Google звинуватили у договорняку з Facebook: під час суду розкрилися нові подробиці про секретний «проєкт Бернанке»

12 квітня 2021, 10:11

Згідно з матеріалами суду Техасу, Google розробила секретний «проєкт Бернанке». Компанія використовувала дані торгів, доступні тільки їй, щоб маніпулювати ринком і підвищити відсоток своїх виграшів на рекламних аукціонах.

У грудні 2020 року генеральний прокурор американського штату Техас Кен Пакстон подав антимонопольний колективний позов від імені кількох штатів проти Google. Вони звинуватили компанію в незаконній співпраці з Facebook з метою витіснення конкурентів з ринку інтернет-реклами.

Відео дня

У своїй відповіді на позов, який Google подала в суд на початку квітня, компанія випадково пропустила подробиці про свою закулісну роботу. Федеральний суддя дозволив Google заново подати папери, але The Wall Street Journal, посилаючись на видання MLex, яке першим виявило невідредаговану версію документів, розповіло, що саме "випустила" Google.

Весь судовий процес, принаймні більша його частина, пов'язаний із взаємодією ролей Google як оператора великої рекламної біржі і представника покупців і продавців на цій самій біржі. Також компанія працює як покупець від свого імені, продаючи рекламу в пошуку Google або на YouTube.

У позові стверджується, що володіння ексклюзивною інформацією про те, скільки готові заплатити інші покупці реклами, давало Google можливість маніпулювати ринком — міняти свої ставки та ставки своїх клієнтів, щоб вони були виграшними за мінімально можливою ціною і водночас платити якомога менше ресурсам, які виступають рекламними майданчиками. Як виявилося, за ці маніпуляції відповідав «проєкт Бернанке» — за 2021-й рік він мав би принести компанії $230 млн прибутку.

У документах також були подробиці про колись секретний договір між Google і Facebook під назвою Jedi Blue, укладений у вересні 2018 року. Вона гарантувала, що Facebook буде вигравати 10% аукціонів, а натомість компанія повинна буде витратити $500 млн в системах Google Ad Manager або AdMob протягом 2022 року. Також Facebook отримувала унікальну, в порівнянні з іншими компаніями, можливість ідентифікувати користувачів, на яких буде спрямована реклама.

Пітер Шоттенфельс, представник Google, заявив, що аналіз, проведений владою Великобританії, прийшов до висновку, що компанія не мала переваги перед іншими, а скарга генерального прокурора Техасу Кена Пакстона «спотворює багато аспектів нашого бізнесу в сфері рекламних технологій».

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X