Чарівні окуляри. Знаменитий стартап Magic Leap можуть продати за $10 млрд

12 березня 2020, 17:06

Серед охочих купити стартап — Johnson & Johnson і соціальна мережа Facebook, проте з жодним потенційним покупцем домовитися поки так і не вдалося

Виробник гарнітур доповненої реальності Magic Leap шукає покупців. Переговори вже велися з Johnson & Johnson і Facebook, проте вони не увінчалися успіхом. Про це повідомляє видання Bloomberg.

Відео дня

Суть технології AR (augmented reality — «доповнена реальність») в тому, щоб побудувати взаємодію з віртуальними предметами в умовах реальної навколишнього середовища. Американський стартап Magic Leap з’явився в 2010 році і створює окуляри доповненої реальності.

За час свого існування їм вдалося залучити $ 2,6 млрд інвестицій, сам стартап сьогодні оцінюється приблизно в $ 8 млрд, а його інвесторами є найбільший в Японії оператор бездротового зв’язку NTT Docomo Inc., державний інвестиційний фонд Саудівської Аравії PIF, сінгапурська державна інвестиційна компанія Temasek Holdings Pte, оператор мобільного зв’язку AT & T, Google та інші великі технологічні компанії.

У 2018 році, коли Magic Leap вийшли на ринок, у CEO компанії, Роні Абовіца була амбітна мета — продати 1 мільйон своїх окулярів доповненої реальності, які коштували $ 2300. Потім амбіції знизилися і планувалося продати 100 тис. пристроїв. Однак, у підсумку, за перші пів року, після виходу на ринок, продано близько 6 тисяч пристроїв Magic Leap.

На цьому, смуга невдач перспективного стартапу не закінчилася. Генеральний директор Alphabet Сундар Пічаї покинув раду директорів Magic Leap, незважаючи на те, що в 2014 році Google очолювала черговий раунд фінансування в розмірі $ 514 млн.

Крім цього, компанія зазнала ще з десяток звільнень на рівні топ-менеджменту.

Директори Apple, Google і Facebook вже відвідували штаб-квартиру Magic Leap в 2016 році, щоб вивчити умови угоди на придбання компанії, проте, конкретних пропозицій по покупці так і не з’явилося.

Експерти сходяться на думці, що Magic Leap просто випередила свій час і з’явилася дуже рано. У неї немає сотень мільйонів користувачів або динамічного доходу. Тому, бажаючих віддавати за цей стартап з десяток мільярдів доларів, при цьому не маючи гарантії, що вкладення повернуться, поки небагато.

«Одна річ, яку точно слід розуміти: масове впровадження технології AR почнеться через кілька років. І у тих, хто займається реалізацією продуктів в сфері AR, повинні бути фінансові можливості для втілення цих продуктів в життя », — вважає старший аналітик Bloomberg Intelligence Джітендра Вара.

При цьому, технології AR все ще привертають інтерес багатьох техно-гігантів, незважаючи на те, що ніхто з них все ще не створив прибутковий продукт в цій сфері.

Одним з перших великих гравців, на територію AR вступила компанія Google. У 2013 році вони працювали над над гарнітурою Project Glass, яку заморозили в 2015 році. Паралельно з цим, в 2016 році Google створила Tango, платформу для продуктів доповненої реальності, яку, втім, в березні 2018 року вона теж закрила.

З 2017 року Google випускає окуляри доповненої реальності Google Glass Enterprise Edition, призначені для корпоративного сектора і не доступні масовому споживачеві. Їх вартість становить $ 3 тис.

Інший великий гравець техноіндустріі - Microsoft, з 2016 року випускає свої окуляри доповненої реальності HoloLens, які теж не здобули популярності серед масового споживача і позиціонуються, як девайс для корпоративної роботи. Ціна цих окулярів варіюється від 3 до 5 тис. доларів.

Свої розумні окуляри випустили також Epson — Moverio і Sony — SmartEyeglass.

Ставку на доповнену реальність зробила і Apple, запустивши в 2017 році платформу Arkit, за допомогою якої можна створювати додатки та ігри з підтримкою AR для IOS. Однак, на сьогоднішній момент в Apple Store можна знайти всього близько десятка додатків, які так чи інакше використовують цю технологію.

Нагадаємо, що українські розробники створили мобільну гру з використанням доповненої реальності. Українська Sigma Software разом з американським стартапом Blacksnowgames створили шутер Black Snow, де об'єднали ігровий світ з реальним через камеру смартфона.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X