Вибухне чи ні? Що чекає індустрію доповненої реальності в 2019 році

IT-індустрія

15 січня, 20:00

Вибухне чи ні? Що чекає індустрію доповненої реальності в 2019 році

medium.com

Що буде з доповненою реальністю в 2019-му

Доповнена реальність стала звичною технологією для сучасних користувачів. Крім ігрових застосунків для смартфонів, компанії створюють корисні AR-сервіси для розвитку промисловості, маркетингу та багатьох інших сфер.

Коли Google кілька років тому випустила Свої AR-окуляри Google Glass , багато користувачів розчарувалися в технологіях доповненої реальності. Критики катком пройшлися по функціональності пристрою, та й сам гаджет не отримав схвалення аудиторії.

Так, розробники досі шукають рішення, яке об'єднає виточнений дизайн Google Glass із можливостями хоча б Magic Leap. Але, в Google поки що не вигадали як помістити стільки просунутої апаратури в невелику камеру біля скла, а Magic Leap зараз схожі радше на окуляри віртуальної реальності, ніж на допоміжний AR-пристрій.

Але, це не означає, що технології доповненої реальності стоять на місці й не мають перспектив. У найбільших гравців ринку - Apple і Google - є свої платформи, які дозволяють стороннім розробникам створювати і продавати продукти на основі AR.

Ці компанії масово скуповують AR-стартапи і створюють сотні застосунків з доповненою реальністю для своїх онлайн-магазинів. Крім цього, влітку 2018-го Apple представила USDZ - новий формат даних для інтеграції об'єктів з Photoshop і Dimension в AR.

Інженери з Купертіно також збираються впроваджувати AR-технології в свої Apple Maps. Відомо, що компанія вже переробляє карти з нуля і набирає команду розробників для інтеграції компонентів доповненої реальності.

Фото: syg.ma

Про те, що чекає AR-індустрію у 2019 році, НВ розповів керівник стартапу Arbrowser Антон Потіха.

Що в Україні?

Як не дивно, розвиток AR-технологій не дрімає і в нашій країні. НВ нещодавно писало про стартап Hybrid War, який пропонує користувачам пограти в шутер-додаток з доповненою реальністю і може замінити традиційний пейнтбол та лазертаг.

Фото: Hybrid War

Енергетична компанія ДТЕК спільно зі стартапом Sensorama взагалі розробили віртуальний симулятор теплоелектростанції, який допоможе тренувати співробітників у реальних умовах за допомогою AR.

Фото: DTEK

Ну і, звичайно ж, ARbrowser - перша в Україні платформа для завантаження 3D-моделей різних товарів у AR-застосунок .

Сервіс дозволяє меблевим магазинам, ювелірним крамницям, продавцям побутової електроніки і т.д. показувати клієнтам свої товари в їх актуальному розмірі за допомогою доповненої реальності.

Що буде далі?

Фото: Антон Потіха

CEO ARbrowser Антон Потіха впевнений, - ринок технологій віртуальної реальності зростає, інтерес з боку користувачів збільшується, а бізнеси починають пробувати і отримувати перші результати. Підприємець каже, що "AR зараз перебуває на рівні кнопкових телефонів, але вже кольорових".

За його словами, в 2019 році в цій сфері можна очікувати кілька основних тенденцій:

AR-застосунки для бізнесу

Завдяки згаданому формату USDZ, розробникам будуть доступні не тільки нові варіанти окулярів, на зразок Google Glass і Magic Leap, а й нові цікаві рішення для бізнесу, орієнтовані на маркетинг і ритейл.

"Ми очікуємо ще більшу кількість застосунків з AR-технологією в 2019-му, оскільки ми вступаємо в цікаву фазу зростання попиту з боку споживачів і швидкого розвитку самої технології", - говорить Антон Потіха.

AR-окуляри

Розвиток найголовнішого AR-гаджета для споживачів також має значно прискоритися в 2019-му.

Керівник Arbrowser прогнозує, що Apple навряд чи випустить свої AR-окуляри в найближчий рік, але на чергову сходинку повинні стати немасові пристрої, які вже добре виконують завдання трекінгу, мають поліпшену картинку і огляд, розпізнають багато рухів тощо.

Розвиток web AR

Мобільні застосунки для бізнесу вже довели свою цінність для користувача через унікальні функції і сервіси на кшталт онлайн-банкінгу, застосунків лояльності для роздрібної торгівлі, замовлення авіаквитків і багато іншого.

Для всіх інших компаній достатньо мати веб-сайти і мобільні  версії сайтів. Але, Антон Потіха пояснює, що перегляд товарів у доповненій реальності онлайн збільшить продажі і розширить можливості маркетингу, оскільки користувачі отримають миттєвий доступ до товарів без витрачання часу на додаткові застосунки.

AR для брендів

Засновник ARbrowser переконаний, - взаємодія з упаковкою товару, коли можна навести камеру телефону на етикетку, - це тільки перший крок. Наступного року сектор товарів повсякденного попиту буде підвищувати рівень своєї комунікацій через AR.

Для цього з'являться технологічні можливості, які вже дозволяють гігантам ритейлу на кшталт Amazon інтегрувати товари з функціями AR для передачі даних, голосу і заохочуючи споживачів "купувати продукт", а не бренд.

"Це дає таку ж цінність, як створення незабутнього враження ("wow ефекту"), яке залишає сильне враження у покупця, і виділяє бренд", - говорить Антон.

Розвиток споживчого Mixed Reality

Після того, як Magic Leap випустили свою першу апаратуру для розробників, змішана реальність зіткнулася з жорсткою критикою і викрила розрив між високими амбіціями таких компаній і поточними обмеженнями AR-технологій.

Але, як відомо, швидких див не буває, навіть під час щоденних технологічних революцій. Компанії на зразок Microsoft і Magic Leap розвивають цю технологію, нехай навіть на початковому рівні, і рухають ринок вперед.

За словами Антона Потіхи, найближчим часом не варто чекати споживчого застосування змішаної реальності, але така технологія має величезний потенціал для освіти і бізнесу.

"Пройти вулицею в окулярах доповненої реальності і отримати інформацію про напрямок руху, ціни в кафе навколо або їх рейтинги, ви все ще не зможете, але AR стає все більш популярним каналом комунікації між бізнесом і покупцем", - розповідає Потіха.

Важливо, що технологія доповненої реальності не є одноденною, має довгострокові перспективи і несе переваги для конкурентного бізнесу та розвитку ринку. За даними порталу Statisa, ринок AR і VR за найближчі три роки зросте майже у 8 разів і досягне вартості в $ 209 млрд у 2022 році.


Вибір редакції

Події

Вчора, 19:33

article_img
Смертність та народжуваність. Чому в Україні зростають темпи скорочення населення
Гаджети

Вчора, 20:00

article_img
Прогин зараховано. Все, що потрібно знати про Samsung Galaxy Fold і майбутнє гнучких смартфонів
Гаджети

Вчора, 22:21

article_img
5 чудових смартфонів, про які ви ніколи не чули. А дарма

Приєднуйтесь до нашого каналу в Telegram

Найцікавіші статті та добірка важливих новин щовечора

Підписатися

Головне

Фінанси

Сьогодні, 12:49

article_img
З 7 лютого оформлено 285 валютних е-лімітів для виведення коштів за кордон
Країни

Сьогодні, 04:46

article_img
Гуайдо заявив, що підписав перший указ від імені президента Венесуели
Події

Сьогодні, 09:27

article_img
У Києві на Хрещатику фура з цеглою протаранила машину та перекинулася