Найпростіший спосіб стати мільйонером - перестати скиглити. 7 цікавих тез з iForum 2018

25 квітня 2018, 21:02

25 квітня в Києві пройшов черговий iForum - головний український захід про інтернет-бізнеси і стартапи. НВ побувало на ньому і тепер ділиться найцікавішими думками, почутими на заході.

 

У 2018 році кількість людей, які користуються мобільними пристроями для виходу в інтернет, досягла показників десктопів - розповіла Анна Шахдінарян про дослідження мобільного аудиторії Kantar TNS і Cmeter в Україні.

Відео дня

У 2016 році смартфони та планшети були, але їх частка була не такою помітною. У поточному році 45% користувачів називають смартфон основним пристроєм для виходу в інтернет. Це впливає на поведінку користувача. Якщо раніше, щоб зайти в інтернет, користувачеві потрібно було включити комп'ютер, відкрити браузер і там вже шукати, то тепер все залежить від додатків, які встановлені на смартфон.

В середньому в смартфоні українця встановлено 40 додатків, завдяки чому ми переходимо в епоху мікроактівності, коли на кожну дію є свій сервіс, і ймовірність, що в пошуку відповіді на своє питання користувач добереться до 4-5 екрану, стрімко знижується.

82% українців користується Android.

Українці активніше користуються інтернетом, ніж в середньому по світу

В середньому в світі користувачі проводять 5 годин в інтернеті, в Україні - 5,5 годин. Український користувач активніший, він більше дивиться відео, шукає інформацію. Причина - дешевий інтернет і велика конкуренція.

Чим більше екран смартфона, тим більше користувач проводить часу в мережі. Українці переходять на великі діагоналі. Невеликі міста і користувачі у віці 46+ приєднуються до мережі багато в чому завдяки недорогим китайським смартфонам на ОС Android.

80% часу користувача припадає на додатки, а 20% - на браузер.

У минулому році основним додатком для українців став Viber. Як тільки про це дізналися рекламодавці і побігли в Viber, активність українців перекинулася в Telegram.

Чим доросліша користувач, тим більше новин він читає, і тим менше займається здоров'ям.

Головне вміння сучасної людини - навчитися домагатися речей за допомогою інших людей

Ця думка прозвучала в рамках панельної дискусії про лідерство, репутацію і щастя людини 2.0 на потоці, присвяченому освіті і майбутнього. Її дотримується Лондонська бізнес-школа. На думку цієї організації, сьогодні всі системи завалилися, час став непередбачуваним, занадто багато невизначеностей і викликів, про стабільність можна забути.

Людський мозок можна порівняти з автопілотом в автомобілі Tesla. Пристрій, який керує автомобілем вперед, зберігає всі надії, сумніви і сподівання користувача. Це те місце, де на карті прокладаються всі цілі людини. На думку одного зі спікерів, якщо продовжувати аналогію, то домагатися цілей, використовуючи автопілот, набагато простіше, ніж, умовно, перебуваючи "за кермом". Як і в автомобілі з автопілотом, в житті людина може прокладати мета на карті і рухатися до неї на автопілоті, не відволікаючись. Перебуваючи "за кермом", людина максимум бачить вид з вікна, але ніколи не дізнається, що за рогом чекає саме та сама точка, яка була важливою метою.

466 315 000 доларів - у стільки обійшлася Україні атака вірусу Petya, але кібербезпека для багатьох все ще залишається порожнім словом

На друге місце за пріоритетами, відразу після фізіологічних потреб, відповідно до піраміді Маслоу, у людини виходить безпека. Вся наша історія пов'язана з безпекою.

Ми навчилися захищати об'єкти фізичного світу: свій будинок, країну, сім'ю і т.д. Але про світ нематеріальний поки забуваємо. Зокрема, про дані: профілі в соцмережах, пошту, робочі дані і т.д. Тим часом, одна тільки атака вірусу Petya обійшлася країні в 0,5% ВВП. Для порівняння, вся IT-галузь приносить країні 3% ВВП. І тим не менше, український бізнес не досить серйозно ставиться до загрози. Такі дані наводить Олександра Гладішевская, спікер потоку, присвяченому освіті і майбутнього, страховий брокер "Інсарт".

Втрати світової економіки від кібератак в 2017 році склали 600 млрд доларів, на 150 млрд більше, ніж роком раніше. До 2020 року ця цифра може скласти 2 трлн доларів.

Для прикладу - в стільки обійшлися найбільші з відомих кібератак.

Цифра посередині і в лівому нижньому кутку стосується безпосередньо України. Так, історія з Прикарпаттяобленерго непогано висвітлювалася в західних медіа і вивчалася західними експертами, в той час як в Україні про неї чули одиниці.

До речі про мотиви кібершахраїв. Сьогодні на перше місце за програмними цілями кібератак виходить полювання за даними. Фінансова вигода (тобто вимагання, як було, наприклад, з "Пєтєю") відходить на другий, стверджує спікер.

