Не дуже і треба. Чому прогнозоване аналітиками падіння продажів флагманів не підкосить Samsung
Аналітики прогнозують падіння продажів смартфонів Samsung, але це навряд чи вдарить по компанії.
За даними The Investor, цього року Samsung не вдасться виконати плани з продажу мобільних пристроїв, зокрема, флагманських моделей Galaxy S9/S9 +, і досягти позначки в 350 млн штук.
Спочатку, як повідомляє джерело, компанія орієнтувалася на обсяги 320 млн штук, але попередні замовлення на модель мотивували виробника переглянути плани і підняти планку до 350 млн.
Однак після старту продажі почали падати, і аналітики припускають, що компанія за рік продасть 30 млн Galaxy S9/S9 +, що буде найгіршим результатом для топових моделей починаючи з 2012 року. Джерело повідомляє, що бізнес компанії також підкосить і зниження інтересу до бренду в Китаї, де частка корейського виробника становить менше 1%, і єдиним джерелом надії для компанії стане випуск більш дорогого ($2 000, а то і дорожче) гнучкого смартфона.
НВ аналізує, чому погані результати для флагмана НЕ підкосять Samsung.
На ринку смартфонів на даний момент є два виражених лідери – Samsung та Apple. Обидві компанії також випускають продукцію в інших сегментах, але найчастіше саме смартфони стають предметом підвищеної уваги та бурхливих обговорень. І для кожної з них песимістичний прогноз продажів (і фактичне падіння) грають різну роль.
Так, Apple смартфони приносять більше половини прибутку, в 2017 році їхня частка склала 70% в структурі доходів компанії. Хоча інші сегменти – такі як сервіси, музика і носима електроніка – у компанії ростуть, у неї також залишаються пристрої в сегментах, які або падають, або показують незначне зростання. Наприклад, планшети, ноутбуки, десктопи.
Samsung також випускає смартфони, планшети, аксесуари, заграє з хромбуками. Але у цієї компанії є три ключових відмінності.
По-перше, сильні світові позиції в побутовій електроніці, а також телевізорах (хоча в структурі доходів від споживчої електроніки смартфони грають ключову роль).
По-друге, відсутність успішних монетизованими сервісів.
По-третє, виробництво компонентів для тих же смартфонів.
За обсягами виробництва процесорів компанія обійшла Intel і офіційно стала лідером ринку
На даний момент Samsung є лідером у виробництві OLED-дисплеїв – технології, на яку всі значущі гравці переходять у флагманах. LG має плани щодо того, щоб наздогнати конкурента, але завод, який дозволить значно розширити виробництво, тільки будується. За планом, він буде запущений до 2019 року і поставлятиме компоненти Apple і Google (у будь-якому разі обидві компанії в нього інвестували кошти), а може й іншим вендорам. На даний момент компанія не здатна забезпечити ринку помітні поставки.
Дисплеї від Samsung використовуються в iPhone X (в наступному поколінні буде навіть в двох моделях флагманів Apple, судячи з витоків), моделях Gionee, Meizu, Acer, HP, Vivo, Microsoft, Lenovo, ZTE, Hisense, Konka та інших виробників, всього за рік компанія продає більше 300 млн панелей.
Судячи з чуток, OLED-екран Samsung буде використовуватися в наступному флагмані Huawei – Mate 20, а також компанія буде поставляти свої вигнуті OLED-панелі Oppo. І це не включаючи власні пристрої, в цьому році – вже починаючи з бюджетної лінійки J.
Крім OLED-екранів для смартфонів компанія випускає LCD-моделі. І в останньому річному звіті зазначається, що маржинальність бізнесу зросла.
По-друге, Samsung є виробником пам'яті, процесорів (в даному випадку, і виробником, і розробником, що теж важливо), камер та інших компонентів, які використовуються в смартфонах.
Так, наприклад, за обсягами виробництва процесорів компанія обійшла Intel і офіційно стала лідером ринку.
Хоча тут позиції компанії можуть похитнутися в короткостроковій перспективі, адже конкурент – TMSC – вже перейшов на новий 7-нм техпроцес, і Qualcomm пішов за ним в кінці минулого року. Виробництво Samsung поки освоїло тільки 10-нм технологію.
Процесори розробки Samsung використовуються як в пристроях компанії, так і в деяких моделях Meizu. У компанії були певні обмеження щодо продажу своїх розробок в зв'язку з патентами Qualcomm, але нещодавно компанія оголосила про плани зі співробітництва з EOM-виробниками. На тлі китайсько-американської торгової війни це може відчутно вдарити по бізнесу Qualcomm і зіграти на руку Samsung.
Поки Huawei не думає про продаж власних рішень Hisilicon на сторону, у компанії немає інших конкурентів в топовому і середньому сегменті, крім Qualcomm.
Цього року Samsung оголосила про випуск двухмодульної камери для середнього сегмента, і тим самим спокусилися на вотчину Sony.
На смартфони в звіті компанії за четвертий квартал минулого року припало 16% операційного прибутку. На компоненти – 81%.
За прогнозами компанії, попит на пам'ять залишатиметься стабільно високим. Тільки за минулий рік продажі цього компонента виросли на 54%. Пам'ять Samsung стоїть не тільки в смартфонах або планшетах, але і в підключених пристроях. Зокрема, у «розумних» колонках Amazon's Echo Dot і Alphabet's Google Home. А цьому сегменту аналітики пророкують зростання.
На смартфони в звіті компанії за четвертий квартал минулого року прийшлосялося 16% операційного прибутку. На компоненти – 81%.
В одній з публікацій, присвячених аналізу річних результатів компанії йшлося про те, що річний звіт Samsung – це, по суті, індикатор стану галузі, адже компанія так чи інакше поставляє компоненти для багатьох виробників. І на тлі торгової війни між США і Китаєм її корейська «прописка» може стати відмінним козирем і для одного, і для іншого табору.
Якщо минулого року продажі смартфонів загальмувалися і навіть відкотилися ( в залежності від методики підрахунку – з продажу або по відвантаженнях), то цього року аналітики прогнозують зростання знову. У висновках до минулорічного звіту компанія GfK писала, що драйвером продажів стали дорогі моделі з «нескінченними» OLED-екранами і потужним залізом.
Якщо тенденція збережеться і на цей рік, то Samsung, незалежно від того, проголосують користувачі гаманцем за її смартфони або за конкурентів, залишиться у виграші. І чим дорожче будуть ці моделі, тим більше заробить компанія.
Читайте також:
- Знайди підступ. Огляд Samsung Galaxy J6
- Горе від розуму. Як Apple програла ринок за "розумних" асистентів Amazon і Google
- Різати по живому. Чому тільки відмова від споживчої електроніки може врятувати Sony
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.