QWERTY-ефект. Вчені з'ясували, що стандартна розкладка клавіатури змінює наше сприйняття слів
Вчені виявили цей зв'язок, проаналізувавши дані з 11 популярних сайтів, таких як Amazon, YouTube і Rotten Tomatoes. Вивчивши відгуки користувачів, вони з'ясували, що в більшості випадків вони були позитивними, якщо в назвах фільмів, книг або споживчих товарів переважали букви з правого боку QWERTY-клавіатури. Більш того, самі позитивні відгуки також містили більше "правих" букв.
Раніше вже проводилися дослідження, які показали, що "правосторонні" слова викликають більш позитивні емоції, ніж "лівосторонні". Ймовірно, це пов'язано з тим, що правшам (кількість яких у світі переважає над лівшами) їх легше друкувати. Однак швейцарські та німецькі вчені ставили перед собою мету з'ясувати, як QWERTY-ефект проявляється в інтернеті.
"В цілому ми виявили тверді докази того, що QWERTY-ефект проявляється як на етапі інтерпретації, так і створення тексту", - пишуть автори дослідження в своїй роботі.
Вони також відзначають, що їм "було б цікаво" дізнатися, як QWERTY-ефект впливає на процес поширення інформації. Вчених цікавить, чи частіше користувачі діляться "правосторонніми" повідомленнями і чи породжують вони більш тривалі дискусії.