Самі з головою. Навіщо Apple розробляє власні сенсори для камер смартфонів

11 квітня 2018, 20:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Apple послідовно перейшла на власні процесори і відеочіпи, розробила свою платформу для смарт-годинників. А тепер, за даними ЗМІ, працює над своїми дисплеями і модулями камер. Навіщо це потрібно компанії Тіма Кука і що це може означати для ринку смартфонів?

Днями видання The Motley Fool висунуло припущення, що Apple, ймовірно, займається розробленням сенсорів для камер, щоб ще більше скоротити залежність від сторонніх постачальників і збільшити контроль за компонентами власних пристроїв.

Відео дня

НВ з'ясувало, чому ця ідея не така неймовірна, як може здатися на перший погляд.

Стратегія Apple

Apple відрізняється від ринку тим, що прагне не використовувати наявні технології, а розробляти власні, що дозволяє їй не слідувати за циклами оновлень партнерів, глибше інтегрувати залізо і софт і стояти особняком від усього ринку.

І чим далі, тим сильніше прагнення переростає в конкретні розробки.

Так, наприклад, в 2012 році компанія, незадоволена прогресом в процесорах Qualcomm, представила перший iPhone (5-го покоління) на власному чіпсеті A6.

Коли Apple вивела на ринок свій перший 64-бітний процесор, ринку (в основному в особі Qualcomm) було нічого відповісти. Мимоволі компанія змусила інших слідувати своєму шляху – в сенсі що ринок став орієнтуватися на 64-бітні процесори, а лідери – Samsung і Huawei – інтенсивно займатися власними рішеннями.

Нещодавно стало відомо, що Apple, можливо, в ноутбуках також перейде на власні ARM-процесори.

В кінці 2014 року стало відомо, що компанія розробила платформу для смарт-годинників S1, яка дозволила упакувати велику кількість електроніки в компактний корпус.

Близько місяця тому просочилася інформація про те, що Apple таємно працює над технологією MicroLED дисплеїв. Ймовірно, будувати власне виробництво компанія з Купертіно не буде (занадто великі інвестиції і занадто маленькі обсяги, якщо брати тільки власний продукт), але розробки та патенти дозволять їй відірватися від конкурентів.

У ЗМІ регулярно з'являються повідомлення про те, що компанія розробляє і патентує власні технології в сфері зарядки мобільних пристроїв.

Камери – одна з ключових речей в сучасному флагманському смартфоні. Вони складають велику частку цінності в очах користувачів. І за останні кілька років Apple поступилася першістю в цьому питанні Samsung, Huawei, Google. Тож цілком ймовірно, що власна розробка потрібна компанії, щоб відірватися від конкурентів, поглибити інтеграцію заліза і софта і не озиратися на технології Sony і Samsung.

Навряд чи компанія зважиться на створення власного виробництва. Але на думку видання, його може забезпечити Taiwan Semiconductor Manufacturing Company. На сайті TSMC говориться про наявність можливості з виробництва сенсорів для камер.

Крім того, Apple прагне всіма силами скоротити відрахування партнерам, власні розробки в довгостроковій перспективі допоможуть компанії стати незалежнішою і уникнути скандалів в дусі історії з Qualcomm.

Що відбувається на ринку

У Apple, як і найближчих конкурентів в топовому сегменті, є велика проблема – недорогі китайські пристрої. З тих пір як Qualcomm агресивно просуває свої процесори в маси, роблячи знижки і мотивуючи партнерів використовувати навіть топові чіпсети, дорогим брендам все складніше відрізнятися від недорогих. Тому ринок смартфонів практично не зростає, а якщо і зростає – то за рахунок недорогих брендів.

Якщо компоненти ті ж, можливості софта можна порівняти (а подекуди Android і зовсім виривається вперед), то продавати смартфони за 1000 доларів чим далі, тим буде складніше. Термін життя смартфонів зростає, і вмовити користувачів на оновлення стає все складніше. І програми розстрочки, Trade In або партнерства з операторами незабаром вичерпають себе і не зможуть забезпечувати Apple потрібну швидкість оновлення моделей.

Вихід – в нових, бажаних можливостях нових моделей. Найбільш затребувані й зрозумілі функції у користувачів – це камери, екрани, автономність (також очевидно буде набирати популярність сфера спорту і здоров'я, але це окрема тема).

Якщо в екранах Apple вдалося наздогнати Android-ринок завдяки партнерству з Samsung і покупкою OLED-дисплеїв, з автономністю у iPhone все більш-менш непогано (хоча тут всьому ринку є чого прагнути), то з камерами, як ми вже писали вище, виходить не краще, ніж у багатьох інших. Apple залишається або миритися зі зниженням попиту (а він вже спостерігається, і далі буде тільки гірше), або брати ситуацію в свої руки і відриватися від конкурентів. Це дасть компанії очок як у вигляді реальних переваг (якщо камери стануть краще), так і у вигляді піару, оскільки розробивши власний сенсор, компанія в черговий раз всіх переможе і зміцниться в ролі небожителя в очах шанувальників бренду.

Поглинання і рекрутинг

Як пише The Motley Fool, в 2015 році на сайті Apple була відкрита вакансія Sensor Digital Design Lead (зараз її там немає, зрозуміло). Здобувача очікувала перспектива «опинитися в гущі розроблення сенсорів і здійснити критичний вплив на розроблення дизайну камер для смартфонів».

У листопаді 2017 року Apple придбала стартап InVisage Technologies. Як пише TechCrunch, покупка не афішувалася, компанія заявила, що час від часу купує невеликі стартапи, але цю угоду коментувати відмовилася. При цьому в профілі деяких співробітників стартапу в LinkedIn з'явилася інформація, що вони тепер працюють на Apple.

У портфоліо стартапу – 27 патентів у сфері, пов'язаній з мобільного зйомкою. Але ключовим, як йдеться у публікації TechCrunch, є продукт QuantumFilm. Продукт включає в себе фізичні й програмні розробки, які, грубо кажучи, дозволяють робити кращі зображення в поганих умовах зйомки при більшій компактності рішення.

Оскульки у цей момент змагання в сфері мобільних фотокамер лежать у сфері кращого результату в поганих умовах зйомки, а в корпусах смартфонів залишається все менше місця під компоненти (оскільки й корпуси стають компактніше, і компонентів більше ), така покупка дозволить Apple домогтися кращого результату у фотозйомці. І, можливо, відмовитися від продукції інших компаній.

Якщо Apple дійсно рухається в цьому напрямі, то про перші результати ми дізнаємося в перспективі 3-5 років, вважають аналітики видання.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X