Big F*king Rocket. Ілон Маск пояснив, як і коли організує польоти на Марс. Інфографіка

8 жовтня 2017, 10:23
Голова SpaceX Ілон Маск представив детальний план польоту до Місяця і Марса, пообіцявши людству космічне майбутнє лише через п'ять років

Серед додаткових бонусів від компанії бізнесмена - революція у перельотах між земними містами, пише журнал Новое Время.

Перша місія на Марс вже у 2022 році

Його виступ 29 вересня 2017 року увійде в історію якраз тому, що, крім різних технічних подробиць майбутніх польотів, Маск сказав щось дійсно значуще для його космічної програми. Він заявив, що йому вдалося знайти для неї фінансування і назвав дату першої місії на Марс - 2022 рік.

Відео дня

Це звучить цілком переконливо, особливо після того, як напередодні Конгрес США схвалив законопроект, відповідно до якого американське аерокосмічне агентство NASA отримає $19,5 млрд на організацію пілотованої експедиції на Марс та висадки там астронавтів. Причому NASA зобов'язується організувати такий політ протягом найближчих 25 років.

Власне, Маск не надав нового плану. Він лише прояснив багато деталей щодо свого проекту Міжпланетної транспортної системи. Основною метою проекту є польоти на Марс і створення там постійної колонії.

На шляху до цієї мети SpaceX зможе вирішити кілька проміжних завдань. Деякі з них самі по собі можуть стати великими віхами в технічному прогресі.

Нова ракета для космосу і Землі

Все це стане можливим завдяки появі в основі колишнього плану нової деталі - ракети, яка отримала назву BFR. У реальності ця абревіатура, очевидно, означає Big Falcon Rocket, хоча Маск під час свого виступу жартома назвав її Big Fucking Rocket.

Цей апарат прийде на зміну існуючій системі виведення вантажів на орбіту, яка складається з ракети-носія Falcon 9 з першим ступенем, що повертатиметься, і космічного корабля Dragon.

BFR - це корабель завдовжки 48 м із вантажним відсіком висотою з восьмиповерховий будинок. Ємність відсіку складає 450 кубометрів. Пасажирський відсік вміщує 40 кают на дві-три людини, спільні приміщення та сховище від радіації на випадок сонячної бурі.

Маск розповів про нову ракеті, яку побудують для польотів на Марс
Маск розповів про нову ракеті, яку побудують для польотів на Марс Фото:

Сам корабель, на відміну від попередніх проектів минулих років, отримав невеликі дельтовидні крила, що дозволить йому маневрувати в атмосфері.

Носій, на який буде встановлено 31 двигун, здатний вивести на низьку орбіту 150 т корисного навантаження.

Таким чином BFR замінить усі існуючі розробки SpaceX та стане основним засобом польотів у космос для компанії.

І, до речі, не лише в космос. Перш ніж говорити про Марс, Маск зазначив, що BFR можна буде використовувати для переміщення в межах земної атмосфери. Перельоти корабля без першого ступеня (ракети-носія) будуть схожі на польоти надзвукових пасажирських літаків (наприклад, знаменитого Concorde), тільки вони будуть здійснюватися на набагато вищій швидкості.

Максимальна швидкість складе 29 тис. км/год. Таким чином, подорож із Нью-Йорка до Лондона займе 29 хвилин, а в Шанхай - 39. Облетіти всю планету на BFR можна буде за годину. Причому, за словами Маска, надійність і безпека польотів на BFR у рази перевищує аналогічні показники сучасної цивільної авіації.

А вартість квитків на такі перельоти не відрізнятиметься від нинішньої вартості далеких авіаперельотів.

Будівництво BFR вже розпочате. І Маск розраховує відправити перші дві місії на Марс вже у 2022 році. Це будуть вантажні місії, їхнім завданням стане доставка на Марс обладнання, яке буде потрібне майбутнім колоністам, а також компонентів для будівництва на Марсі паливного заводу.

У 2024 році SpaceX планує відразу чотири польоти на Марс. Два з них будуть вантажними, а два - пілотованими.

Під час презентації Маск показав план майбутньої марсіанської колонії
Під час презентації Маск показав план майбутньої марсіанської колонії Фото:

Марсіанське паливо

Підприємець цілком серйозно планує будівництво бази. Публіці були продемонстровані відеоролики, в яких показані етапи будівництва. Також інженери SpaceX розробили проект заводу з виробництва ракетного палива з компонентів, що видобуваються на Марсі. На щастя, в атмосфері Марса є вуглекислий газ, а у ґрунті - водяний лід. Це дозволить виробляти метанове паливо.

Таким чином BFR буде летіти до Марса на земному паливі, а назад на Землю - на марсіанському.

Багаторазове використання ракет, виробництво палива на Марсі дозволять знизити вартість одного квитка на Червону планету до $200 тис. Що можна порівняти з вартістю приватного житлового будинку у східній частині США.

Читайте повний текст матеріалу у свіжому номері журналу Новое Время - №36 від 6 жовтня 2017 року

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X