актуальні ще довгі роки. Принаймні, такі у нас плани ", - додав Спенсер.

Ігрові компанії дивляться в бік хмарного геймінгу з конкретної причини - гроші. Зараз ринок приносить всього 45 мільйонів, але аналітики вважають його дуже перспективним. Якщо вірити Digital Journal і звіту Wise Guy Reports, то з 2018 до 2023 хмарний геймінг буде заробляти до $450 млн на рік.

До того ж така модель вигідна для компаній. Замість того, щоб раз на 8 років купити консоль за $400, гравці будуть щомісяця платити за доступ до сервера. Додайте до цього покупку ігор і додаткових плюшок, як ранній доступ до ігор, преміум статус та інше.

Що спільного у консолей і мамонтів?

Хмарний геймінг дійсно стає цікавим для ігрових компаній. Microsoft вже почала робити свій сервіс, Sony продовжує розвивати, а до дев'ятого покоління рукою подати. І все ж повний перехід на хмарні обчислення відбудеться не скоро.

Якщо вірити тому ж виконавчому директору Ubisoft, то дев'яте покоління стане останнім. З чуток, PlayStation 5 вийде в період з 2020 до 2021 року, і поряд очікуйте реліз нового Xbox. Додамо до цього 6-8 років життєвого циклу консолей і отримаємо дату в районі 2026 - 2028 рік. Це тільки припущення, та й для повного переходу потрібно вирішити головні проблеми хмарного геймінгу.

По-перше - поширеність інтернету. Зараз 4G не підходить для таких завдань, як і більшість домашніх мереж. До того ж хороший інтернет за межами міст так і залишається мрією.

По-друге - затримка і лаги. Коли гра запускається на віддаленому сервері, то хмарному комп'ютеру доводиться обробляти графіку і натискання кнопок. Тільки уявіть, що сервіс повинен відправити інформацію про натискання на сервер, обробити, дати команду грі, відправити зображення гравцеві і все це 33 мілісекунди, якщо гру запустили з оновленням екрану 30 кадрів на секунду. Коли ж гра запускається в 60 к\с, то час має бути вдвічі менше.

У той же час серверна частина може працювати в парі з консоллю. Наприклад, Improbable розробила движок SpatialOS, який використовує потужності серверів для обчислень. Технологію планують використовувати розробники шутерів Mavericks: Proving Grounds і Scavengers.

Мене мучать сумніви

Поки компанії не вирішать ці проблеми, рано говорити про повний перехід на хмарні обчислення. До того ж ігрові приставки - відмінний маркетинговий хід.

Презентації Sony і Microsoft збирають сотні глядачів, адже геймерам подобається стежити за новинками технологій. Анонси консолей так взагалі викликають масові обговорення, які піарять нові приставки крутіше будь-яких рекламних кампаній. За 35 років консолі стали частиною ігрової культури, і вони не можуть зникнути безслідно.

Звичайно, якщо компанії вирішать хором перейти на хмарні обчислення, то у нас не буде вибору, але геймери люблять консолі. Немає почуття крутіше, ніж принести додому нову коробку з приставкою, розпакувати її, підключити до телевізора і запускати ігри нового покоління.

Мої п'ять копійок

Можливо, ігрову індустрію чекає перехід до повної портативності. Nintendo Switch показала, що геймерам цікаві гібридні консолі. У свою чергу мобільні чіпи здивували хорошою графікою в іграх на смартфонах. Не за горами той день, коли портативна ігрова приставка буде порівнянна за потужністю з PS4 Pro.

До того ж віртуальна реальність знову стає популярною. Можливо, вона і стане розвагою для дому, де геймери будуть повністю занурюватися у віртуальний світ.

Висновки

Цифри і статистика говорять про те, що ігрові компанії планують переходити в "хмару". Розробка і створення консолей коштує дорого, а окупаються приставки тільки через кілька років. Або не окупаються і продовжують завдавати збитки через слабкий попит. Компаніям куди цікавіше бізнес-модель, в якій вони цілий рік отримують прибуток, а не тільки заробляють відсотки на іграх і сервісах.

Все ж для початку їм варто розібратися з інтернетом і затримкою, щоб дати геймерам повноцінний ігровий досвід. Якщо сервіси запустять, але аудиторія не захоче цим користуватися, то компаніям доведеться повернуться до класичних консолей.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X