Складно знайти і легко втратити. Як правильно вибрати SMM-фахівця

17 липня 2018, 07:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

НВ поговорило з експертами у сфері SMM про те, як підібрати правильного фахівця в компанію – починаючи з оцінки резюме і досвіду, закінчуючи особистісними якостями і «знанням інтернет».

SMM-фахівець – одна з найбільш затребуваних і загадкових професій в Україні на цей момент. Вилка зарплат хоч і не дуже велика, але претендентів багато, рівень експертизи – від підлоги до стелі, водночас з ходу складно розібратися, наскільки хороший конкретний фахівець.

Відео дня

«Що говорити, SMM-фахівець – це зараз must практично в кожній компанії. Більше того, вакансія трансформувалася і можна зустріти її різні варіації, наприклад, content creator і dialog-фахівець, - каже Вікторія Прудник, бренд-менеджер Jägermeister в Україні.

За даними ресурсу trud.com, на цей момент середня зарплата для SMM-фахівця по країні становить 11 тис. грн, це приблизно вдвічі більше, ніж приблизна початкова ставка і в стільки ж менше, ніж щомісячний дохід SMMщика, вже відбувся.

Сфера діяльності

Вимоги до SMM-фахівця в агентство і в компанію будуть відрізнятися, каже Герман Севальнєв, Digital Communications Head у креативних дивізіоні AGAMA Communications. «В агенцію потрібен універсальний фахівець, який буде створювати контент, модерувати спільноту, запускати рекламу в соцмережах, і при цьому він повинен знати ази стратегічного планування. Тому потрібен фахівець, який всюди потроху встиг набратися досвіду», - перераховує Севальнєв.

Робота на стороні компанії вимагає від людини максимального заглиблення в її бізнес. Тут потрібна людина, яка буде готова присвятити весь свій час одному проекту і розбиратися в усіх його нюансах. З живим розумом, яка здатна схопити все на льоту, відповідальна, креативна, яка приділяє велику увагу розширенню компетенцій і готова виходити за рамки SMM, ну і вирішувати завдання клієнта, зрозуміло, радить Севальнєв.

Передусім SMM-фахівець повинен володіти аналітичним складом розуму, оскільки весь інтернет-маркетинг так чи інакше пов'язаний з великими обсягами цифр та їхнім аналізом. Фото: pixabay.com

Якщо здобувачеві не цікава сфера, в якій він буде займатися соцмережами, є ймовірність, що клієнт не отримає належного залучення від свого фахівця, а той, своєю чергою, належного матеріального задоволення. Всі залишаться незадоволеними, - пояснює експерт.

Професійна шкала

SMM-спеціалісти бувають різні, але на hh.ua компанії переважно підшукують людину вже з досвідом з окладом на рівні $500-700.

«Найбюджетніший співробітник – це, по суті, контент-менеджер, хоча його сьогодні теж називають SMM-фахівцем. Зарплата такої людини становитиме 6-12 тис. грн», - говорить Антон Воронюк, директор з розвитку агентства інтернет-маркетингу WebPromo.

Далі по кар'єрних сходах слідує SMM junior з зарплатою 10-15 тис. грн і досвідом приблизно рік. Повноцінний SMM-менеджер обійдеться в 17-25 тис. грн. А для деяких проектів, в яких великий штат SMM-фахівців, потрібен також SMM Head – людина, яка координуватиме їхню роботу. «Така людина обійдеться від 20 тис. грн, верхня планка буде залежати від того бізнесу, в якому вона працює. Людина прив'язана до результату і дає прямий вплив активності в соціальних мережах на бізнес з погляду заявок і звернення до компанії», - говорить Воронюк.

Експерт так описує сферу відповідальності кожного рівня.

Контент-менеджер

Цьому співробітнику заздалегідь кажуть, що він буде публікувати за заздалегідь заготовленим контент-планом. Чекати від нього ініціативи не варто, але водночас він вже повинен володіти хорошим стилем, базовим знанням графічного редактора, вміти постити, збирати статистику охоплень, лайків, залучення тощо.

SMM Junior

Здобувач повинен мати за спиною 1-2 роки досвіду роботи і кілька проектів. Крім того, що він має володіти контентними навичками, він може запускати рекламу в Facebook і Instagram, мати досвід вирішення базових кризових ситуацій. Така людина вже може розвинутися в повноцінного SMM-фахівця, говорить Воронюк. І радить з'ясувати в процесі комунікації, що конкретно вона вже вміє робити і з якими інструментами працювала.

SMM-менеджер

Цей фахівець розуміє, як його активність впливає на фінальні продажі компанії, заявки, ліди, дзвінки, він уже багато в чому маркетолог, який розуміє і загальний бізнес компанії, і що таке класичний маркетинг, вміє впроваджувати інструменти класичного маркетингу як у платній рекламі, так і в комунікації в соцмережах. Він закриває питання з комунікацією компанії, формуванням контент-плану, реакцією на негатив. Контролює те, що його підлеглі, підрядники або він сам запускають у межах платних рекламних кабінетів. І це дає вже відчутний результат у заявках і продажах компанії.

SMM Head

За словами Воронюка, це рідкісний птах на нашому ринку, людина, яка керує відділом просування в соціальних мережах. Потрібен в тому випадку, якщо соціальні мережі відіграють одну з лідерських ролей у залученні клієнтів і здійсненні продажів. Тоді компанії потрібен цілий колектив: дизайнер, контент-менеджер, редактор, коректор, фахівці, які можуть займатися тільки окремими соціальними мережами тощо. І керівник, який координуватиме їхню роботу. Цей співробітник прив'язаний до результату і його активність має прямий вплив на бізнес.

