Веселі старти. Скільки українці заробляють на Kickstarter і Indiegogo

15 вересня 2017, 20:15
У 2017 році українські стартапи запустили 35 проектів на провідних краудфандінгових майданчиках і залучили майже $ 2 млн інвестицій

Найбільший інтерес викликали ідеї наших співвітчизників зі створення екологічної фотокамери для миттєвих знімків, модний кулон для перетворення голосових нотаток у письмові і механічні музичні моделі

Відео дня

Українська асоціація венчурного капіталу та прямих інвестицій (UVCA) підрахувала, що в січні-липні 2017 році українці запустили 35 краудфандінгових кампаній і залучили $1,89 млн. Про це свідчать підсумки дослідження, які оприлюднила UVCA.

Експерти проаналізували дані з двох найбільших майданчиків, Kickstarter (українці віддавали перевагу саме йому, про що свідчать результати шести кампаній-лідерів) і Indiegogo. Більшість із проведених кампаній (83%) пройшли успішними.

Найбільшу суму вдалося зібрати екологічній фотокамері для миттєвих фотознімків Jollylook. Вона замість $15 тис. залучила $377 тис.

Другим за успішністю після Jollylook став стартап Senstone. Ідея кулону для автоматичного перетворення голосових нотаток у письмові зібрала $302 тис. при цілі $50 тис.

На третьому місці з $288 тис. (потрібно було $15 тис.) – Ugears Hurdy-Gurdy з унікальними моделями музичних інструментів, які можна зібрати самотужки.

Творці магнітного конструктора в піксельному стилі Pixio мали намір зібрати $75 тис. Натомість отримали $167 тис.

Межу у $100 тис. подолали ще два українських стартапи: Rinsten Spring ($136,5 тис.) і SolarGaps ($102 тис.) при цілях, відповідно, $15 тис. і $50 тис.

Rinsten Spring – це велосипедне сідло з таким амортизаторами, які, як запевнили розробники, пом’якшать всі дорожні вібрації та удари.

SolarGaps – жалюзі з фотоелектричними елементами, які, згідно з заявою виробника, допоможуть зменшити рахунки за електроенергію ледь не на 70%.

За словами Андрія Колодюка, керуючого партнера AVentures Capital, перевагою краудфандингової моделі виходу на ринок є не тільки збір коштів, а й отримання першого відгуку про продукт.

Він відзначив, що масштаби краундфандінового ринку збільшуються з кожним роком. Якщо в 2012 році загальна сума зібраних коштів у світі склала лише $2,7 млрд, то вже в 2015 році ця цифра досягла близько $35 млрд.

Однак "інвестор краще краудфандінга", переконаний Колодюк. Адже перший спосіб – це одноразове залучення коштів, найчастіше – на етапі попереднього замовлення продукту. Натомість інвестор, окрім грошових інвестицій, зазвичай стає партнером для проекту. Він допомагає з партнерами, розвитком, залученням клієнтів, PR і т.д., розповів керівник AVentures Capital.

Часто команда зосереджується на розробці продукту, технології та вдосконаленні, забуваючи про бізнес-складові стартапу – маркетинг і продаж. З цієї ж причини стартапи часто опиняються в "Долині смерті", не зумівши залучити черговий раунд інвестицій. Якщо ж у компанію інвестує венчурний фонд, то він у більшості випадків допоможе уникнути цього, вважає Колодюк.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X