Раптово. Пандемія у грі World of Warcraft допоможе вченим боротися з коронавірусом

13 квітня 2020, 09:48

Американські епідеміологи вважають, що симуляція епідемій в комп’ютерних іграх може допомогти моделювати поведінку людини в умовах реальної пандемії.

Комп'ютерна гра World of Warcraft випередила свій час, так як її гравці стали свідками наслідків пандемії вже більше десяти років тому. Тепер цей досвід може стати в нагоді вченим у вивченні Covid-19, повідомляє видання The Washington Post.

Відео дня

13 вересня 2005 року популярна онлайн-гра World of Warcraft (WoW) від Blizzard пережила незвичайну подію, що імітує поширення вірусної інфекції по всій базі гравців. Сталося це ненавмисно.

Зараження, яке отримало назву Corrupted Blood, розорило тисячі гравців. Вірус був тимчасовим явищем і міг передаватися іншим гравцям, якщо вони стояли досить близько один до одного. Це дуже нагадує сучасну модель поведінки коронавіруса.

Все почалося з відкриття в грі нової області, відомої як «Zul'Gurub». Вона була призначена для більш сильних гравців. Там вони повинні були битися з могутньою істотою на ім'я Хаккар. Особливістю цього ігрового персонажа було те, що він міг заразити гравців заклинанням, яке називалося «Corrupted Blood». Це зараження було покликане просто зробити гру і бій трохи складніше і динамічніше. Однак, ситуація вийшла з-під контролю.

Здатність багатьох персонажів миттєво переносити себе з одного місця в інше була першим фактором в грі, який несподівано заклав основу для ігрової пандемії. Таким чином, багато заражених гравців досягли густонаселених районів, де заразили інших.

Як тільки епідемія почала поширюватися, гравці по всьому світу стали відстежувати новини щодо того, що відбувається.

«Ми пильно стежили не тільки за чатом нашої гільдії, а й за світовим, щоб зрозуміти, куди не варто йти, щоб не заразитися», - каже Надя Хеллер, колишній гравець World of Warcraft, персонаж якої пережив цей інцидент.

Поширення «Corrupted Blood» в грі і зміни в поведінці гравців привернули увагу епідеміолога доктора Ніни Чарльз Фефферман, яка також була гравцем World of Warcraft під час інциденту.

Чарльз Фефферман звернулася до свого колеги доктора Еріку Лофгрену. Вони провели дослідження і в 2007 році опублікували документ, в якому докладно виклали свої висновки.

«Я займаюся вивченням всіх аспектів спалахів інфекційних захворювань, які допомагають нам підготуватися до пандемій», - говорить Чарльз Фефферман, - «В грі, в персонажах, під час інциденту з Corrupted Blood, дійсно відбилася вся гама поведінки, яку ми бачимо в реальному світі» .

Згідно з висновками зробленими в 2007 році, вчені вважають, що події в World of Warcraft можна використовувати, як один із сценаріїв поведінки при вивченні інфекційних захворювань.

Одними з основних перешкод у вивченні динаміки захворювань в реальному житті є фінансові та моральні обмеження. Практично неможливо в житті створити контрольоване дослідження епідемії за участю живих людей.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Звичайно, створюються різні комп'ютерні моделі, симуляції, на яких проводяться великомасштабні експерименти. Однак, там не вистачає несподіваних і нелогічних дій, які іноді характерні для живих людей, в умовах реальної пандемії.

В іграх же відстежити так званий людський фактор простіше, так як віртуальними персонажами керують реальні люди. Звичайно, в комп'ютерній грі персонаж гравця завжди може воскреснути, на відміну від реального життя. І це додає часом гравцям більше сміливості і штовхає їх на більш ризиковані дії.

Але навіть з огляду на цей факт, дослідження таких епідеміологічних моделей може додатково проілюструвати поведінку людини в реальних сценаріях спалахів, а не покладатися на сухі алгоритми. Такі дослідження можуть сильно скоротити розрив між реальними епідеміологічними дослідженнями і великомасштабним комп'ютерним моделюванням.

Професор з Університету Південної Каліфорнії, доктор Дмитро Вільямс, який також грав в World of Warcraft під час інциденту з Corrupted Blood, піддає сумнівам висновки Чарльз Фефферман. Адже, на його думку, деякі ігри, навпаки, змушують гравців вести тебе так, як вони ніколи не повели б себе в реальному житті.

Незважаючи на це, Чарльз Фефферман вважає, що віртуальні світи, такі як World of Warcraft, є ідеальним середовищем для тестування масових поведінкових реакцій на спалах епідемії.

Нагадаємо, що в останні тижні експерти зафіксували підвищення інтересу до відеоігор, оскільки люди по всьому світу обмежують контакти з зовнішнім світом через коронавірус. На всіх ринках було продано 4,3 млн ігор протягом 12-го тижня 2020 року (Понеділок, 16 березня - неділя, 22 березня), що на 63% більше, ніж в попередній тиждень.

Також раніше НВ повідомляв, що генеральний директор ВООЗ Тедрос Адханом Гебрейесус в своєму виступі порадив під час карантину грати в ігри. При цьому він зазначив, що потрібно намагатися занадто багато не читати і не дивитися новини, якщо це викликає почуття занепокоєння.

Крім того, глава ВООЗ порадив не забувати про здорову дієту, яка допомагає імунній системі функціонувати належним чином. І нагадав, що необхідно займатися не тільки іграми, а й фізичними вправами.

Показати ще новини
Радіо НВ
X