Сексисти і расисти. В чому звинувачують Apple після презентації iPhone
У презентаційних роликах iPhone брали участь жінки та представники різних національностей. Самій же компанії приписують культ "білого чоловіка" та навіть звинувачують у сексизмі.
Зовсім недавно відбулася довгоочікувана презентація нових iPhone. За два дні вже багато чого було сказано і проаналізовано з цього приводу, але деякі експерти вирішили копнути трохи глибше, ніж просто технології і перевірити, чи дійсно Apple відповідає образу передового сучасного бренду.
Редактор відомого техноблогу Engadget Джессіка Кондітт спіймала маркетологів корпорації з Купертіно на тому, що гендерна і расова рівність в їх рекламних роликах не відповідають дійсності.
Журналістка зауважила, що героями презентованих відео і зображень були або жінки, або чоловіки не з білою шкірою. Але, за її словами, показана рівність і різноманітність абсолютно не відповідає ситуації всередині компанії.
Джессіка пише: "Проблема не у фотографіях як таких, проблема - у відмінності між меседжем, що вони намагаються донести і реальністю всередині цього багатомільярдного виробника. Зображення кажуть: "Подивіться, які ми різні!", а в реальності у Apple працюють в основному білі і в основному чоловіки, як це і було завжди".
Редактор навіть навела статистику: 100% людей на фото Apple були або жінками, або людьми "кольорової" раси, в той час, як у самій компанії лише 32% жінок, 9% темношкірих і 13% мають іспанське коріння.

У всіх же США, вихідці з Іспанії становлять 18%, темношкірі - 13%, а серед статей трохи домінує жіноча - 51%.
Джессіка також звернула увагу на те, що у чинній раді директорів Apple з 17 білих чоловіків представлені лише 5 жінок і це, за її словами, традиція для компанії, яка розвивалася навколо особистості Стіва Джобса.
Згідно зі звітом Apple Diversity, у 2017-му в компанії було 68% чоловіків і 54% з них - білі. На керівних же посадах абсолютно домінувала як чоловіча стать (71%), так і білий колір шкіри (66%).
Дійсно, презентаційні ролики Apple стали свого роду обманом зору. Ось, наприклад, у цій рекламі нових Apple Watch 4 брали участь представники різних статей, віку, раси, навіть люди з фізичними особливостями, - словом, усі, крім середньостатистичних працівників Apple.
А оголошували ці чудеса монтажу, як ви вже здогадалися, теж в основному білі чоловіки. Кондітт підрахувала, що презентація тривала одну годину і 45 хвилин, з яких жінки і представники інших рас виступали лише 13 хвилин. Усі спікери-чоловіки були білими, а перша жінка з'явилася тільки на 50-й хвилині.

На тлі цих цифр, двозначно виглядало і вступне промо Apple: під саундтрек з фільму "Місія нездійсненна", темношкіра дівчина бігла стрімголов через увесь Apple Park, щоб доставити клікер для Тіма Кука, який відкриває презентацію і приймає бурхливі овації залу.
Звичайно, можливо, журналістка однієї з передових західних техноплатформ трохи і згустила фарби, але про проблеми рівності в IT-сфері говорять вже не вперше.
Ситуація тут виляє від крайності до крайності. Наприклад, раніше НВ писало про те, що у південнокорейській фірмі комп'ютерних ігор IMC Games керівництво змусило вибачитися одну зі своїх співробітниць за образливий твіт щодо чоловіків.
Дівчина була підписана на кілька феміністських сторінок і ретвітнула запис, де в контексті чоловіків-сексистів було вжито слово "hannam", що приблизно перекладається як "огидний чоловік".
Цей пост привернув увагу багатьох до аккаунту програмістки, хлопці-геймери вимагали її звільнення, називаючи дівчину "ракоподібним створенням, яке слідує брудній ідеології (фемінізму - ред.)".
Представник Корейської гільдії розробників ігор заявив, що подібні випадки у ігровому бізнесі відбуваються через більшості споживачів-чоловіків. За його словами, шеймінг радикальних феміністів і феміністок є вигідним бізнес рішенням, адже ядро ринку - чоловіки у віці 40 і нижче, а саме на їх смаки орієнтується більшість компаній.
У іншому випадку, перегинати палицю можуть вже представники правозахисних організацій.
Як писав автор НВ Ігор Нікітін, феміністки неодноразово звинувачували розробників ігор за сексуальну об'єктивації, малу кількість жіночих персонажів і кліше "дами в біді".
Зокрема, нападкам піддавалися культові гри "Відьмак", "Grand Theft Auto" і "Mass Effect", але, найчастіше, критики забували, що елементи зовнішності і ставлення до жінок передають частину атмосфери, часу і, врешті-решт, є всього лише грою.

Крім цього, звинувачувати творців у зайвій сексуальності героїнь було просто нелогічно, оскільки більшість ігрових персонажів отримують зовнішність реальних акторів і моделей.
Примітним був випадок, коли студія Hello Games завершила роботу над грою No man's Sky і зробила групове фото. Розробникам дісталося за те, що серед них не було темношкірих і жінок.

"Щоб позбутися звинувачень в дискримінації, студії починають наймати людей через приналежність до меншин. У підсумку в команди іноді потрапляють некомпетентні співробітники, що позначається на якості проектів. До того ж, це позначається на історії і персонажах. В результаті ми отримуємо "особливих" персонажів, які не впливають на гру, і якби вони були "звичайними", то нічого б не змінилося", - писав з цього приводу Ігор Нікітін.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.