Навіщо Uber знати наскільки ви п'яні? Блог Костянтина Ценцури

15 червня 2018, 10:03

Uber розробляє технологію, яка покликана покращити сервіс для пасажирів, що випили.

Американський сервіс міських перевезень Uber запатентував систему для визначення клієнтів, які замовляють машину під дією алкоголю або наркотичних речовин.

Планується, що для визначення стану пасажирів система буде використовувати додаток Uber для смартфона. Штучний інтелект повинен відслідковувати нехарактерні помилки користувачів при введенні запиту, швидкість ходьби і навіть положення телефону у просторі.

Відео дня

Враховуючи такі дрібні деталі, технологія буде знати - якщо клієнт довго не може ввести свою адресу, постійно промахується по клавішах, повільно йде, хитається з боку в бік та його телефон падає, - то, швидше за все, на мозок цієї людини впливають певні речовини.

Але, компанія планує подібні нововведення аж ніяк не для того, щоб відвозити піддатих пасажирів в поліцію. Uber заявляє про поліпшення свого сервісу як для пасажирів, так і для водіїв.

Після визначення клієнтів, що випили система автоматично підбере більш освітлене місце посадки в авто, відправить на замовлення більш досвідченого водія і уникатиме каршерінга з іншими пасажирами, щоб попередити конфлікти.

Ідея досить непогана, враховуючи що деякі люди, особливо в нічний час, користуються послугами таксі після зустрічей з друзями, застіль та інших гулянок.

Але не все так гладко, адже до цієї, ще незапущеної, системи вже висловлюють ряд претензій.

Зокрема, британське видання The Guardian пише, що подібна технологія знову може пролити світло на методи збору інформації Uber, залишивши незадоволеними користувачів, які хочуть приватності.

Сенс у цьому є, адже Uber не раз був в центрі скандалів з витоком інформації з своєї клієнтської бази. А що якщо і такі дані потраплять в руки недоброзичливців? Навряд чи менеджер або представник якої-небудь компанії захоче, щоб в мережу просочилася інформація про те, як часто вони замовляють таксі після алкоголю, або, куди гірше, після наркотиків.

Крім цього, журналіст Арва Магдаві пише, що така система може стати частиною інструменту «God View» (Огляд Бога), який привів до скандалів в Uber, коли працівники компанії зловживали своїми можливостями і відстежували своїх колишніх, політиків і селебрітіс.

Враховуючи те, що в Uber були десятки прецедентів з сексуальними домаганнями до пасажирів, причому часто жертви були не в тверезому стані, - нова «корисна» технологія може стати справжнім скарбом для водіїв, які не бачать жодних перешкод своїм фантазіям, якщо дівчина (ну, або хлопець) сідає в машину з блиском в очах і дурнуватою посмішкою.

Ось так, скандали з сексуальними домаганнями і витоками даних не дають шансу новим технологій, вбиваючи відмінну ідею в самому початку.

Невідомо, чи буде взята нова система Uber на озброєння, але, виходить, що подібні великі компанії стають заручниками своїх же ресурсів.

Тобто, будучи, по суті, інформаційним посередником, і прагнучи створити якісний сервіс, який швидко, зручно і вигідно вирішить проблеми споживачів - компанії стикаються з хакерами і тролями, які по-робінгудскі публікують дані користувачів і звинувачують усіх підряд у всесвітній змові та тотальному стеженні.

Так, звичайно, вину з таких компаній знімати теж не можна. Якщо ви беретеся збирати персональну інформацію про кожного клієнта для кращого сервісу, - то зробіть так, щоб до неї не можна було підступитися стороннім особам. Не кажучи вже про використання цієї інформації у політичних та рекламних цілях.

Але, я думаю, той же самий Uber зараз віддав би багато, щоб виправити помилки з витоками даних своїх клієнтів і відмити масну пляму з бренду компанії.

Зате тепер, кожна подібна ідея і нововведення буде критикувати та перевірятися на практичність з усіх боків. Головне в такій справі - не перегинати з критикою і не губити хороші пропозиції.

Автор колонки - Костянтин Ценцура, журналіст НВ Техно.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X