Білі і пухнасті. Як Facebook намагається відновити свою репутацію і що з цього вийде

2 квітня 2019, 13:00

Соцмережа Facebook розширює можливості користувачів фільтрувати свою стрічку новин. Компанія планує бути більш відкритою і дозволити користувачам знати, як алгоритми соцмережі таргетують рекламу і хто збирає їхні дані.

Після численних звинувачень Facebook в несумлінному використанні персональних даних користувачів компанія вирішила, чи принаймні заявила, що користувачі соцмережі матимуть більше доступу до алгоритмів соцмережі, і зможе сама контролювати, хто і для чого буде збирати особисті дані.

Відео дня

Як передає Engadget, одна зі спроб реалізації цього рішення - нова функція "Чому я бачу цю публікацію", яку Facebook анонсував днями.

Повідомляється, що нововведення надасть користувачам більше контролю над тим, які публікації друзів, публічних сторінок або груп вони бачать в своїй стрічці новин. Це має дозволити керувати постами, які алгоритми автоматично "викидають" користувачам.

У Facebook кажуть, що це перший випадок, коли вони включають інформацію про те, як ранжуються публікації в стрічці новин безпосередньо в додаток для користувачів.

Engadget
Фото: Engadget

Функція повинна поліпшити персональний відбір контента, додаючи інформацію в меню публікації в правому верхньому кутку про те, чому ви маєте доступ до цього посту і як зробити так, щоб алгоритми надавали вам більше або менше подібних публікацій.

Крім цього, в Facebook заявили про розширення функції "Чому я бачу цю рекламу", яка покликана фільтрувати рекламні публікації. Тепер, крім ключових для алгоритмів факторів відбору реклами по демографії та інтересах користувачів, соцмережа буде повідомляти, коли ваш профіль повністю відповідає запиту рекламодавця.

Користувачам також повідомлять, якщо рекламодавець завантажив персональні дані їхнього аккаунта, на кшталт e-mail або номера телефону, в свої бази даних, або передав їх своїм партнерам.

"Обидва ці оновлення є частиною наших постійних інвестицій в надання людям більшого розуміння і контролю Facebook. Ми будемо продовжувати дослухатися до ваших відгуків і з часом розвивати ці функції ", - написали представники Facebook.

Інтернет не забуде

Нагадаємо, нещодавно журналісти TechCrunch з'ясували, що Facebook кілька років поспіль платив користувачам віком від 13 до 35 по $20 на місяць за установку VPN-додатка Facebook Research , і збирав через нього особисті дані зареєстрованих в мережі.

Пізніше виявилося, що це була ціла мережа шкідливих додатків від Facebook (Project Atlas, Onavo, Facebook Research, BetaBound, uTest, Applause), які повністю передавали контроль над пристроями користувачів в руки модераторів і розробників соцмережі.

Tech Crunch
Фото: Tech Crunch

Через це керівництво Apple заборонило Facebook тестувати їх застосування через використання Enterprise Developer Certificate - свого роду приватний App Store, за допомогою якого соцмережа Марка Цукерберга платила користувачам гроші за їхні особисті дані.

Незважаючи на нововведення, які, по ідеї, мають поліпшити ситуацію зі збором особистих даних і дозволити користувачам контролювати алгоритми соцмережі, кілька днів тому Марк Цукерберг запропонував ввести чотири глобальних правила для регулювання інтернету .

Головний пункт, який сприйняли неоднозначно, - провести дебати із законодавцями по всьому світу про те, "що необхідно суспільству і як регулювання інтернету здатне допомогти в цьому".

Про розбіжності заяв засновника Facebook з його реальними діями свідчить і об'єднання Facebook зі своїми дочірніми підприємствами WhatsApp і Instagram, яке анонсували на початку 2019 го. Марк Цукерберг обіцяв залишити всі сервіси автономними, а тепер, по суті, може централізувати контроль над одними з найпопулярніших додатків в світі.

З тонучого корабля

Перед заявою про об'єднання трьох платформ засновники і керівники Instagram Кевін Сістром і Майк Крігер вирішили піти з Facebook . Підприємці продали свій фотосервіс Цукербергу в 2012-му за $1 млрд, а у вересні 2018-го заявили, що "хочуть взяти перерву".

Хоча, згідно з даними Bloomberg, причиною звільнення генерального керівника Сістрома і головного технолога Крігера стало саме збільшення тиску з боку Марка Цукерберга. Джерела видання вважали, що звільнення ключових персон в Instagram було очікуваним і платформа стане більш пов'язаною з Facebook.

Судячи з усього, прогнози аналітиків здійснилися на всі 100% і тепер варто очікувати ще гірших змін, оскільки засновники Instagram були не першими, хто пішов з Facebook. Співзасновник WhatsApp Брайан Ектон, який передав права на месенджер керівництву Facebook в 2014 році за $ 19 млрд, взагалі закликав користувачів видалити соцмережу.

Пізніше він заявив в інтерв'ю Forbes: "Я продав приватність своїх користувачів в обмін на велику вигоду. Я зробив вибір і пішов на компроміс. І я живу із цим щодень".

Ектон розповів, що Facebook запропонував таку суму за WhatsApp, від якої було неможливо відмовитися. Спершу Цукерберг дійсно не втручався в діяльність месенджера, але пізніше засновникам WhatsApp стало складніше боротися за приватність користувачів.

Незабаром розробники Facebook створили технологію, яка об'єднує дані користувачів WhatsApp за допомогою номерів мобільних телефонів та почали збирати більше інформації для продажу таргетованої реклами в Facebook.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X