Facebook викручується з персональними даними, а Apple зійшла до України. Головне в IT за тиждень

18 травня 2018, 20:21
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Експерти IT-галузі і топ-менеджери IT-компаній розповідають про головні події в Україні та у світі. Головною темою тижня став запуск Apple Pay і багато новин навколо персональних даних.

радник першого віце-прем'єр-міністра з питань цифрової економіки

17 травня Apple Pay стартував в Україні. Користувачі iPhone виявили, що тепер вони можуть ввести в додаток Apple Pay своїх кредитні картки, зокрема MasterCard і Visa.

Відео дня

Протягом останніх років Apple працює над розширенням ринку Apple Pay, і зараз ця послуга працює у США, Канаді, Китаї, Бразилії, Великобританії, Швейцарії, Франції, Італії, Іспанії, Ірландії, Данії, Фінляндії, Швеції, Еміратах, Росії, Австралії, Японії, Сінгапурі, Гонконгу, Новій Зеландії, Тайвані — і тепер в Україні. Приємно бути в позитивному списку інноваційних країн.

Facebook почав імплементацію нового закону Європейського Співтовариства - GDPR для користувачів, які проживають на території ЄС.

Поки що впровадження виглядає дуже лімітовано і пропонується дві основні опції для керування персональними даними:

1) погодитися/або не погодитися з тим, що мої дані буде використано для таргетованої реклами;

2) погодитися/або не погодитися з «Face Recognition».

Третя опція — #DeleteFacebook, водночас ви отримаєте тільки копію частини своїх даних, в інформаційному вікні не вказано, що Facebook їх видалить, як того вимагає законодавство.

Нові правила і умови обробки персональних даних «Terms, Data Policy and Cookies Policy» дають можливість ознайомитися з великим списком даних, які Facebook збирає і аналізує для застосування у «своїх продуктах і рекламі», як вони заявляють.

Це стосується не тільки ваших безпосередніх дій у додатку Facebook, але і всіх ваших мобільних/портативних пристроїв і вашої поведінкової моделі — де ви живете, куди любите ходити, де буваєте найчастіше, з ким ведете бізнес, що найчастіше купуєте, де купуєте тощо.

Це крім усього того, що ви пишете в месенджерах, у запитах пошукових систем, у SMS (логи дзвінків і повідомлень теж «пишуться» Facebook).

Тож, найімовірніше, слід очікувати слухання Цукерберга в Парламенті ЄС і подальшої модифікації правил обробки персональних даних у Facebook.

Ольга Афанасьєва

виконавчий директор UVCA (Української Асоціації венчурного і приватного капіталу)

Залишився тиждень до набуття чинності нових правил про захист і обробку персональних даних (GDRP) в Євросоюзі — українським компаніям треба приготуватися.

Багато хто днями отримав на пошту повідомлення про зміни політики обробки і захисту персональних даних, які на території ЄС набувають чинності 25 травня. Якщо коротко, то нові правила будуть дотримуватися шести принципів: законність і прозорість; обмеження мети збору даних; мінімізація; точність; обмеження зберігання; цілісність і конфіденційність. Тобто тепер компанія, яка займається доставкою їжі, не повинна буде збирати такі дані, як вік і стать людини, якщо не пояснить їх обов'язкову наявність для надання своїх послуг.

Важливим є те, що нові правила екстериторіальні — українські компанії, які надають послуги на території Євросоюзу або жителям ЄС, повинні цих принципів дотримуватися і повідомляти про порушення (хакерські атаки, наприклад).

Покарання за недотримання нових правил досить жорстке - до $20 млн або 4% від річного доходу компанії. До того ж, це репутаційний ризик, який може бути важливіший від штрафів, оскільки компанії перестануть довіряти клієнти.

Facebook продовжує боротися з неправомірним збиранням даних користувачів через додатки всередині своєї платформи. Цього тижня компанія зупинила роботу приблизно 200 додатків до з'ясування обставин про те, чи передавали їх творці дані про користувачів третім особам. Таким чином, компанія стримує свою обіцянку, дану під час розслідування впливу на голосування на виборах президента США, в якому виявилася замішана британська компанія Cambridge Analytics. Крім того, цього тижня корпорація оголосила, що за перші три місяці року було видалено чверть акаунтів фейкових користувачів або реєстрацій-ботів (583 млн).

Українська асоціація венчурного і приватного капіталу (UVCA) за підтримки Deloitte опублікувала третій звіт про інвестиції в українські стартапи. Згідно зі звітом, венчурні інвестиції зросли втричі - до 259 млн - рекордна сума для України. Найбільше у 2017 році інвестицій отримав стартап Grammarly. Це компанія, яка допомагає уникати помилок під час написання текстів. Хоч як би парадоксально звучало, але українці навчилися за допомогою штучного інтелекту виправляти помилки іноземців.

