Обдурити фізику. 5 гігантських конструкцій, що змінили світ

28 жовтня 2018, 07:03

У Китаї відкрили найдовший морський міст у світі. Над спорудою довжиною у 55 км працювали 9 років. З огляду на це, НВ зібрало 5 найбільш вражаючих інфраструктурних проектів людства.

Нещодавно НВ писало про те, що на півдні Китаю відкрили найдовший морський міст. Транспортне сполучення з'єднує світовий фінансовий центр Гонконг, азіатський Лас-Вегас Макао і проміжний міський округ Чжухай.

Відео дня

Міст будували з 2009-го, а його довжина становить 55 км. До того ж надводна частина займає менше половини - 22,9 км, а підводний тунель всього 6,7 км.

Залізнична та автомобільна магістраль також проходить через кілька штучних островів і прикордонних контрольно-пропускних пунктів.

Помпезність відкриття, звісно, була не така, як у Кримського моста, але масштаби китайської споруди дійсно вражають: міст Гонконг-Чжухай-Макао зроблений зі сталі, важить понад 400 тис. тонн, розрахований на термін служби до 120 років і може витримати сильні тайфуни і землетруси до 8 балів.

На автодорозі навіть є точка, де водії повинні змінити напрямок руху, оскільки в Гонконзі і Макао їздять по лівій стороні, а по решті Китаю - по правій.

Вартість моста становить приблизно $20 млрд, а щоб пройтися або проїхатися по ньому - треба буде заплатити від $8 до $10 за квиток. Очікується, що по новому мосту щодня будуть проїжджати приблизно 40 тис. автомобілів, оскільки тепер час на дорогу від Гонконгу до Чжухая скоротився у кілька разів.

Будівництво не обійшлося і без неприємностей: як повідомляє Business Insider, за 9 років роботи загинуло 9 працівників, більше ніж 200 постраждали, а 19 були оштрафовані через підробку тестів бетону.

Крім цього, захисники навколишнього середовища висловлюють побоювання, що конструкція загрожує життю китайських білих дельфінів. Їхня популяція в цьому ареалі почала скорочуватися, коли будівництво стартувало.

Хоч би там що, влада Китаю сподівається на божевільний приплив туристів, і, безумовно, відкриття моста стало однією з найгучніших подій в інженерному світі за всю історію.

З огляду на це, НВ зібрало 5 вражаючих інфраструктурних проектів людства.

Суперплатформа Troll


Норвезька видобувна бурова установка є найвищою в світі морською платформою. Висота Troll становить 472 метри, хоча майже 400 метрів всієї конструкції розташовані під водою.

Суперплатформа встановлена ​​на 4 бетонних опорах, заввишки 303 метри кожна і товщиною стінок більше одного метра. Щоб спорудити такі "ноги", інженерам довелося використовувати метод безперервного бетонного лиття, - в опорах такої висоти не можна було допускати стиків і тріщин.

Крім трубопроводів, що під високим тиском женуть природний газ на швидкості приблизно 900 метрів на секунду, всередині опор також встановлено ліфти, які доставляють людей з верхньої в нижню точку за 9 хвилин.

Глибоко під водою, опори об'єднані бетонною плитою-стяжкою, що глушить коливання, щоб споруда могла витримувати інтенсивні морські хвилі.

Власниками бурової станції є найбільша нафтогазова компанія Норвегії Statoil.

Гідроелектростанція Три ущелини


Китайська гребля має статус не тільки найбільшої у світі електростанції, але і найбільшої за масою конструкції - її вага приблизно 65,5 млн тонн.

Свою назву проект отримав через три величезні блоки дамби, які повністю перекривають течію річки Янцзи.

У 2017-му 32 енергоблоки гідроелектростанції виробили 97,6 ТВт-год електроенергії. Об'єкт настільки великий, що прорив дамби загрожує затопленням декількох сотень мільйонів жителів Китаю. З метою безпеки, електростанцію постійно охороняють військові.

У NASA навіть підрахували, що штучне заповнення резервуарів греблі і підняття 39 трлн води на висоту 175 метрів над рівнем моря уповільнює швидкість обороту Землі навколо своєї осі і збільшує день на 0.06 мікросекунд.

Гребля Гувера


Ще одну масштабну гідроелектростанцію було зведено в США, на кордоні штатів Арізона і Невада. Попри те, що ця дамба була готова вже у 1936-му, геній її інженерної думки вражає досі.

Гребля, заввишки понад 220 метрів, розташована у вузькій ущелині каньйону на річці Колорадо, і її зображення є однією з візитних карток США.

Примітно, що над електростанцією прокладено автошосе 93, яке зв'язує штат Арізона з мексиканським кордоном. Напрямок став настільки популярним, що у 2010-му інженерам довелося побудувати додатковий міст, який значно збільшив пропускну здатність греблі.

Електроенергією, виробленою на греблі Гувера, користуються жителі Арізони, Невади і Каліфорнії.

Об'єкт також значно вплинув на природу регіону: станція перекрила одну з частин дельти Колорадо, де змішувалася солона і прісна вода, що перетворило її на солоний лиман.

Мегамісто в Саудівській Аравії


Цей проект поки перебуває лише в планах, але його реалізація може перевернути всю історію інженерних розробок.

Арабська влада збирається побудувати Неом (з арабської - "новий" і "майбутнє") - місто, що займатиме понад 15 тис. кв. км і стане у 33 рази більшим за Нью-Йорк.

Головною перевагою нового "супермегаполісу" має стати те, що він буде використовувати винятково поновлювані джерела енергії і з'єднає королівство Саудівської Аравії з Африкою за допомогою величезного моста через Червоне море.

Вартість споруди Неома оцінюють у $500 млрд.

Але, на жаль, велика ймовірність того, що світ не побачить цього футуристичного місця з романів Олдоса Гакслі: після вбивства журналіста Джамаля Хашкаджі, до якого може бути причетна влада країни, кілька найважливіших менеджерів пішли з проекту.

Bagger 293


Не менш складним завданням було розробити найбільшу наземну самохідну машину у світі. Роторний екскаватор Bagger 293 побудували в 1995 році і він є останнім представником сімейства Bagger, які використовують для видобування вугілля в Німеччині.

Варто подивитися тільки на параметри цієї машини: висота - 96 метрів, довжина - 225 метрів, маса - 14,2 тис. тонн. Для того, щоб керувати самохідною установкою потрібні зусилля відразу п'яти операторів. Проте продуктивність цього монстра не зрівняється ні з чим іншим: екскаватор може добувати 240 тис. куб. м гірської породи на добу.

Бурова машина також занесена у Книгу рекордів Гіннеса як найбільший наземний транспортний засіб у світі.

Від таких розмірів значно страждає швидкість пересування: Bagger 293 може "розігнатися" лише до 0,6 км/год, і у 2001-му інженерам знадобилося цілих три тижні, щоб перевезти екскаватор у сусіднє місце видобування.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X