Не для Хуана сомбреро. Бренди смартфонів, які хотіли захопити український ринок, але сіли маком

17 червня 2018, 09:02

НВ зробило добірку брендів смартфонів, які протягом останніх п'яти років заявляли про плани захопити велику частку на українському ринку (як мінімум друге місце), але не змогли цього зробити.

Криза, падіння національної валюти і зміни на глобальному ринку протягом п'яти років перекроїли ринок смартфонів в Україні кардинально. Поки одні компанії повідомляли про плани потіснити конкурентів і дістатися хоча б до другого місця, інші це зробили мовчки.

Відео дня

Так, від серпня минулого року бренд Xiaomi тихою сапою посів друге місце на українському ринку у штуках, а з січня цього – ще й у грошах. Сарафанне радіо і широка мережа продажів йому в цьому допомогли. Зате багатьох із тих, хто будував плани вголос, спіткала невдача.

НВ згадує, яким брендам підприємливі китайці перейшли дорогу протягом останніх років.

Fly

Бренд Fly належить російсько-британській компанії Meridian Group і з'явився аж у 2002 році. В Україні компанія присутня багато років і ринкову нішу займала поступово, розквіт популярності техніки Fly відбувся кілька років тому.

У травні 2013 року компанія Fly провела прес-конференцію, присвячену підсумкам минулого року і планам на майбутній. У 2012 справи у Fly в Україні йшли добре. Android-смартфони (та й звичайні телефони, їхня компанія теж продавала в нашій країні) родом з Піднебесної ще не були такого рівня якості, як зараз, проте вже були працездатними і дуже цікавими за свої гроші. Тому Манодж Кумар Сінгх, головний виконавчий директор Fly в Україні та країнах СНД, повідомив, що протягом 2013 року компанія планує отримати 15% ринку і стати брендом №2 у країні. Після Samsung.

Prestigio

Приблизно така сама ситуація була у Prestigio – бренду дистрибутора ASBIS – компанія також співпрацювала з EOM-виробниками, але ринок та основного конкурента вирішила перемагати багатим комплектом постачання (чохол був обов'язковим гостем кожної коробки), розширеною гарантією (2 роки). Станом на вересень 2013 року в компанії було 8% ринку (4-те місце на той момент), до кінця вона планувала набрати 15%, а в 2014 підкорити друге місце, отримавши 25% продажів у штуках.

Але обом компаніям так і не пощастило це зробити, оскільки у 2013 році на український ринок увірвалася компанія Lenovo з уже сильним брендом у ноутбуках.

Lenovo

Смартфони Lenovo з'явилися на українському ринку влітку 2013 року, і за лічені місяці для компанії стала практично нормою друга позиція у продажах по країні. Навіть більше, у третьому кварталі 2014 року Lenovo навіть вийшла на перше місце, залишивши позаду Samsung і голосно посміявшись над планами Fly і Prestigio.

Тобто не можна стверджувати, що плани Lenovo щодо закріплення на другому місці на українському ринку були смішними – компанія взяла цю планку, до того ж упевнено і в рекордні терміни, і загалом не планувала її здавати, як раптом проти неї стала грати ціла низка факторів.

По-перше, фактор доступніших китайців – Meizu і Xiaomi. Просуванням першої компанії до того моменту почав агресивно займався «Цитрус». Що стосується Xiaomi, то такої великої кількості реклами цього бренду не було, радше спрацювало те, що за своєї ціною і характеристик смартфони продавали себе самі. На користь бренду зіграла і поява ще одного дистриб'ютора в ролі найбільшої в Україні мережі з продажу мобільних пристроїв – «Алло».

По-друге, пізніше в компанії почалося безладдя з позиціонуванням власних пристроїв і смартфонів Motorola, і в 2016 році Lenovo і зовсім оголосила про виведення власного бренду з ринку смартфонів.

LG

У 2015 році знову заявила про великі плани на український ринок компанія LG.

За 2014-й рік вона наростила частку з 5,3% до 8,1% і до кінця 2015 розраховувала на 20% у штуках, а також нішу $300–$350 (до цього компанія зміцнилася в сегменті $200). Саме друге місце як мету компанія не називала, але завдяки нехитрим обчисленням можна зрозуміти, що 20% – це якраз воно і є, одразу за Samsung.

Однак купівельна спроможність українців у 2015 році була низькою (сегмент смартфонів $300–$350 у принципі продавався погано, навіть зараз середня ціна нижча), і LG, крім цієї проблеми, довелося зіткнутися як з агресивною ціновою політикою китайських виробників, так і з Samsung, яка не хотіла віддавати земляку частку ринку. Крім цього, у компанії були проблеми зі сприйняттям бренду. За ціною LG була ближчою до А-брендів, а ось за сприйняттям до них не дотягувала, незважаючи на часом дуже вдалі в плані продажів і характеристик флагманські моделі (LG G2, наприклад).

Як наслідок, плани LG зім'яла криза, слабкий модельний ряд та агресивна конкуренція за збіднілого покупця.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X