Не дуже і треба. Чому прогнозоване аналітиками падіння продажів флагманів не підкосить Samsung

23 червня 2018, 09:03

Аналітики прогнозують падіння продажів смартфонів Samsung, але це навряд чи вдарить по компанії.

За даними The Investor, цього року Samsung не вдасться виконати плани з продажу мобільних пристроїв, зокрема, флагманських моделей Galaxy S9/S9 +, і досягти позначки в 350 млн штук.

Спочатку, як повідомляє джерело, компанія орієнтувалася на обсяги 320 млн штук, але попередні замовлення на модель мотивували виробника переглянути плани і підняти планку до 350 млн.

Відео дня

Однак після старту продажі почали падати, і аналітики припускають, що компанія за рік продасть 30 млн Galaxy S9/S9 +, що буде найгіршим результатом для топових моделей починаючи з 2012 року. Джерело повідомляє, що бізнес компанії також підкосить і зниження інтересу до бренду в Китаї, де частка корейського виробника становить менше 1%, і єдиним джерелом надії для компанії стане випуск більш дорогого ($2 000, а то і дорожче) гнучкого смартфона.

НВ аналізує, чому погані результати для флагмана НЕ підкосять Samsung.

На ринку смартфонів на даний момент є два виражених лідери – Samsung та Apple. Обидві компанії також випускають продукцію в інших сегментах, але найчастіше саме смартфони стають предметом підвищеної уваги та бурхливих обговорень. І для кожної з них песимістичний прогноз продажів (і фактичне падіння) грають різну роль.

Так, Apple смартфони приносять більше половини прибутку, в 2017 році їхня частка склала 70% в структурі доходів компанії. Хоча інші сегменти – такі як сервіси, музика і носима електроніка – у компанії ростуть, у неї також залишаються пристрої в сегментах, які або падають, або показують незначне зростання. Наприклад, планшети, ноутбуки, десктопи.

Samsung також випускає смартфони, планшети, аксесуари, заграє з хромбуками. Але у цієї компанії є три ключових відмінності.

По-перше, сильні світові позиції в побутовій електроніці, а також телевізорах (хоча в структурі доходів від споживчої електроніки смартфони грають ключову роль).

По-друге, відсутність успішних монетизованими сервісів.

По-третє, виробництво компонентів для тих же смартфонів.

За обсягами виробництва процесорів компанія обійшла Intel і офіційно стала лідером ринку

На даний момент Samsung є лідером у виробництві OLED-дисплеїв – технології, на яку всі значущі гравці переходять у флагманах. LG має плани щодо того, щоб наздогнати конкурента, але завод, який дозволить значно розширити виробництво, тільки будується. За планом, він буде запущений до 2019 року і поставлятиме компоненти Apple і Google (у будь-якому разі обидві компанії в нього інвестували кошти), а може й іншим вендорам. На даний момент компанія не здатна забезпечити ринку помітні поставки.

Дисплеї від Samsung використовуються в iPhone X (в наступному поколінні буде навіть в двох моделях флагманів Apple, судячи з витоків), моделях Gionee, Meizu, Acer, HP, Vivo, Microsoft, Lenovo, ZTE, Hisense, Konka та інших виробників, всього за рік компанія продає більше 300 млн панелей.

Судячи з чуток, OLED-екран Samsung буде використовуватися в наступному флагмані Huawei – Mate 20, а також компанія буде поставляти свої вигнуті OLED-панелі Oppo. І це не включаючи власні пристрої, в цьому році – вже починаючи з бюджетної лінійки J.

Крім OLED-екранів для смартфонів компанія випускає LCD-моделі. І в останньому річному звіті зазначається, що маржинальність бізнесу зросла.

По-друге, Samsung є виробником пам'яті, процесорів (в даному випадку, і виробником, і розробником, що теж важливо), камер та інших компонентів, які використовуються в смартфонах.

Так, наприклад, за обсягами виробництва процесорів компанія обійшла Intel і офіційно стала лідером ринку.

Хоча тут позиції компанії можуть похитнутися в короткостроковій перспективі, адже конкурент – TMSC – вже перейшов на новий 7-нм техпроцес, і Qualcomm пішов за ним в кінці минулого року. Виробництво Samsung поки освоїло тільки 10-нм технологію.

Процесори розробки Samsung використовуються як в пристроях компанії, так і в деяких моделях Meizu. У компанії були певні обмеження щодо продажу своїх розробок в зв'язку з патентами Qualcomm, але нещодавно компанія оголосила про плани зі співробітництва з EOM-виробниками. На тлі китайсько-американської торгової війни це може відчутно вдарити по бізнесу Qualcomm і зіграти на руку Samsung.

Поки Huawei не думає про продаж власних рішень Hisilicon на сторону, у компанії немає інших конкурентів в топовому і середньому сегменті, крім Qualcomm.

Цього року Samsung оголосила про випуск двухмодульної камери для середнього сегмента, і тим самим спокусилися на вотчину Sony.

На смартфони в звіті компанії за четвертий квартал минулого року припало 16% операційного прибутку. На компоненти – 81%.

За прогнозами компанії, попит на пам'ять залишатиметься стабільно високим. Тільки за минулий рік продажі цього компонента виросли на 54%. Пам'ять Samsung стоїть не тільки в смартфонах або планшетах, але і в підключених пристроях. Зокрема, у «розумних» колонках Amazon's Echo Dot і Alphabet's Google Home. А цьому сегменту аналітики пророкують зростання.

На смартфони в звіті компанії за четвертий квартал минулого року прийшлосялося 16% операційного прибутку. На компоненти – 81%.

В одній з публікацій, присвячених аналізу річних результатів компанії йшлося про те, що річний звіт Samsung – це, по суті, індикатор стану галузі, адже компанія так чи інакше поставляє компоненти для багатьох виробників. І на тлі торгової війни між США і Китаєм її корейська «прописка» може стати відмінним козирем і для одного, і для іншого табору.

Якщо минулого року продажі смартфонів загальмувалися і навіть відкотилися ( в залежності від методики підрахунку – з продажу або по відвантаженнях), то цього року аналітики прогнозують зростання знову. У висновках до минулорічного звіту компанія GfK писала, що драйвером продажів стали дорогі моделі з «нескінченними» OLED-екранами і потужним залізом.

Якщо тенденція збережеться і на цей рік, то Samsung, незалежно від того, проголосують користувачі гаманцем за її смартфони або за конкурентів, залишиться у виграші. І чим дорожче будуть ці моделі, тим більше заробить компанія.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X