Цар IT-гори. П’ять обов’язкових навиків успішного айтішника в Україні

27 листопада 2017, 17:50
Щоби добитися кар’єрних вершин і отримувати високі зарплатні, працівнику IT-індустрії вкрай необхідно володіти англійською мовою, вміти слухати та листуватися з замовниками, а також злагоджено працювати в команді

Українська галузь інформаційних технологій (IT) приваблює все більше число співвітчизників високими зарплатами та стабільністю. За підрахунками експертів, приблизно 100-тисячна армія програмістів і інших IT-спеціалістів – це далеко не межа. Бо Україні в найближчі роки потрібно буде ще декілька десятків тисяч нових фахівців у сфері високих технологій.

Відео дня

Водночас уже зараз конкуренція між тими, хто шукає працю в IT-галузі, складає два претенденти на одне місце. В подальшому це співвідношення буде тільки зростати.

Однак навіть після того, як вдасться потрапити в омріяну професійну сферу, не варто зупинятися на досягнутому. Для того, щоби новоспечені айтішники добилися успіху, необхідно опанувати та постійно вдосконалювати кілька необхідних навиків.

У відповідь на запит НВ Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна підготував перелік професійних якостей, без яких утриматися на плаву в бурхливому морі новітній технологій буде важко. А тим більше розраховувати на гідну оплату праці в іноземній валюті.

П'ять обов'язкових soft skils – або особистих якостей, які не мають безпосереднього відношення до професії – без яких сьогодні годі й мріяти "ввійти в IT":

1Англійська мова

Оскільки левова частка замовників української IT-індустрії – це закордонні клієнти, то володіння найпоширенішою у діловому світі мовою – обов’язкове. Причому – потрібно оволодіти нею на високому рівні. Це – необхідний мінімум. Хоча в High-Tech-галузі не завадить знати й більше мов, розповсюджених в тих країнах, де мешкають замовники.

2Вміння працювати в команді

Один у полі не воїн – цією приказкою можна описати й бізнес-процеси в сфері інформаційних технологій. Її представники мають бути готовими до прямого діалогу не тільки зі своїми колегами, але й із клієнтами.

3Включене активне слухання

Щоби спілкуватися – тобто, виконати пункт №2 – необхідно вміти слухати та чути. Клієнтів завжди варто спочатку вислухати, а не пропонувати відразу ж готове рішення. Навіть якщо – на думку айтішників – це рішення найоптимальніше. Можливо, під час спілкування з замовниками з’ясується додаткова інформація, яка зможе суттєво вплинути на результат роботи.

4Навик письмового спілкування

Працюючи віддалено, українським IT-спеціалістам доводиться багато переписуватися з клієнтами. Отже, виникає потреба складні технічні речі та процеси, зрозумілі айтішникам, пояснити простою та зрозумілою мовою людям, далеким від IT.

5Послідовність

Це той навик, якого іноді бракує всім, не тільки IT-спеціалістам. Якщо вже процес розпочато, то потрібно його довести до логічного завершення.

Окремі галузі висувають – у своїх вакансіях – свої побажання до наявності особистісних якостей у потенційних працівників.

Телеком/IT – на першому місці бажання навчатися. Далі – здатність працювати в команді, креативність і багатозадачність.

Маркетинг – передовсім цінується креативність. Далі за важливістю йдуть – багатозадачність, здатність працювати в команді та стресостійкість.

Продажі – сресостійкість вказана як головний soft skill (як і у банківській сфері). За нею – здатність працювати в команді, бажання вчитися та багатозадачність.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X