Американські вчені стверджують, що крапка в повідомленнях – ознака нещирості

10 грудня 2015, 18:19
Користуючись мессенджерами, слід уникати крапок в кінці повідомлення. Є ризик, що співрозмовник сприйме його як нещире

Вчені з Бінгемтонского університету провели дослідження з метою з'ясувати, чи може точка служити аналогом невербальних засобів комунікації в електронних повідомленнях. Виявилося, що може. Тільки цей знак пунктуації має негативний відтінок і може бути негативно сприйнятий співрозмовником у ході спілкування.

Відео дня

"У листуванні бракує невербальних засобів комунікації, які притаманні бесідам віч-на-віч. Під час розмов люди легко передають емоційний підтекст за допомогою погляду, міміки, інтонацій, пауз і так далі. Очевидно, що користуватися тими ж прийомами в листуванні неможливо. Логічно, що люди, які надають перевагу обміну електронними повідомленнями, покладаються на доступні їм інструменти: смайлики, умисні орфографічні помилки, які відображають звучання слова, і, згідно з нашими даними, пунктуацію", - говорить провідний автор дослідження Селія Клін.

Щоб оцінити роль крапки в листуванні, вчені зібрали невелику групу зі 126 студентів. Учасникам пропонувалося ознайомитися з серією бесід у форматі електронних повідомлень. У кожній містилась певна пропозиція і лаконічна відповідь на неї з крапкою в кінці або без неї. Коли студентів попросили дати свою оцінку цим розмовам, з'ясувалося, що повідомлення з крапкою сприймалися як менш щирі. Таким чином, Клін і її колеги прийшли до висновку, що даний знак пунктуації вже не є просто способом правильно закінчити речення. З його допомогою можна надавати негативне забарвлення повідомленням.

Паралельно, фахівці з Бінгемтонского університету провели ще одне подібне дослідження, в ході якого з'ясувалося, що знак оклику викликає протилежну реакцію. З ним повідомлення сприймаються більш щирими, ніж ті, в яких немає точки, і тим більше ті, в яких вона є.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X