Як IT-індустрія Південної Кореї оголосила війну фемінізму

23 квітня 2018, 20:02

Дискримінації жінок, гендерні стереотипи та кримінальна відповідальність за аборти - здавалось би, про яку Корею йде мова? Але, на жаль, про Південну. Черговий скандал з првами жінок відбувся у ігровій індустрії.

НВ розбиралося, чому у Південній Кореї не популярний фемінізм, особливо серед розробників комп'ютерних ігор.

Ігрова індустрія Азії - це великий міжнародний бізнес, який щорічно приносить мільярди доларів. Південна Корея, на ряду з Великою Британією, Японією, США та Китаєм, є однією з найбільших країн-розробників та ринків комп'ютерних ігор.

Відео дня

Згідно даним аналітичної платформи Newzoo, дохід від ігрової індустрії у 2018 році складе майже чотири з половиною мільярда доларів, адже сьогодні відеоігри - це більше половини експортної продукції всієї країни.

Майже половина населення 50-мільйонної Південної Кореї грають або грали у відеоігри. Цікаво, що 42% геймерів складають представниці жіночої статі, але при цьому лише чверть дівчат є розробниками ігор.

Можливо, саме через такий непропорційний розподіл гейм-девелоперів, у цій сфері виникли прецеденти з порушенням прав людини, які потягли за собою чисельні дискусії та розслідування.

Власне кейс

На початку весни 2018-го південнокорейська фірма-розробник комп'ютерних ігор IMC Games провела розслідування з приводу «антисоціальної ідеології» своєї працівниці Сан Хай-джин. Дівчина була підписана на кілька феміністських спільнот та ретвітнула запис, де у контексті чоловіків-сексистів було вжито слово «hannam» - на корейському слензі зневажлива образа, приблизно перекладається як «огидний чоловік».

Цей пост привернув увагу багатьох до аккаунту програмістки, хлопці-геймери вимагали її звільнення, називаючи дівчину «ракоподібним створінням, яке наслідує брудну ідеологію».

Компанія дійсно провела розслідування, визнавши, що їх працівниця зробила помилку, ретвітнувши це слово, та керівник IMC Games пообіцяв провести «превентивні заходіи, враховуючи своєчасну освітню роботу з підлеглими».

Дії розробниці розцінили як помилку, але не кримінальну справу та нікого звільняти не стали. Сама ж Сан Хай-джин написала у твіттері, що «дуже перепрошує за свій безрозсудний вчинок, який викликав стільки проблем».

Правозахисні організації засудили розслідування компанії, оскільки це вже не перший випадок порушення особистих свобод людини у ігровій індустрії: в 2016-му один з ключових південнокорейських розробників Nexon звільнив співробітницю за футболку з написом «дівчатам не потрібен принц».

Журналістка видання Kotaku Сешилья Д'Анастасіо вважає, що це ніщо інше, як «систематичні спроби викорінити феміністок і феміністів з південнокорейською ігрової індустрії».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

У звіті журналістки наведені доводи про те, що футболка, через яку звільнили програмістку два роки тому, належала організації радикального фемінізму Megalia, яку у Південній Кореї дехто вважає антисоціальною.

Сешилья каже, що геймери анти-феміністи не раз переслідували геймерів-феміністів, та через їх дії вже зазнали тиску щонайменше 20 чоловіків та жінок, а також перестав функціонувати веб-сайт Megalia.

Постер організації Megalia, який висміює південнокорейських чоловіків, фото: medium.com

Попри чоловіконенависні заклики, радикалізм та гасла «NO UTERUS, NO OPINION» або «зроби аборт, якщо вагітна хлопчиком», організація Megalia також збирає гроші для матерів-одиначок, проводить правозахисні кампанії, а раніше з їх допомогою був закритий сайт з дитячим порно.

Чоловічий бізнес

Представник Корейської гільдії розробників ігор заявив, що подібні ідеологічні категоризації в ігровому бізнесі відбуваються через превалювання споживачів-чоловіків. За його словами, шеймінг радикальних феміністів, у цьому випадку, є вигідним бізнес рішенням, адже ядро ​​ринку - чоловіки віком 40 та нижче, і саме на їх смаки орієнтується більшість компаній.

Здавалося б, задоволення запиту користувачів та курс на домінування чоловіків в одній конкретній галузі не повинні були привести до чогось поганого. Але, по суті, скандали в ігровій індустрії підняли проблему з правами жінок у країні в цілому.

Згідно даним Організації з захисту прав людини, дискримінація жіночої статі є поширеним явищем у Південній Кореї: середні зарплати жінок на 37% нижче, ніж середні заробітки чоловіків, не кажучи вже про кримінальну відповідальність за аборти, які в Кореї можна робити лише до 24 тижня вагітності та за умови, що дівчина або була згвалтована, або вагітність несе загрозу її здоров'ю.

Раніше, НВ вже писало про сексизм в IT-індустрії, підтверджуючи, що навіть у цій сфері часто утискають права жінок. Інженер Uber Сьюзен Фаулер тоді розповіла про сексуальні домагання, які вона зазнала в компанії, що призвело до розголосу та масової критики всесвітньо відомого сервісу таксі.

Та коли у 2014-му єдина дівчина-професійний гравець в StarCraft 2 - 24-річна представниця Південної Кореї Кім Ши-Юн - була змушена покинути команду через сексуальні домагання, цьому не надавали великого розголосу, адже нічого особливого для ігросфери, знову ж, не відбулося.

Але зараз вийшло так, що про проблеми прав людини у суперсучасній та прогресивній Південній Кореї світова спільнота дізналася саме завдяки тоталітарному острівцю ігрової індустрії, на якому за невідповідний одяг та ідеологічно неправильні репости дівчатам можна втратити роботу.

Показати ще новини
Радіо NV
X