Трамп проти Amazon. Чому президент США воює з найбільшим інтернет-магазином світу

26 квітня 2018, 20:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Скандали навколо Facebook і Telegram відвернули увагу від поєдинку американських суперважковаговиків Дональда Трампа та власника Amazon Джеффа Безоса.

НВ розбиралося навіщо Трамп «мочить» Amazon та чому у нього нічого не вийде.

Поки у всьому світі обговорюють витік даних користувачів Facebook та посилення цензури в Росії, для більшості аудиторії в тіні залишився головний скандал світового масштабу: імовірно, найбагатша людина на Землі - засновник інтернет-компанії Amazon Джефф Безос потрапив під лещата президента, імовірно, найвпливовішої країни у світі - Дональда Трампа.

Відео дня

Суть конфлікту

В середині квітня 2018 року президент США Дональд Трамп видав указ про фінансову перевірку державної поштової служби USPS (United States Postal Service). Американський гарант демократії доручив проекзаменувати «нестійкий фінансовий шлях» компанії та «провести повну оцінку фінансових операцій USPS».

Напряму це доручення ніяк не стосувалося ні Безоса, ні Amazon, але суть в контексті, адже конфронтація між президентом і найбагатшим бізнесменом країни існує вже давно.

Річ у тім, що Amazon є найбільшим клієнтом держпошти Америки, і Трамп вважає, що інтернет-магазин просто використовує державні ресурси, явно не доплачуючи владі за надані послуги.

Президент-мільярдер ще у 2013-му говорив про те, що USPS страждає, називаючи США своєю «бідною, бідною» країною. А під час президентської гонки 2016-го видання Безоса The Washington Post, в свою чергу, писало розгромні матеріали про політику головного суперника Хіларі Клінтон. Саме після цього Трамп перейшов у прямий наступ на Washington Post, Amazon та особисто на їх власника:

«Чи дійсно Washington Post, з їх фейковими новинами, використовують як лобістську зброю проти Конгресу, щоб утримати політиків від розслідування безподаткової монополії Amazon?»

«#AmazonWashigtonPost, який іноді використовують як захист Amazon від сплати інтернет-податків (які вони повинні платити), є ФЕЙКОВИМИ НОВИНАМИ!»

Всупереч агресивним нападкам Трампа, Джефф завжди залишався холоднокровним та, часом, навіть жартівливим. В одній із численних твіттер-перепалок між бізнес-магнатами в 2015-му, засновник Amazon заявив, що «зарезервував місце для Дональда Трампа на своїй ракеті Blue Origin».

Незважаючи на заяви Безоса про те, що його газета існує автономно і не виконує ніяких вказівок керівництва, Трамп, отримавши владу, все-таки зберіг образу та перейшов у активний наступ на Amazon.

Використовуючи свій найпотужніший медіаінструмент - твіттер, Трамп заявив, що цей інтернет-магазин стає багатшим, а держава з року в рік втрачає мільярди доларів.

Президент також озвучив цифру у півтора долара, яку USPS нібито втрачає з кожної посилки. Тепер він має намір перевірити фінансовий стан державної пошти, імовірно, щоб визнати її нерентабельною та денаціоналізувати, насоливши тим самим Безосу, який співпрацює з американською поштою вже понад 20 років.

Хто правий

Насправді, державна пошта США дійсно перебуває не в найкращому стані, про що свідчать скорочення штату, закриття офісів та борги компанії.

Але, на думку експертів, Amazon - це один з останніх засобів, який допомагає USPS остаточно не стати фінансовим банкрутом. Попри те, що представники самої державної пошти говорили про вигоду співпраці з Amazon, та навіть намагалися переконати Трампа зняти свої звинувачення, - президент наполегливо бажає домогтися додаткових 2,6 мільярда доларів від компанії Джеффа Безоса.

Зараз, державна пошта США є ключовою ланкою в щоденній доставці Amazon від складів до будинків покупців (так звана «остання миля»). Цей тандем покриває 40% замовлень по всій країні, а в деяких містах сервіс настільки популярний, що поштові відділення працюють там навіть у неділю.

Якщо за ініціативою Трампа USPS все-таки приватизують або істотно підвищать тарифи на послуги, Amazon, разом зі своїми найближчими конкурентами FedEX, UPS і DHL, будуть змушені шукати інших перевізників.

Карикатура на конфлікт Трампа з Amazon, фото: patriotpost.us

Але, швидше за все, ці світові сервіси доставки все-таки знайдуть рішення цієї проблеми, а ось держпошта США навряд чи переживе подібні зміни.

У цьому сенсі, промах Дональда Трампа очевидний, адже USPS є унікальним підприємством, яке, всупереч статусу, не субсидує держава та не утримується за рахунок платників податків. Чи стануть особисті амбіції американського президента вище перспектив розвитку бізнесу в країні - буде зрозуміло вже незабаром, але наполегливість Трампа в прийнятті рішень, деколи навіть дурних, вже знайома багатьом американцям.

Amazon, не єдина компанія, за рахунок якої президент США реалізовує своє его. Відразу ж після приходу до влади, Трамп закликав бойкотувати Apple через те, що компанія не захотіла відкривати дані з телефонів учасників терористичного акту в Сан-Бернардіно.

Однак, після значного зниження податків для Apple, глава компанії Тім Кук став соратником і найближчим радником президента вже на новому фронті - торгової війни з Китаєм. Повинен же хтось розсьорбувати, знову ж таки, принципові вчинки Трампа з блокуванням китайських товарів та гучні заяви про введення серйозного мита на продукцію Народної Республіки у Штатах.

Наостанок, варто відзначити, що Amazon також відмовився співпрацювати в блокуванні Telegram - свого друга по нещастю. З огляду на це, можна говорити про першу міні-коаліцію приватних бізнесів, які відкрито пішли проти влади найбільших держав у світі.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X