Які сайти і соцмережі потрібні вашому стартапу

20 лютого 2020, 21:00

Творець стартапу має подумати, в яких соцмережах і на яких платформах буде представлена інформація про його проект. Умовно такі сайти можна розділити на обов’язкові для бізнесу і на ті, які залежать від бізнес-моделі.

Почнемо з обов'язкових для стартапу сайтів. Багато експертів наводять ледве не десятки прикладів веб-сторінок, але американська стартап-спільнота сходиться все на кількох.

Відео дня

Спочатку варто зареєструвати компанію та її творців на Crunchbase і AngelList. Ці дві платформи чимось схожі.

На Crunchbase можна знайти інформацію про безліч приватних і публічних компаній, зокрема і про акселератори, стартапи або венчурні фонди, також можна дізнатися про розмір інвестицій, портфоліо фондів.

Останнім часом сайт отримав платну версію і безкоштовний функціонал дуже урізаний, але на реєстрацію компанії це не впливає. Найчастіше тут реєструють компанії сторонні користувачі, побачивши інформацію про бізнес, наприклад, у пресі. А творці вже потім можуть відредагувати опис.

У випадку з моїм стартапом CruiseBe інформація про нього була на Crunchbase близько пів року, поки ми її не помітили. До того ж інформація була некоректна, довелося реєструватися і все змінювати. Крім цього, на цій платформі є зручна функція додавання всіх згадувань у пресі про компанію.

CrunchBase
Фото: CrunchBase

Що стосується AngelList, там, крім пошуку інформації про стартапи, фонди і ангельських інвесторів, можна навіть спробувати підняти інвестиції, використовуючи так званий Syndicate.

Такий процес чимось схожий з краудфандингом, тільки вже більш професійний з інвесторської точки зору. На AngelList також можна додати детальну інформацію про компанію, творців і продукти, а також вказати інвесторів, менторів або радників.

Обидві платформи допомагають стартапу потрапити на радар інвесторів, партнерів або преси. На них абсолютно необхідно зареєструвати молодий стартап. Віддалено схожими на AngelList і Crunchbase є ще дві платформи: Gust та F6S — на них теж не завадить мати сторінки з інформацією про компанію.

Через всі ці платформи стартап зможуть знайти потенційні партнери або інвестори. Крім того, деякі досить рейтингові медіа час від часу проводять аналітику таких платформ і розповідають у своїх добірках про нові і перспективні компанії, тож є можливість несподівано потрапити в пресу.

Наприклад, про нас таким чином згадало досить популярне видання Skift.

Крім того, якщо бізнес зареєстрований у США, не завадить розмістити себе на сторінках Google Business (за умови наявності реального офісу або хоча б коворкінгу). Таким чином, під час пошуку інформації в Google компанія обов'язково буде виводитися в топ сторінки.

Google
Фото: Google

Наступний тип платформ і соціальних мереж, в яких варто зареєструватися стартапу, залежить від бізнес-моделі. Щоправда, це досить умовно.

Насамперед фаундерам необхідно створити свої сторінки і сторінки компанії в мережі LinkedIn, яка має понад 430 млн активних користувачів. Бажано ці сторінки регулярно оновлювати.

Якщо ж у стартапу бізнес-модель B2B (бізнес для бізнесу), то оновлювати і вести ці сторінки обов'язково. У США цю соцмережу називають найголовнішою для бізнесменів і підприємців. Тому наявність сторінок у LinkedIn і їх активність можуть напевно допомогти.

Також хорошою соцмережею для бізнесу є Twitter, зі своїми 310 млн користувачів. Згідно з дослідженнями, понад 87% маркетологів рекомендують цю соцмережу для моделі B2B. Як показує практика, для B2C (бізнес для споживача) Twitter залишається темною конячкою, конвертувати підписників у клієнтів тут досить складно.

Само собою не варто забувати про реєстрацію бізнес-сторінки в Facebook. Є багато чуток про ефективність цієї соцмережі, але 1.65 млрд щомісяця активних користувачів кажуть самі за себе. Вже у процесі роботи засновник розуміє, варто вести сторінку активно чи досить не давати їй померти і час від часу публікувати оновлення. Це саме можна сказати і про Twitter.

SensorTower
Фото: SensorTower

Що стосується Tik Tok, Instagram, Youtube і Pinterest — ці сторінки варто вести, якщо модель бізнесу B2C, і у вас є час або гроші на підтримку цих соцмереж. І якщо Tik Tok, Pinterest та Instagram ще можна вести своїми силами, то для Youtube, найімовірніше, буде потрібна допомога оператора або монтажера.

З хорошим бюджетом або величезною креативністю ці канали можуть стати справжнім джерелом клієнтів для стартапу.

Якщо компанія збирається виходити на ринок США, Великобританії або Австралії — не зайвим будемо згадати про Quora і Reddit. Ці сайти можуть допомогти стартапу в отриманні трафіку, але реєструвати там краще кого-небудь із фаундерів, а не компанію.

Відповіді та публікації від імені компанії там часто сприймають як рекламу і банять. А ось творець компанії може стати там справжнім експертом, що допоможе не тільки просуванню бізнесу, а й створення асоціації бренду з творцем.

Загалом, перерахованих вище сайтів абсолютно достатньо для ведення бізнесу в мережі і створення іміджу у стартапу. Перша категорія сайтів допоможе компанії потрапити на радар можливим партнерам та інвесторам, а друга частина — може знайти для компанії потенційних клієнтів.

Показати ще новини
Радіо НВ
X