Яким повинен бути ідеальний браузер, і чому це не Chrome. Інтерв'ю з легендарним засновником Opera і Vivaldi - фото
НВ Преміум

Яким повинен бути ідеальний браузер, і чому це не Chrome. Інтерв'ю з легендарним засновником Opera і Vivaldi

12 травня 2020, 20:00

Йон фон Течнер розповів НВ, як змінилися веб-браузери за останні 20 років і що їх чекає у майбутньому

НВ поспілкувалося з ісландським розробником Йоном Стефенсоном фон Течнером і дізналося, як творцям браузерів можна врятуватися від монополії Google і чому приватність користувачів мережі повинна залишатися основним принципом будь-якої інтернет-компанії.

Відео дня

Н езважаючи на широке розмаїття програмного і апаратного забезпечення, основним інструментом доступу в інтернет залишаються веб-браузери.

Незалежно від того, який у вас гаджет або операційна система, користуватися будь-якими можливостями мережі ви можете тільки завдяки браузерам.

Саме тому розробники браузерів формують інтернет в такому вигляді, в якому він доступний для нас: браузери відповідають за формат відображення сторінок, нашу взаємодію з усіма веб-інструментами і, звичайно, приватність наших даних, які постійно отримують і обробляють різні сервіси.

Ще 10 років тому ринок браузерів був розділений між трьома основними продуктами: Internet Explorer, Mozilla Firefox і Google Chrome.

Починаючи з 2012-го останній стрімко вирвався вперед, і сьогодні Chrome є абсолютним лідером із завантажень на всіх платформах, а компанія Google надає свій відкритий вихідний код Chromium Blink для інших популярних браузерів.

Нещодавно компанія Vivaldi Technologies випустила версію 3.0 свого браузера Vivaldi, в якій зроблено акцент на блокування реклами і захист персональних даних від стеження.

Кілька років тому НВ спілкувалося із засновником Vivaldi Technologies Йоном Стефенсоном фон Течнером, який з початку 1990-х керував розробленням браузера Opera. Йон фон Течнер досі дотримується стратегії відкритого інтернету та захисту особистих даних користувачів, а в 2017-му він навіть звинуватив Google у блокуванні рекламної кампанії Vivaldi на платформі AdWords.

Після виходу Vivaldi 3.0 в кінці квітня 2020-го, фон Течнер розповів НВ, чому він пішов з Opera, яким повинен бути ідеальний браузер і як монополія Google вплинула на приватність користувачів мережі.

Йон Стефенсон фон Течнер (Фото: CC)

Йон Стефенсон фон Течнер / Фото: CC

У 2005-му ви пообіцяли переплисти Атлантичний океан в разі успіху нової версії браузера Opera 8. Що спонукало вас на таку авантюру?


Насправді це повинно було бути внутрішньокорпоративною ідеєю.

У нас була мета — досягти одного мільйона завантажень за чотири дні. У разі її досягнення — я повинен був поплисти, що я і зробив. Моя піар-команда вирішила зробити це публічною подією, а решта — вже історія.

На жаль, відповідальний менеджер зі зв'язків з громадськістю, який збирався приєднатися до мене в цій подорожі на невеликому плоту, не вмів плавати. І коли в корпусі човна утворилася діра, — мені довелося рятувати його, після чого я був змушений відмовитися від запливу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X