Перший контакт

Базова річ, з якою співрозмовники НВ рекомендують починати відбір претендентів – це резюме і портфоліо. «Потрібно, щоб людина показала конкретні кейси і показала, що робила і який був результат», - радить Воронюк.

У резюме має бути побільше конкретних деталей і поменше води, радить Віталій Цуд, генеральний директор SEO-Studio. Також експерт нагадує про реалії українського ринку. «Часто фахівці SMM приходять в агентство без офіційного досвіду, але з великим досвідом у фрілансі, це потрібно враховувати», - каже Цуд.

Паралельно з цим експерти рекомендують отримати відгуки про людину. «Варто запитати у інших людей, з якими працював здобувач, наскільки їх задовольняли ті речі, які відбувалися з їхньою сторінкою і з їхньою рекламою, та чи давали комерційний результат», - говорить Воронюк.

Також Антон Воронюк радить звернути увагу на процес комунікації, наскільки комфортно спілкуватися з людиною і наскільки вона готова утаємничувати у свою роботу. З тим, хто заявляє з порога, що буде «робити свою магію», краще навіть не починати співпрацю.

На етапі співбесіди Севальнєв радить поставити два запитання. Перше – чим людина хоче займатися далі, через кілька років, тобто наскільки SMM для неї проміжний етап і вона хоче рости, чи це просто підробіток.

«Потрібне бажання працювати саме в цій сфері. Важливо, щоб людина отримувала від своєї роботи задоволення, тоді вона буде розвиватися як професіонал і як особистість», - радить Віталій Цуд.

Хороший SMMщик – багаторукий Шива. Це людина, яка знає бізнес клієнта, вірить у його успіх, вміє виконувати свої безпосередні обов'язки з контент-менеджменту, реклами, виконання KPI. Фото: pixabay.com

Друге – це запропонувати оцінити SMM в Україні. Тут важлива не стільки сама відповідь, скільки те, наскільки людина розуміє, що SMM – це вирішення маркетингових завдань. Якщо розуміє, то, найімовірніше, вона стежить за професією і намагається переймати найкращі практики.

Тестове завдання допоможе показати, наскільки людина готова заглиблюватися в деталі, креативити і наскільки вона розбирається в базових речах. Як варіант, поставити завдання, наприклад, на аналіз спільноти, радить Герман Севальнєв. Тоді видно, наскільки вона розуміє специфіку SMM.

Професійні навички та компетенції

«Хороший SMMщик – багаторукий Шива. Це людина, яка знає бізнес клієнта, вірить у його успіх, вміє виконувати свої безпосередні обов'язки з контент-менеджменту, реклами, виконання KPI. Він завжди прагне досягати чогось більшого: голодний до знань, але не голодний фізично», - малює такий портрет ідеального фахівця Севальнєв.

Передусім SMM-фахівець повинен володіти аналітичним складом розуму, адже весь інтернет-маркетинг так чи інакше пов'язаний з великими обсягами цифр та їхнім аналізом, каже Віталій Цуд.

Вікторія Прудник наводить цілий список Soft Skills і Hard Skills, які будуть бажаними або обов'язковими для кандидата.

Компетенції

Комунікативні навички. Це вміння і прагнення грамотно спілкуватися, можливість домовитися з усіма в соцмережах: десь згладити конфлікт, десь зуміти промовчати, водночас постійно підтримувати діалог з підписниками.

Відповідальність. Важливо вміти приймати самостійні рішення, особливо актуально в стресових ситуаціях.

Уміння грати в команді. Крім SMM-менеджера, в компанії ще є бренд-менеджер, дизайнер, партнерські комунікації тощо. І всіх їх треба «одружити» і домовитися.

Проактивність. За словами експерта, для неї це один з важливих пунктів. «Зараз щодня соцмережі видозмінюються: вийшов новий формат у Instagram IGTV, так ось він першим повинен його протестувати і запропонувати варіанти для свого бренду. І не чекати, коли це стане мейнстрімом. Навіть скажу більше, проактивний SMM-менеджер – це вже трендсеттер для своєї компанії», - говорить Прудник.

Педантизм у помірних кількостях. Краще сто разів перевірити – і один раз запостити. Ніж поспішити, наробити помилок і потім працювати вже з негативом у соцмережах. Або, наприклад, це особливо відчується під час контролю над витрачанням ваших рекламних бюджетів.

Професійні навички

Хоч би як це було банально або смішно, каже експерт, але, правда, передусім – знання «інтернет» і «Excel». Уміння працювати з поштою і планувати. Ще один обов'язковий навик – грамотна письмова та усна мова. Завжди будуть плюсом навички управління, такі як організація процесів, контроль. Також знадобляться базові навички всього: від розробки стратегії до написання тексту, створення фото- та відеоматеріалу. "Це не must have, але, безумовно, цінується", - говорить Вікторія Прудник.

Плюс до всього, експерти нагадують, що претендент повинен стежити за трендами і лідерами думок у digital-середовищі.

Як оцінювати роботу

Герман Севальнєв радить не прагнути вимірювати всю роботу SMMщика тільки цифрами. Також варто враховувати задоволеність замовника проектом і те, як людина справляється з форс-мажорами. «Це ком'юніті-менеджмент, своєчасні відповіді на повідомлення, оперативне гасіння негативу і вся та частина, яка стосується піару», - пояснює Севальнєв.

Що стосується вимірних речей, то виконання KPI та ініціатива під час генерації додаткових проектів для клієнта – це також повинно бути.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X