Великий крок до віртуальної реальності? Прийдешній рік покаже, чи зможе мрія про метавсесвіт втілитися в життя — The Economist

Конкуруючі технологічні велетні, зокрема Microsoft та Nvidia, вже голосно заявили про власні амбіції у сфері метавсесвіту (Фото:Tumisu / Pixabay)
У 2023 році великі технологічні компанії працюватимуть над двома пов’язаними широко розрекламованими можливостями: гарнітурами віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності, пише Тім Кросс, редактор розділу Технології та суспільство The Economist.
Матеріал опубліковано у спецвипуску журналу НВ Світ попереду 2023 за ексклюзивною ліцензією The Economist. Републікацію заборонено.
Після персональних комп’ютерів, споживчого інтернету та буму смартфонів індустрія споживчих обчислювальних машин вже давно дозріла для наступного великого кроку. У прийдешньому році великі технологічні компанії з особливою завзятістю працюватимуть над двома пов’язаними широко розрекламованими можливостями. Одна — гарнітури віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності. Ідея в тому, що, запхавши компактні комп’ютери в наші кишені, наступним кроком варто прив’язати їх до наших облич. Друга — це метавсесвіт. Тут в основі лежить ідея про те, що інтернет, який усе ще є здебільшого пласким — заснованим на двовимірних текстах, зображеннях і відеороликах, дозрів для заміни на тривимірний імерсивний простір, який сприймається як така собі відеогра, що охоплює всю земну кулю.
Розпочнімо з гарнітур, що є невеликим, але зростаючим ринком. За оцінками аналітичної компанії IDC, у 2021 році їх було продано близько 11 млн., причому на Meta — материнську компанію Facebook та Instagram — припало приблизно дві третини усього продажу. Очікується, що найближчими місяцями компанія випустить кілька нових продуктів. 11 жовтня вона презентувала свою найбільш сучасну гарнітуру Meta Quest Pro. Її вартість — $1.499, і це набагато дорожче за будь-яку з існуючих пропозицій Meta. Але, схоже, у 2023 році з’являться дешевші та більш масові пристрої.
Meta Quest Pro підтримує не лише VR, а й AR. Якщо VR працює як цифрова пов’язка на очі, занурюючи користувачів у згенерований комп’ютером світ, то AR передбачає промальовку корисної інформації поверх бачення реального світу користувача — і це набагато складніше, що й пояснює вищу ціну. У Meta також з’являться нові конкуренти. Першу власну версію гарнітури AR/VR у 2023 році, ймовірно, випустить найбільший у світі виробник смартфонів Apple (за одним із припущень, її ціна може сягнути $3 тис.) Оновлену модель розробить також компанія Sony, чию VR-гарнітуру для ігор на Playstation було випущено 2016 року і продано в кількості понад 5 млн. одиниць.