Війна в Україні, сексизм та TikTok. Опубліковано новий звіт DataReportal про тренди інтернету

26 квітня, 13:00
Війна в Україні вплинула на поширеність соціальних мереж (Фото:pixabay)

Війна в Україні вплинула на поширеність соціальних мереж (Фото:pixabay)

Звіт агентства вивчення глобальних даних та трендів інтернету DataReportal говорить про те, що популярність всесвітньої мережі неухильно зростає у різних куточках світу. Але є нюанси.

За даними DataReportal, We Are Social та Hootsuite, станом на квітень 2022 року у світі налічувалося 7,91 млрд людей, 57% з них є міськими жителями. 4,95 млрд є користувачами інтернету, що становить 62,5% від загального населення планети, у 5,31 млрд є власний мобільний телефон (67,1% від загального населення Землі). Активно користуються соцмережами при цьому 4,62 млрд (58,4% популяції).

Відео дня

hootsuite
Фото: hootsuite

Поширення інтернету сповільнилося

На самому початку історії глобальної мережі існували комерційні обмеження на використання сайтами, що гальмувало поширення інтернету. Після 1995 року їх було знято, і кількість користувачів зросла з 4 млн до 50 млн за відносно короткий час.

Згідно зі звітом Kepios, мільярдний рубіж був подоланий приблизно в 2005 році, а до 2011 року ця цифра подвоїлася. До 2015 року у світі налічувалося вже 3 млрд. користувачів глобальної мережі, а вже до 2017 року інтернетом користувалася половина землян.

За останній рік зростання популярності інтернету сповільнилося і склало всього 4%, але це може бути цілком закономірним підсумком, нарешті, зараз у мережі знаходяться 6 з 10 жителів планети.

При цьому 2,9 млрд людей все ще не користуються інтернетом (37% населення Землі), більше третини з цієї кількості людей проживає у Південно-Східній Азії.

Ті, що живуть у мережі

За даними звіту, кожен активний користувач інтернету проводить у ньому близько 40% свого життя, якщо рахувати лише час неспання. У абсолютних цифрах це становить середньому 6 годин 53 хвилини.

Молоді люди зазвичай проводять більше часу в інтернеті, ніж представники старшого покоління. Особливо активні у цьому сенсі молоді жінки.

Дослідження GWI показує, що жінки віком від 16 до 24 років в даний час проводять в інтернеті в середньому 8 годин на день, а це означає, що багато хто з них витрачає на мережу стільки ж часу, скільки і на сон.

Найменше часу в інтернеті проводять чоловіки, що народилися в 1945−65 рр. — близько 5,5 годин на день.

GSMA Intelligence повідомляє, що нижча поінформованість про інтернет поширені серед літніх і менш освічених жінок із бідних країн.

На глобальному рівні на чоловіків припадає на 18 відсотків більше користувачів соціальних мереж, ніж на жінок.

При цьому в Південній Азії чоловіки майже в 2,5 рази частіше користуються соціальними мережами, ніж жінки.

Оскільки жінки, які мають доступ до мережі, користуються ним набагато активніше, стає зрозуміло, що цей дисбаланс створений штучно. Фахівці DataReportal називають його сексизмом.

Для чого використовується інтернет?

Нове дослідження GWI підтверджує, що пошук інформації, як і раніше, є головною мотивацією для використання Інтернету.

Більше 6 з 10 інтернет-користувачів (60,2%) у віці від 16 до 64 років назвали це однією з основних причин виходу в інтернет у четвертому кварталі 2021 року.

Підтримка зв’язку з друзями та сім'єю посіла друге місце з 54,7%.

Пошук та перегляд новин був третьою за поширеністю причиною виходу в інтернет: 52,3 відсотка інтернет-користувачів працездатного віку у світі назвали це головною мотивацією.

І більше половини користувачів (50,3%) сказали, що виходять до інтернету, щоб знайти розважальний відеоконтент, що ставить цю діяльність на четверте місце в останньому глобальному рейтингу.

Це не всі причини, щоб вийти в інтернет. Комерційна діяльність, така як пошук продуктів та послуг, також займає відносно високе місце у останньому рейтингу GWI.

Найпопулярніші сайти

Semrush повідомляє, що YouTube був найвідвідуванішим веб-сайтом у лютому 2022 року. Це рідкість, адже зазвичай лідирує Google.com.

Дані Semrush показують, що в лютому на веб-сайті YouTube було проведено майже 50 мільярдів різних сеансів користувача, при цьому відвідувачі проводили на сайті в середньому більше 25 хвилин.

Це говорить про те, що тільки в лютому 2022 року люди провели понад 20 мільярдів годин на YouTube.com, що відповідає більш ніж 2,3 мільйонам років існування людства.

Однак варто відзначити, що це відображає лише дії на веб-сайті YouTube і не включає час, проведений за допомогою власних мобільних додатків платформи.

Соціальні мережі

Темпи зростання кількості користувачів соціальних мереж протягом останніх трьох місяців уповільнилися порівняно з квартальними темпами зростання, які спостерігалися з початку пандемії COVID-19.

Аналіз Kepios показує, що з початку 2022 року кількість користувачів соціальних мереж у всьому світі збільшилася лише на 32 мільйони, що відповідає квартальному зростанню на 0,7 відсотка.

При цьому люди використовують соціальні мережі з різною метою. Так, 7 із 10 користувачів Facebook кажуть, що вони використовують платформу для спілкування з друзями та сім'єю, з TikTok таких — лише 15%. 77% користувачів цієї соціальної мережі шукають у ній розважальний контент.

Останні дані, опубліковані в рекламних ресурсах Bytedance, показують, що рекламне охоплення TikTok зростало швидше в перші три місяці 2022 року, ніж в останні три місяці 2021 року.

Маркетологи тепер можуть охопити 970 мільйонів користувачів у віці 18 років і старших за допомогою реклами на TikTok, що майже на 10 відсотків перевищує кількість користувачів, яких вони могли охопити на початку цього року.

Це означає, що доросла аудиторія TikTok зараз зростає зі швидкістю майже 1 мільйон нових користувачів щодня.

Вплив війни в Україні

Блокування ресурсів Meta в РФ призвело до того, що аудиторія Instagram зменшилася на 1,8% порівняно із січнем 2022 року. Це відповідає падінню охоплення на 26 мільйонів користувачів за останні три місяці.

Однак малоймовірно, що Meta «втративла» всіх цих користувачів; швидше, компанія просто не дозволяє рекламодавцям націлювати на них рекламу, ймовірно через санкції, введені урядом США.

Якби не обмеження для російських користувачів, глобальна рекламна аудиторія Instagram, ймовірно, виросла б приблизно на 38−40 мільйонів користувачів за останні три місяці, що відповідає зростанню у квартальному обчисленні приблизно на 2,6 відсотка.

Показати ще новини
Радіо НВ
X