Знов за рибу гроші. Навіщо Facebook потрібні банківські дані користувачів

7 серпня 2018, 14:01

Facebook запросив дані користувачів найбільших американських банків, щоб на сайті можна було торгувати товарами і послугами. У соцмережі інформацію заперечують та кажуть, що дані їм потрібні для онлайн-банкінгу.

Чого не відняти у засновника Facebook Марка Цукерберга - так це наполегливості і хоробрості. 34-річний мільярдер не боїться жодної судової системи та продовжує розвивати свою справу.

Відео дня

Не минуло й півроку після скандалу з Cambridge Analytica, через який Facebook, можливо, вплинув на результати виборів в США, як соцмережу знову викрили в темних справах.

Як уже писало НВ, британський телеканал Channel 4 провів розслідування та з'ясував, що Facebook спеціально пропускає матеріали з насильством та дискримінацією, щоб залучати людей на платформу і продавати більше реклами.

А тепер, знову ж для підвищення заробітку, Марк і ко. вирішили пуститися берега - згідно з вчорашнім звітом The Wall Street Journal, Facebook запросив дані користувачів у трьох міжнародних банківських конгломератів - Wells Fargo, JP Morgan Chase і Citigroup.

Як пише фінансове ЗМІ, в обмін на банківські дані користувачів (інформацію про операції з кредитними картами та залишки на розрахункових рахунках), соцмережа пропонує клієнтам банків здійснювати покупки і продавати свої товари та послуги прямо через Facebook.

Представник компанії відповів в запиті The Next Web, що звіт не відповідає дійсності і їм потрібні дані лише для того, щоб розвивати банкових чат-ботів у своєму месенджері.

«Як і багато інтернет-компаній з комерційною основою, ми співпрацюємо з банками та фінансовими структурами, пропонуючи користувачам чати і управління їх обліковими записами. Ідея полягає в тому, що така комунікація з банком може бути краще, ніж очікування відповіді по телефону. Ми не використовуємо цю інформацію для будь-яких інших цілей, ні для реклами, ні для чогось ще».

Спікери банків JP Morgan Chase і Wells Fargo також заперечують співпрацю з Facebook, кажуть що не діляться даними про транзакції і особистими рахунках з соцмережею, адже «приватність клієнтів має першочергове значення» для них.

Судячи з того, як Facebook чинить з персональними даними користувачів, очевидно, що в банках можуть утримуватися від коментарів з приводу будь-якої співпраці з соцмережею, поки фінансисти не прорахують залізні переваги такої кооперації.

Але якщо попередні витоки Facebook стосувалися лише впливу на певні сегменти аудиторії та продажі таргетованої реклами, - то тепер, при черговому витоку, учасники соцмережі можуть безпосередньо втратити свої заощадження. Звичайно, якщо Цукерберг все-таки домовитися про співпрацю з банками.

Зрозуміло, що плануючи створити на своєму сайті нові фінансові інструменти, Facebook хоче повернути колишнє зростання відвідуваності та перебування аудиторії на сайті, бо ці показники зараз переживають не найкращі часи.

Слідом за Apple і Google, минулого тижня Facebook запустив ініціативу контролю часу перебування у соцмережі та в додатку Instagram.

Це була одна з перших реакцій на провальні дані по трафіку в другому кварталі. З квітня по червень 2018-го, кількість щоденних активних користувачів Facebook зросла всього лише на 185 млн (1% в порівнянні з минулим роком) в США і Канаді. А саме ці регіони приносили для них основний прибуток від реклами.

Ризиковані кроки щодо співпраці з банками можуть знову злякати інвесторів та обвалити акції компанії. Хоча Facebook, в будь-якому випадку, повинен робити якісь дії вже зараз, адже ще в минулому році соцмережі прогнозували зростання на рівні Google і Amazon, а після усіх скандалів в 2018-м капіталізація компанії впала на рекордні $150 млрд.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X