Вперше в огляді було опубліковано інформацію про обсяг угод з приватним капіталом. У 2017 році було 14 таких інвестицій із загальним обсягом 127 млн ​​дол. - значна для України сума. З огляду на те, що такі угоди є непублічними, інформація про них обмежена тільки кількістю угод і обсягом інвестицій. Також уперше UVCA зібрала річну інформацію про інноваційний інструмент залучення інвестицій - ICO. 19 українських проектів у 2017 році зібрали понад 160 млн дол., випустивши токени. У нашій країні спостерігається тенденція до збільшення привабливості ICO. Правда, майже всі компанії, використовуючи цей інструмент, не вказують Україну країною реєстрації. Тому UVCA бере участь у робочій групі з напрацювання законодавства для легального використання криптовалюти і проведення ICO.

ПриватБанк запустив для своїх клієнтів ApplePay. Це важлива для любителів "яблучної" техніки новина, оскільки тепер, купуючи телефон за 25 тис. грн, можна буде пройти через турнікет метро, ​​приклавши його до терміналу безконтактної оплати. А якщо без жартів - то це дійсно важливо, оскільки свідчить про те, що глобальна компанія Apple вважає український ринок перспективним для безконтактних платежів за допомогою мобільних телефонів. Це підтверджує статистика MasterCard: якщо у світі кількість таких безконтактних платежів у 2017 році зросла у 4 рази, то в Україні - у 14.

Крім того, ПриватБанк почав співпрацю з українським стартапом MAWI, який розробляє розумні браслети. Власники браслета MAWI Pay тепер зможуть безконтактно розрахуватися картками ПриватБанку. Водночас ідентифікація користувача відбувається за допомогою електрокардіограми.

Але не варто засмучуватися власникам карток інших банків. Загальносвітова практика заходу в країну ApplePay показує, що сервіс став працювати з найбільшим банком, а потім підключаються інші. Тому, будемо сподіватися, що до осені більшість українців зможуть платити, використовуючи свій телефон, тим самим покращуючи статистику безконтактних платежів у нашій країні. І, власне, збільшення обсягу безготівкових платежів є ключовим у стратегії Національного банку України.

Робоча група, що складається з представників криптобізнесу, громадського сектору та народних депутатів презентувала своє бачення легалізації криптовалют в Україні. Презентований документ стоїть на принципах лібералізації і відкритості використання криптовалют у нашій країні. Робоча група сформувала своє бачення таких визначень як блокчейн, майнінг, токен, смарт-контракт. Також було запропоновано звільнити від оподаткування прибуток фізичних осіб, які займаються торгівлею криптовалют.

Володимир Бондаренко

CEO компанії Mauris

На сьогодні однією з найуспішніших моделей монетизації цифрового контенту є підписка. Яскравими прикладами таких успішних проектів є Netflix, Spotify, Apple Music, SoundCloud та інші. Багато компаній кіноіндустрії стали розробляти стрімінгові сервіси і прибирати свій контент з Netflix. Вони хочуть встигнути створити майданчик із власною базою підписників до того, як великі сервіси виростуть до рівня монополій.

YouTube неодноразово намагався створити платний контент, а також знайти офіційний спосіб монетизації за рахунок оплати сервісу користувачами. Компанія створила YouTube Red, який дає можливість переглядати ролики без реклами і дивитися відео в онлайні. Але великої популярності цей сервіс не здобув.

Цього тижня у блозі компанії YouTube з'явився анонс запуску проекту YouTube Music, який буде доступний у двох версіях: безоплатній та платній. Компанія вирішила зробити черговий крок до подпісочной моделі монетизації. У безкоштовної версії користувачі зможуть шукати та прослуховувати музику, переглядати персональні рекомендації. Але в цій версії доведеться слухати і рекламу. Вартість платної версії, в якій відсутня реклама, становить $9,99. Вона дає доступ до скачування музики та її прослуховування в офлайні.

Також компанія анонсувала вихід YouTube Premium, який замінить YouTube Red. YouTube Premium стане комплексним пакетом з більшою кількістю переваг для користувача за ту саму вартість ($11,99).

Таким чином, YouTube намагається залучити аудиторію, яка користується Apple Music, SoundCloud і Spotify. Якщо компанії вдасться переманити користувачів вищезазначених сервісів, то YouTube зможе стати не тільки джерелом номер один у наданні відеоконтенту, але й аудіоконтенту.

Володимир Дем'яненко

СЕО і керівний партнер компанії D2

Я дуже довго чекав запуску Apple Pay в Україні. Це топ-сервіс для імпульсних роздрібних продажів. Він освіжить зону СМП (середніх і малих підприємств). Стає зручно здійснювати дрібні транзакції, імпульсні покупки. Телефон чимдалі частіше з нами в руці, аніж гаманець.

Люди не стануть більше купувати через цю функцію у великому ритейлі. Але стануть це робити в автоматах і food-корнерах для купівлі напоїв, снеків, негабаритних товарів, оплати проїзду. Це буде ривок для розвитку малого і середнього бізнесу. З появою Apple Pay буде більше безконтактних безготівкових платежів, чого активно прагнуть прогресивні країни. Що менше готівки на ринку, то прозоріша економіка держави. Наприклад, у 2017 році Південна Корея запускає проект «Суспільство без монет», головна мета якого - перевести більше ніж 85% населення на електронні платежі до 2021 року.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X