Один розбив, інший зламав. П'ять найбільших угод Microsoft, які обернулися катастрофою

7 червня 2018, 20:03

Microsoft регулярно купує світові комунікаційні та IT-компанії за десятки мільярдів доларів. Але зовсім не всі з цих покупок виявляються вигідними.

Кілька днів тому у Microsoft оголосили про купівлю відкритої платформи програмного забезпечення (ПЗ) GitHub. Сума угоди становила $7,5 млрд, що робить її найдорожчою після придбання LinkedIn і Skype.

Відео дня

Топ-10 покупок Microsoft, фото: Fortune

Незважаючи на образ корпорації зла, яка поглинає і вбиває перспективні компанії, – із правильним підходом до розвитку своєї нової «дочки», ця угода може кардинально змінити імідж Microsoft.

GitHub – один з найпопулярніших світових сервісів для розробки ПЗ із відкритим вихідним кодом. Експерт Forbes Олександр Демидов каже, що найуспішніший варіант співпраці лежить в об'єднанні GitHub з продуктами Microsoft в нову гібридну модель, і дозвіл платформі існувати як незалежному проекту.

Автор поглядів НВ і керівний партнер Creative Quarter Ілля Кенігштейн також вважає, що не варто робити поспішних висновків про швидкий крах GitHub, адже нова політика генерального директора Microsoft Сатьї Наделла обіцяє компанії розвиток у довгостроковій перспективі та врахування інтересу клієнтів.

Ресурси Microsoft у тандемі зі свіжими силами багатомільйонної аудиторії розробників GitHub можуть значно просунути колишню корпорацію Білла Гейтса в гонці з Apple, і створити альтернативні цифрові сервіси для конкуренції з Google і Amazon.

Поки що зарано говорити, до чого приведе нова покупка, але побоювання скептиків логічні, адже своїм невгамовним апетитом Microsoft погубив вже не одну світову компанію.

У зв'язку з цим НВ аналізує, що сталося з наймасштабнішими придбаннями Microsoft.

Nokia

У 2013-му команда Microsoft вирішила заволодіти популярною фінською компанією мобільних телефонів Nokia, що згодом виявилося одним з найгучніших провалів в історії компанії.

Суть покупки була в поліпшенні і просуванні власної марки бюджетних смартфонів Windows Phone.

Але, на жаль, навіть після насильного переведення пристроїв Nokia на операційну систему Windows – у своєму ціновому сегменті ці смартфони виявилися неконкурентоспроможними на ринку.

Після офіційної смерті Windows Phone восени 2017 року Microsoft не тільки втратили $8 млрд, а й фактично вбили флагманську марку мобільників з 2000-х.

Детальніше про Windows Phone і Nokia НВ писало тут.

Skype

Найбільш медійна угода Microsoft – придбання всесвітньо відомого сервісу зв'язку Skype у 2011-му за $8,5 млрд.

Однією з причин цієї покупки було те, що у компанії не було конкуруючого продукту для Google Voice і Apple Facetime.

Після придбання Skype зазнав низки змін: сервіс інтегрували з Facebook (оскільки Microsoft є одним із найбільших інвесторів соцмережі Марка Цукерберга); було створено спеціальні програми для Windows, Play Station Vita і деяких версій iOS; розроблено корпоративну версію Skype TX для телестудій і радіостанцій; а нещодавно, за допомогою штучного інтелекту, Skype об'єднали з голосовим помічником Microsoft Cortana.

Незважаючи на те, що зараз Skype є базовою програмою Windows і навіть використовує авторизацію Microsoft, – деякі користувачі вважають що інновації Microsoft погубили Skype.

Серед іншого, вказують на ускладнені процеси авторизації і входу у програму, зміни перегляду списку контактів, спливаючі вікна, проблеми з роботою чату і загальмоване функціонування програми загалом.

Крім цього, не варто забувати і про глюки і збої Skype, про які НВ також писало раніше.

aQuantive

Ще одна глибокопровальна покупка загалом забрала у Microsoft понад $6 млрд.

Плануючи створити конкуренцію рекламним сервісам Google, у 2007-му Microsoft придбали рекламну компанію aQuantive за $5,9 млрд.

Цілих п'ять років колишній генеральний директор Microsoft Стів Балмер намагався виправдати своє рішення і принести прибуток компанії, але не зміг уникнути катастрофи.

До 2012-го, навіть завдяки aQuantive, йому так і не вдалося перетворити Microsoft на конкурента Google на полі онлайн-реклами.

Перспективну компанію закрили, а марнотратного менеджера незабаром звільнили.

Mojang

Заради істинності варто зазначити, що не всі покупки Microsoft несли крах і невдачу.

Історія свідчить, що Microsoft купили студію, яка розробила відому гру Minecraft після того, як Маркус Персон затвітив пропозицію про продаж свого дітища.

«Хто-небудь хоче купити Mojang, щоб я міг йти по життю далі?»

Хоча, у Microsoft кажуть, що планували купівлю раніше, коли гра тільки набирала популярності і було створено її версію для Xbox – ігрової консолі Microsoft.

Уже у 2014-му, на піку популярності Minecraft, Microsoft довелося викласти аж $2,5 млрд за купівлю розробника Mojang.

Проте, чинний генеральний директор Microsoft Сатья Наделла каже про користь від купівлі розвивальної гри для дітей: «Білл Гейтс і Стів Балмер, які були в раді директорів на момент угоди, спершу сміялися і не розуміли мудрості в цьому кроці. Тепер розуміють».

LinkedIn

Ну і, звісно ж, гордість Microsoft –найдорожча операція в історії – придбання LinkedIn.

У 2016-му керівництво наважилося викласти за Facebook для бізнесменів запаморочливі $28 млрд. Але, здається, що це, нарешті таки, було правильним капіталовкладенням.

Протягом перших трьох місяців 2018-го, дохід від LinkedIn зріс на 37% порівняно з попереднім роком і становив $1,3 млрд.

Зараз LinkedIn посідає 34-те місце у списку найпопулярніших веб-сайтів, і, за іронією долі, на три позиції випереджає Microsoft.com.

Можливо, успіх соціальної мережі пояснюється тим, що Microsoft вирішили не влазити в роботу компанії, і дали їй можливість функціонувати незалежно.

Сатья Наделла пообіцяв, що ситуація з Nokia і aQuantive у цьому випадку не повториться.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X