Хто тут такий зухвалий. Чи є шанси у операційної системи Huawei постіснити Android

2 травня 2018, 07:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Світової гегемонії двох мобільних операційних систем - Android і iOS - може настати кінець. І посприяти цьому може, як не дивно, торгова війна між США і Китаєм, яка набуває дедалі більшого розмаху, причому здебільшого з ініціативи Штатів.

Як ми вже писали раніше, компанія Huawei, ймовірно, протягом останніх шести років займається розробленням власної операційної системи. Причому, можливо, вона навіть не одна, а різна для різних типів пристроїв - смартфонів, планшетів, ноутбуків, тощо. У світлі санкцій проти ZTE і почала розслідування проти Huawei (компанію також підозрюють у постачанні обладнання в підсанкційний Іран) це не виглядає таким вже необачним вчинком.

Відео дня

Всі так роблять

У світі панує Android, на другому місці з великим відставанням йде iOS. Решта гравців, які програли війну за ринок або так і не змогли на ньому закріпитися, разом займають кілька відсотків. Але не можна виключати, що ситуація може змінитися.

Як повідомляє Gizmodo, для китайських виробників характерна робота над власними операційними системами.

Так, смартфони OnePlus поставляються в США на OxygenOS - трохи модифікованій версії Android, в той час як на рідному ринку вони працюють під управлінням Hydrogen OS - більш далекій від "андроїда" операційці, де немає сервісів Google і магазину додатків Google Play.

У Meizu є своя фірмова оболонка Flyme OS, яка представляє собою дуже видозмінений Android.

Хоча оболонка і повністю альтернативна ОС - це все-таки трохи різні речі.

Альтернативна ОС є у Samsung. На Tizen працюють телевізори, носима електроніка, розумна побутова техніка. Компанія також досить довго обіцяла випустити власний смартфон на цій операційній системі. Вихід кілька разів переносився, в результаті ринок побачив пристрій, але ініціатива Samsung в цьому напрямі стихла.

Як ми нещодавно писали, у бік альтернативної Android системі дивиться й Nokia. Правда не власної.

Компанія в своєму відродженні орієнтується на ринки, де сила бренду була огого, і у випадку з країнами Азії, що розвиваються, Android необов'язково буде виграшною стратегією. Левову частку продажів компанії приносять фічерфони, зокрема на KaiOS з підтримкою 4G і соцмереж.

KaiOS також використовується індійським мобільним оператором Jio у власних брендових пристроях. Вони користуються популярністю в країні. Як пише Techcrunch, оператор відзвітував про 30 млн проданих пристроїв. Це крапля в морі, якщо говорити про світові продажі смартфонів. Але мова йде про один з найбільших ринків, який, до того ж, активно зростає. Мобільним користувачам в цьому регіоні не так важливі сотні застосунків і розвинена екосистема, як ціна, доступ до швидкісного інтернету, фінансових сервісів та соціальних мереж. Все це є в KaiOS-пристроях. І їх продажі зростають.

Свого часу Alcatel загравала з ОС Sailfish, яка виникла на уламках Meego. Смартфони початкового рівня добре продавалися в Латинській Америці. Але схоже, що до успіху і системі, і виробникові було дуже далеко.

Чарівний стусан

Ще пару років тому неможливо було уявити собі ситуацію, в якій у когось виникне шанс поборотися за успіх під сонцем нової мобільної операційної системи. Конкурентів поховали і перехрестилися, навіть Microsoft кинула боротися за свою стюардесу Windows Phone (хоча тепер, за чутками, компанія планує знову вийти на цей ринок з пристроєм в топовом сегменті).

Новачкові було б складно боротися за увагу користувачів, маючи не таку розвинену екосистему. Навіть бувалі гравці, навіть з бюджетами Microsoft не змогли. Але раптово обставини змінилися.

Про перші три фактори ми писали раніше - почали активно рости ринки, що розвиваються, бюджетний Android так і залишився украй поганим (тепер Google нарешті прийшла до вирішення проблеми, подивимося як підуть справи у Android Go в тій же Індії), в той час як у фічерфонів з'явилася непогана ОС.

До них тепер додався ще один - страх з боку китайських виробників потрапити під бан американської влади і втратити доступ до Android. Після останніх потрясінь будь-яка більш-менш успішна міжнародна китайська компанія задумається про альтернативу американському софту і компонентам. І незрозуміло як у всіх, але у Huawei є бюджети і зухвалість для конкретних кроків щодо подолання потенційної залежності. Голова Huawei вже визнав, що компанія здатна на це, але поки що активно співпрацює з Google.

Что нам стоит дом построить

У Huawei великі амбіції на ринку споживчої електроніки. Бренд замикає трійку лідерів у світі (після Samsung і Apple) і, за даними звіту за минулий рік, заробляє на споживчій електроніці майже 40% доходів.

У цьому сегменті ключовим напрямом є ​​смартфони (а це ОС Android на цей момент), за останній рік дохід в ньому виріс на 32% і тепер не дуже відстає від основного бізнесу - мобільних мереж.

Компанія планомірно займається не тільки покращенням своїх пристроїв, особливо флагманів, а й формуванням розвиненої екосистеми для користувачів, а також скороченням залежності від партнерів.

Так, кілька років тому Huawei почав розроблення власних мобільних процесорів, щоб скоротити залежність від Qualcomm. Сьогодні чипсети HiSIlicon не поступаються конкурентам і прекрасно себе показали у всіх сегментах, Huawei одним з перших представив чипсет із зачатками штучного інтелекту.

Нещодавно компанія представила платіжну систему Huawei Pay. З урахуванням того, що виробникові вдалося закріпити за собою 10% ринку, навіть незначна частина користувачів її смартфонів тепер може приносити помітні додаткові доходи.

Разом з Huawei P20 і P20 Pro був запущений власний магазин застосунків.

Компанія інвестує в R&D, зокрема, в фотоможливості своїх пристроїв, адже бачить за цим велике майбутнє і розуміє, що камера важлива для користувачів.

Одним словом, Huawei з одного боку прагне посилювати свої позиції і скорочувати залежність від інших компаній там, де можна, з іншого - підвищувати лояльність аудиторії за допомогою розвитку екосистеми і знімати вершки зі своєї позиції на ринку.

Рівно так само роблять Apple і Samsung. У обох компаній є ті ж продукти в числі власних напрацювань. З тим лише винятком, що Apple завжди була за власну операційну систему, Samsung до цього йде в інших сегментах, в смартфонах Android в абсолютному пріоритеті. Але якщо компанія потрапить з якихось причин в немилість американської влади або відчує в собі сили агресивно просувати власну ОС, їй не доведеться починати з нуля. Лідери ринку захищені від подібних негараздів.

Тільки в Apple і Samsung поки що можуть не боятися американського бану, а ось китайська компанія дуже може потрапити під роздачу. Тому навіть якщо в минулі роки проект власної операційної системи (або навіть систем) лежав десь на задвірках, то тепер до нього неодмінно повернуться з новим завзяттям. У Huawei найсильніші продажі в Китаї (19% ринку Піднебесної). Якщо вендор буде змушений відмовитися від Android на користь своєї системи, власні розробки і репутація в рідному регіоні не дозволять йому потонути. Зате ще більше скоротять і до того мізерні шанси Google повернутися на китайський ринок і закріпитися на ньому.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X