Токсичне мистецтво. Роботи художника Деміена Хьорста стали джерелом отруйних парів
Херст відомий серією творів Natural History, що включають мертвих тварин, поміщених в контейнери з формальдегідом. Експеримент Ріджетті, проведений під час виставки художника в лондонській галереї Тейт Модерн в 2012 році, показав, що дві роботи із серії служили потужним джерелом формальдегідних парів.
У своїй роботі, опублікованій у Analytical Methods, автори зазначають, що концентрація парів поблизу творів становила 5 ppm, тоді як допустимий рівень становить 0,5 ррм. Роботи, які стали їх джерелом, називаються Та, що відбилася від стада і Розділені мати і дитя.
За словами самого Ріджетті, їх з колегами мета полягала у випробуванні нового сенсора і навряд чи їх знахідка пов'язана з яким-небудь ризиком для відвідувачів галереї Тейт. Тим не менш, звістки стривожили деяких співробітників галереї, що мали відношення до виставки. Одна з них повідомила The Times, що мала проблеми зі здоров'ям, але списувала їх на напружений робочий графік і недолік сну.
Офіційні представники галереї запевнили, що роботи Герста на виставці містили дуже слабкий розчин формальдегіду, який зберігався в герметичних контейнерах.
Не залишився осторонь і сам художник. Його компанія Science заявила, що, на думку її експертів, при таких рівнях концентрації парів відвідувачі відчували б сильний фізичний дискомфорт. "Таких скарг не надходило ані в ході цієї виставки, ані під час інших заходів, де були виставлені ці роботи. Ми не думаємо, що відвідувачам було завдано якоїсь шкоди", - свідчить заява Science.