Все радіо світу. Як український стартап Online Radio Box наближає "смерть" аналогового радіомовлення

4 вересня 2017, 20:01
Понад два мільйони унікальних радіослухачів із різних країн світу – результат, якого досягли за два роки українці з Final-Level. У планах ще красивiша цифра - 100 млн користувачів

"Все буде "цифра", - переконаний Максим Хомутін, генеральний директор компанії Final Level, яка створила Online Radio Box .

За його словами, назва програми перекладається як "коробка, повна онлайн радіо", яка завжди під рукою і всередині якої - всі радіостанції світу.

Відео дня

НВ попросило Хомутіна розповісти, як виникла ідея стартапу та які його перспективи.

Звідки взялося Online Radio Box?

У Олексія Танчика, одного з акціонерів Final-Level, вже був зареєстрований домен onlineradiobox.com. Тому, коли почалася розробка проекту онлайн-радіо, питання з назвою продукту та інтернет-сторінки вирішилося легко та просто.

Перша бета-версія сайту побачила світ через шість місяців розробки, а мобільні додатки (і Android, і iOS) – через рік після початку роботи над проектом. Все програмне забезпечення компанія написала самотужки.

Хто зробив "коробку, повну онлайн радіо"

Команда Final-Level – це частина екс-акціонерів і творців порталу I.UA: його екс-директор Максим Хомутін, Олексій Танчик (екс-директор з розвитку I.UA), Денис Мисько (колишній технічний директор), Віталій Хранівський (колишній провідний розробник) і Ярослав Слободянюк (екс-артдиректор I.UA).

У 2014 році вони заснували компанію Final-Level, яка за три роки створила певний пул проектів. Частину з них Final-Level зробила в партнерстві з іншими компаніями. Наприклад, сервіс хмарного зберігання музики LOOP для VOX-плеєру.

Онлайн Радіо Бокс був однією з ідей, які перебувають в розробці. Її запропонував Олексій Танчик, який зумів переконати своїх колег у тому, що світовий тренд - це розвиток цифрового радіо. Цьому сприяє постійне зростання швидкості мобільного інтернету та зниження його вартості. "Ми розуміли, що радіо неминуче буде йти в онлайн плюс зростатиме кількість онлайн станцій", - розповів Хомутін. Команда Final-Level прийшла до висновку, що ідея перспективна та й зайнялася її розробкою.

У чому відмінності від інших

На думку Хомутіна, від українських проектів Online Radio Box відрізняється своєю орієнтацією на світовий ринок. "Для нас це було серйозним викликом, оскільки подібного досвіду ні в кого в команді не було, - підкреслив гендиректор Final Level, - І мушу сказати, що це дуже цікаво і круто, адже світовий ринок набагато динамічніший і різноманітніший, аніж локальний".

Online Radio Box рівняється на конкурентів зі світовим ім'ям, таких, як Tunein.com і Streema.com. Слухачі, крім звичайного прослуховування станцій своєї або будь-якої іншої країни світу, можуть вибирати станцію за жанрами. Хомутін зазначив, що у продукту Final-Level "досить широке дерево жанрів". "Можна знайти радіостанції аж до готичного року або музики для медитацій", - пояснив один із творців Online Radio Box.

Окрім цього, є сервіс "В ефірі", в якому виводяться пісні, які тільки почали грати. Відповідно, можна натиснути на будь-яку вподобану мелодію і послухати її. У планах - створення плейлистів під настрій з радіостанцій різних країн світу.

Що стосується сервісів для бізнес-партнерів, то Final-Level вирішив зосередитися на середніх і невеликих радіостанціях. Запропонувавши для них різноманітні віджети, віртуальний кабінет, статистику, шаблони мобільних додатків і сайтів. Це потрібно для тих станцій, які не можуть дозволити собі мати команду розробників, але хочуть мати якісний продукт.

Хто слухає "коробку, повну онлайн радіо"

Свою цільову аудиторію Online Radio Box умовно розділив на два типи. Перший - постійні слухачі локальних станцій, яким зручно слухати радіо через додаток на смартфоні або комп'ютері в офісі. Друга - це "дослідники", ті, хто перебувають у постійному пошуку нових станцій. "Сьогодні вони слухають карибський фолк з Кюрасао, а завтра будуть слухати ситар на хвилях якої-небудь станції з Індії. Ми намагаємося задовольнити запити як перших, так і других", - розповів Хомутін.

Де гроші?

За словами гендиректора Final Level, проект вийшов на самоокупність уже через сім місяців після запуску, а на повернення інвестицій - через півтора року з дня старту. Обсяг інвестицій компанія не розкрила, зазначивши лише, що "проект повністю себе окупає".

Основне джерело доходу - реклама на сайті і в додатку, розповів Хомутін. Близько 5% доходів приносить продаж PRO-версії додатків (у них відсутня реклама, а в майбутньому з'явиться розширений функціонал). Ще близько 1% генерує продаж треків iTunes.

Плани і мільйони

На початку вересня 2015 місячна аудиторія Online Radio Box становила 380 тис. унікальних користувачів. Через рік їх було вже 600 тис., а на сьогодні - майже 2,3 млн, повідомив керівник компанії. За допомогою мобільного застосунку музику прослуховують 110 тис. активних користувачів (на місяць). "Плануємо дійти до красивої цифри 100 млн щомісячних слухачів", - з посмішкою позначив амбітні плани Хомутін.

Final-Level планує постійно розширювати пул сервісів для радіостанцій і в майбутньому має намір довести його до all inclusive пакету, включаючи організацію онлайн мовлення. "Тобто з нами можна буде відкрити радіостанцію "під ключ" за 10 хвилин", - пообіцяв Хомутін.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X