10% кібератак на компанії відбувається з вини інсайдерів - тобто її співробітників.

Навіть в Telegram можна знайти величезні бази персональних даних користувачів, причому практично задарма, і замовити "прослушку" номеру

У кожної людини знайдуться недоброзичливці. Якщо всі ці люди будуть володіти такими даними, як телефон, номер паспорта, ПІБ, дані автомобіля, то вони зможуть при бажанні доставити величезні неприємності.

Але штука в тому, що роздобути ці дані тепер зовсім нескладно. Приватності не існує. З цим потрібно якось жити далі, стверджує Олексій Купрієнко, CEO «Underdog» The UnLawyers.

Ми регулярно чуємо про витоки персональних даних користувачів. В Україні, де популярний месенджер Telegram, стати володарем злитої бази простіше простого, стверджує спікер. Вони продаються в закритих групах, куди теж досить просто потрапити. Чим старіше база персональних даних, тим дешевше вона продається. Бази 2012-2014 року можна в принципі знайти задарма.

Якщо зловмисники отримають бекап архіву в Google, вони зможуть дізнатися практично все про життя людини. Контакти, історія пошуку, події в календарі, дані листування.

Причому для цього навіть не потрібно бути хакером. Так, зокрема, Google пропонує прив'язати до пошти номер телефону і включити двухфакторную авторизацію з його допомогою. У тих же закритих групах в Telegram вартість у прослушки телефону. складає 5 тис. доларів в тиждень або 1 тис. за "зняття" SMS, в якому приходить пароль для двофакторної аутентифікації в Google.

Telegram - єдиний месенджер (у всякому разі, з популярних у нас), який після авторизації підтягує всю переписку (крім секретних чатів). За допомогою перехоплення SMS можна так само отримати доступ до аккаунту в цьому сервісі.

Щоб захистити себе від ризиків, пов'язаних з "прослуховуванням" номеру, Олексій Купрієнко рекомендує відв'язати свій популярний номер від всіх сервісів і використовувати окремий, нікому не відомий.

В українців є все, щоб стати інноваторами і заробляти на цьому

Україна повинна стати світовим білим хакером, вважає Ігор Новіков, глава Singularity University в Україні. Тобто капіталізувати те, що є зараз - це мізки, очі, що не заплили жиром (зберегли здатність бачити проблеми), доступ до інформації. Зокрема, це можуть бути такі напрямки:

  • контент - зараз настала ера контенту, і ті, хто знаходять свою нішу, можуть здорово його монетизувати;
  • спільноти - ті, хто вміє грамотно поєднувати людей, також можуть зараз монетизувати своє вміння;
  • оптимізація - той, хто вміє знаходити способи оптимізувати витрати, потрібен будь-якій компанії, як приклади тут можна привести Ryanair (компанія зменшила розміри бортових журналів і запаси льоду на рейсі, що дозволяє їй економити колосальні кошти в рік на паливі) або великого виробника сірників, який скоротив одну смужку, про яку сірник запалюється, і заощадив десятки мільйонів доларів;
  • розвиток інфраструктури для електротранспорту - кількість електромобілів буде тільки зростати, а зарядних станцій дуже мало навіть зараз.

Найпростіший спосіб стати мільйонером - перестати скиглити. Україна - не така вже й погана країна, у наших людей є мізки, освіту, доступ до інтернету, у багатьох є смартфони - гаджети, які за ціною перевершують річний дохід кожного десятого жителя світу, нагадує Новіков.

Персональні дані - це все-таки нафта нашого часу

На цей раз не цитата з виступу (хоча ця фраза теж згадувалася як мінімум одним зі спікерів), а спостереження. Одним з найбільш обговорюваних на різних потоках українським подій на нинішньому iForum став недавній скандал навколо "Цитруса" і клієнтки, чий iPhone з вини співробітника сервісного центру потрапив в чужі руки.

З одного боку, для всіх, хто пов'язаний зі сферою піару, подія стала посібником по тому, як не треба робити, як не можна уникати відповідальності. З іншого, для всіх інших - холодним душем, адже на місці постраждалої клієнтки міг опинитися кожен.

Питання персональних даних неодноразово піднімалося цієї весни. Тут і історії з блокуваннями Telegram в РФ (чи мають громадяни право на приватність, держава?), І скандал навколо Facebook і Cambridge Analytica (яка реальна ціна безкоштовних сервісів, чи не занадто вона висока?) І "Цитрус" (що відбувається з моїми даними на пристроях, які я віддаю в сервіс-центр, хто несе відповідальність за сумлінність співробітників і захистить мої інтереси?).

Про те, що звернення з персональними даними стане каменем спотикання в найближчі роки, йшлося ще в книзі "Новий цифровий світ", яка вийшла в світ кілька років тому. Нарешті, проблема вибралася за межі умов Кремнієвої долини і навіть світу IT, і дісталася до масового користувача. Треба думати, що в наступному році, на наступному iForum варто очікувати такого ж активного обговорення законодавчих ініціатив в цій галузі і кращих світових практик.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X