Черговий дизлайк. Чому Facebook вигідно поширювати «чорнуху»

19 липня 2018, 21:03
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Британські журналісти з'ясували, що Facebook порушує свої ж правила контенту в інтернеті. Соцмережа пропускає матеріали з насиллям та дискримінацією для популяризації платформи.

Сама популярна соціальна мережа у світі - Facebook - відома своїми відносно жорсткими правилами користування. Можна заробити місячний бан за неполіткоректний коментар на публічній сторінці, не кажучи вже про авторські права та розміщення від свого імені чужого медіаконтенту.

Відео дня

Показовим був нещодавний випадок, коли платформа перевіряла і тимчасово блокувала деяких українців, які поставили негативні оцінки офіційному аккаунту FIFA у Facebook. Детальніше про це НВ писало тут.

Але, як виявилось, дії Facebook по фільтрації та перевірці контенту дещо упереджені та передбачають різну реакцію на різні ситуації.

Журналіст британського телеканалу Channel 4 вирішив перевірити внутрішню кухню Facebook та провів розслідування, влаштувавшись у компанію модератором матеріалів під прикриттям.

Як пише Business Insider, журналіст приєднався до ірландського підрядника CPL Resources, який працює з Facebook з 2010 року та відстежує контент у соцмережі.

Суть розслідування та роботи під прикриттям була в тому, щоб пройти тренувальний курс та дізнатися як модератори повинні реагувати на контент з насиллям, жорстке поводження з дітьми та мову ворожнечі.

Традиційно, модераторам надходять сигнали від користувачів, які скаржаться на те чи інше відео, картинку, пост чи коментар. Аналізуючи такі матеріали, вони могли застосувати один з трьох сценаріїв - ігнорувати, видалити або позначити їх як тривожні. Медіа з позначкою «тривожні» залишалися на Facebook, але були доступні обмеженому колу осіб.

З'ясувалося, що те, чого вчили модераторів, багато в чому не відповідало правилам Facebook, і часто матеріали, що містять сцени насилля над дітьми, расизм та жорстокість були проігноровані і зберігалися на сайті.

Наприклад, під час тренувального курсу, журналісту під прикриттям показали відео, на якому дорослий чоловік бив хлопчика, і, за інструкцією, цей матеріал потрібно було не видаляти, а відзначити як тривожний.

На відео поскаржилася одна з користувачів ще в 2012-му, але у Facebook відповіли, що воно не порушує корпоративних правил, і матеріал залишився на сайті до наших днів.

Хоча після розслідування, віце-президент Facebook з публічної політики Річард Аллан розповів Channel 4, що відео має бути видалено.

Це був зовсім не єдиний випадок. Картинку, на якій голову дівчинки тримали під водою з написом «коли перший хлопець твоєї дочки - маленький хлопчик-негр» журналісту під прикриттям сказали ігнорувати, тому що «вона має на увазі багато, а щоб знайти фактичні порушення, треба пройти через безліч процедур».

Крім цього, журналіст зауважив, що коментар «йдіть геть у свою країну», націлений на мусульман в імміграції, не був видалений з Facebook, хоча всі подібні випадки порушують правила соцмережі з приводу мови ворожнечі, залякування, відчуження та сприяння насиллю у реальному світі.

«Люди обговорюють доволі делікатні теми на Facebook, враховуючи питання імміграції. І ці дебати можуть бути повністю законними» - відреагував Річард Аллан, але вже в коментарі Business Insider менеджер сказав, що Facebook помилився і компанія переглянула навчальні матеріали, надавши оновлені курси для модераторів.

Журналісти-розслідувачі з Channel 4 також поспілкувалися з колишнім інвестором Facebook Роджером Макнамі. Американський бізнесмен впевнений, що соцмережа отримує прибуток від такого контенту: «Це дійсно негативні, дійсно небезпечні матеріали, які привертають на платформу зацікавлених людей. Facebook розуміє, що їх аудиторії бажано проводити більше часу на сайті, якщо вони хочуть будувати бізнес на рекламі».

В кінцевому рахунку все стосується грошей

Макнамі вважає, що такі дії підтримуються компанією і якщо Facebook буде цензурувати занадто багато, то люди втратять інтерес до цієї соцмережі, - «але ж в кінцевому рахунку все стосується грошей». Попри це, представники Facebook запевняють, що шокуючий контент не приносить їм грошей і це просто неполадки в роботі системи.

Деталі розслідування Channel 4 можна дізнатися у документальному фільмі «Усередині Facebook: Секрети соціальної мережі»:

Всупереч своїй популярності, а може через неї, Facebook залишається однією з найжорсткіших соцмереж в плані фільтрації контенту. Згадуючи доступний раніше в Україні сайт Вконтакте, можна сказати, що це був архів порноматеріалів та справжній збірник всього трешу рунета, який блокував далеко не весь заборонений контент.

Що стосується популярних відеохостингів, як-то YouTube і Vimeo, - вони також набагато демократичніше у своїх правилах, ніж Facebook та мають розширені рамки для матеріалів, які можна розміщувати на сайті.

Єдина світова соцмережа, яка досі дозволяє публікувати «чорнуху», враховуючи порно, - це Twitter. Але, варто зазначити, що сайт для мікроблогінгу має безпечний режим перегляду, який заздалегідь буде попереджати вас про подібні матеріали.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X