Український стартап OnCharge створив зарядну смарт-станцію для електромобілів

12 березня 2018, 15:00

Кияни розробили "розумну" електрозарядну станцію, до якої можна віддалено підключитися зі смартфону та дізнатися, чи є біля неї вільне місце.

Столична компанія Charge Group LLC (OnCharge) вивела на ринок зарядну станцію для електромобілів власної розробки. Про це НВ розповів генеральний директор компанії Юрій Дмитришен.

Відео дня

За даними виробника, це перша українська електрозарядка з підтримкою протоколу відкритої зарядної точки (OCPP). Завдяки цьому можна збудувати інфраструктуру електрозарядних станцій (ЕЗС) за взірцем мереж мобільних операторів. Відповідно, і управляти ЕЗС з єдиного центру.

За словами Дмитришена, зарядна станція "перестає бути частиною інфраструктури лише для електромобілістів". Тому що випущений компанією пристрій ChargeX SC3211 обладнаний Wi-Fi – він може виконувати роль точки підключення до високошвидкісного інтернету. Це може бути актуально для тих, у кого телефони не підтримують четверте покоління стільникового зв’язку.

В компанії зазначили, що їхня ЕЗС обладнана відеокамерою – для того, щоби переконатися, чи є біля неї вільне місце. Адже в Україні можна на смартфоні побачити, що електрозарядка вільна, а насправді місце біля неї заставлене автомобілем з двигуном внутрішнього згорання.

ChargeX SC3211 може динамічно балансувати потужність в залежності від різних факторів. Це важливо, зазначив CEO OnCharge, бо інфраструктура ліній електропередач і трансформаторних підстанцій в нашій країні застаріла.

Кожна електрозарядна станція укомплектована сертифікованим лічильником. Це дозволяє отримувати "завжди коректну інформацію". Дмитришен навів наступний приклад: якщо в процесі зарядки пропаде живлення, інформацію про спожиту енергію неможливо відновити. Тому до 90% всіх станцій в Україні побудовані на трансформаторах струму, які передають лише імпульси та не мають можливості записувати значення.

В українських ЕЗС передбачений захист від уражень електрострумом за стандартами безпеки кінця 2017. Тоді як європейські виробники поки не вдосконалили свої станції та продають моделі 2013-2016 років випуску, розповів Дмитришен.

На його думку, в Україні потрібна уніфікація стандарту роз'ємів та протоколу для електрозарядок. Це дозволить не залежати від якогось одного оператора зі своїми власними вимогами та тарифами. Потрібно збудувати інфраструктуру, аналогічну європейській, тобто – конкурентну.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X