Творець року. Як українка перемогла у престижному конкурсі стартапів

7 лютого 2018, 20:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ліза Дзюба отримала нагороду від популярного американського сервісу з пошуку нових ідей і стартапів ProductHunt. Про те, завдяки чому це сталося, вона розповіла редакції НВ.

Українку Лізу Дзюбу платформа ProductHunt нагородила Золотим Котиком в номінації Maker of the Year 2017. Golden Kitty Awards вважається "стартап-Оскаром" серед IT-підприємців всього світу. З-поміж трійки "призерів" Ліза Дзюба відзначилася двома macOS-розробками. Flawless App – це інструмент для порівняння дизайну і отриманого мобільного застосунку. А також Reduce App – безкоштовний застосунок для дизайнерів, який автоматично оптимізує і стискає файли з дизайном.

Відео дня

Крім того, вона поділилася з колегами-інженерами маркетинговими порадами, як досягти успіху на американській платформі з пошуку стартапів. "Ми створили найбільшу колекцію освітніх матеріалів для розробників про те, як здобути перших користувачів і запускатися на Product Hunt", – зазначила Дзюба. Колекцію Marketing for Engineers на GitHub зберегли собі більш ніж 4,3 тис. програмістів.

Як все починалося

За словами Лізи Дзюби, історія виникнення "бездоганного" – як можна перекласти з англійської flawless – застосунку "заплутана, але цікава". Біля дверей її будинку років п'ять тому почали з'являтися орхідеї. Вона подумала, що це для неї, але помилилася. "Квіти приносив моїй молодшій сестричці її однокласник, дуже талановитий розробник та гік", – згадує Дзюба. Так вона познайомилася з Ахмедом Сулайманом, батько якого багато років тому переїхав до України із Сирії.

У квітні 2015 року обидва молодих підприємці взяли участь в естонському хакатоні Garage48, який проходив у Києві. Зібравши команду, вони зробили концепт продукту для поліпшення взаємодії між дизайнерами і розробниками. "Ми виграли, отримали $5 від першого клієнта і вирішили, що тепер будемо будувати свою компанію", – поділилася своїми мріями трирічної давності Ліза Дзюба. Тоді ж відразу з'явився амбітний план – запустити першу версію продукту через три місяці без будь-яких інвестицій.

Однак реальність сильно відрізнялася від "рожевих очікувань" команди. Перша версія продукту була готова тільки через 13 місяців. "І коли ми дали продукт нашим першим користувачам, на нас чекав неприємний сюрприз. Люди стали вказувати нам на очевидні недоліки продукту, які ми пропустили. Шкода тільки, що це усвідомлення прийшло до нас, коли продукт уже був готовий", – розповіла про першу невдачу Дзюба.

Ті самі перші $5 інвестицій

Після тривалої підготовки оновлений Flawless App було запущено у червні 2017 року. Зараз продукт активно використовують мобільні розробники по всьому світу, він приносить стабільний дохід.

Як зробити бездоганний дизайн

"Скільки мобільних застосунків на вашому телефоні", – поставила Ліза Дзюба риторичне запитання. І сама ж відповіла – дуже багато. Всі ці програми створюють дизайнери і розробники. А завдання Flawless App – спростити процес, зробити продукт швидшим і якіснішим.

За допомогою української розробки можна в режимі реального часу "накласти" бажаний дизайн на реальний застосунок. Це дозволяє наочно виявити всі недоліки і розбіжності між тим, як повинно бути, і тим, що вийшло. Виправити візуальні розбіжності в мобільному застосунку можна "за лічені секунди".

Команда перфекціоністів

Стартап Flawless App налічує п'ять осіб. Засновники – Ліза Дзюба та Ахмед Сулайман. Ще є два розробники на умовах часткової зайнятості та інтерн.

До приходу в команду Flawless App Сулайман працював Software Engineer у відомому стартапі з українським корінням – Petcube. Встиг попрацювати в популярному сервісі з планування завдань Wunderlist, який придбав Microsoft. Розробкою він захопився ще в 13 років.

Ліза Дзюба за освітою інженер, але з раннього дитинства займається підприємництвом. У маркетинговому агентстві Pulse вона познайомилася з популярним американським підприємцем Джонатаном Ромлею. За її словами, саме він прищепив їй любов до стартапів.

Розробкою у Flawless App займаються Микола Коваль і Максим Хартанович. У листопаді 2017 року до команди приєдналася Валя Гаврилюк, яка відповідає за маркетинг і продажі.

Як заробити на прагненні до досконалості

"Ми зробили і запустили продукт без зовнішніх інвестицій. Також у нас вийшло досягти продажів і зростання без платних каналів", – не без гордості заявила Дзюба.

Наразі Flawless App продається за ліцензійною моделлю. Людина платить $30 за одну ліцензію і може використовувати застосунок довіку. Для команд-розробників діють спеціальні умови, залежно від кількості фахівців.

Flawless App орієнтований на західний ринок. Зараз велика частина користувачів – розробники з продуктових компаній США та Європи. Загальний розмір ринку Ліза Дзюба оцінила "мінімум у 15 млн тільки iOS розробників". Молоді українські підприємці поставили перед собою мету досягти не менше 1% від зазначеної цифри протягом найближчих чотирьох років. Загальний потенційний ринок разом із дизайнерами, розробниками (iOS/Android), тестувальниками і project manager-ами – це 40 млн фахівців.

Час – це гроші

Під час своєї діяльності молоді українські стартапери помітили, що файли з дизайном найчастіше стають "вкрай великими". У підсумку це уповільнювало темп роботи. Щоб виправити цю проблему, вони створили невеликий скрипт, який автоматично чистив файли з дизайном від різних непотрібних речей, у такий спосіб стискаючи їхній розмір.

"Коли всі в команді дізналися про такий скрипт, виник неабиякий інтерес", – розповіла Ліза Дзюба. На жаль, працювати зі скриптом не дуже зручно, тому було створено Reduce App. Ця програма була готова менш ніж за два тижні.

Наразі Reduce App використовують більше 4 тис. дизайнерів по всьому світу. Відповідь на питання, чому цей застосунок "зайшов", Ліза Дзюба звела до проблеми, яку вирішує Reduce App. Багато розробників стикаються з тим, що великі файли з дизайнами уповільнюють робочий процес. "Якщо робочий процес сповільнюється – чиїсь гроші йдуть на вітер. А витрачати гроші на вітер ніхто не хоче. Саме тому, як мені здається, додаток здобув таке охоплення", – зробила висновок авторка Flawless App. За її словами, Reduce App стане частиною наступного продукту української команди, доповнивши існуючу екосистему.

Є куди рости

За підсумками 2017-го найкращим Творцем року ProductHunt назвав Пітера Левелса, переможця першого конкурсу (Золотих Котиків почали вручати з 2015 року). Американська платформа відзначила Левелса за низку заслуг. Перш за все, це велике оновлення Nomad List – найбільшої бази даних по містах світу для цифрових кочівників. Це категорія людей з тягою до зміни місць, які використовують сучасні технології для виконання роботи з будь-якої точки світу.

Творець року запустив ще й Nomad Gear – набір необхідних речей для цифрових кочівників. А також Hoodmaps – краудсорсингову карту міст вз розбивкою на такі категорії як хіпстери, багатії, нормальні і т.д.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X