28 000 років без зарядки. У США запропонували проект революційної батареї з ядерних відходів

26 серпня 2020, 14:26
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Каліфорнійська компанія заявила про проект акумулятора, який працює на ядерних відходах і практично не потребує підзарядки. У основі технології лежить радіоактивний графіт.

Ключовою проблемою електрокарів і будь-яких пристроїв, що живляться електрикою, залишається обмежений ресурс акумуляторних батарей.

Крім необхідності постійної підзарядки, акумулятори доволі швидко зношуються, і їх необхідно міняти.

Відео дня

Вирішення цієї проблеми запропонували у каліфорнійській компанії NDB, — інженери хочуть створювати батареї з ядерних відходів.

Днями у компанії заявили про проект нано-алмазних акумуляторів, ресурс яких може обчислюватися тисячоліттями. У якості основного енергоносія вчені пропонують використовувати радіоактивний графіт, який залишається після експлуатації на АЕС.

Очищаючи цей графіт, автори проекту планують створювати радіоізотоп вуглець-14 у вигляді алмазів. Структура цієї речовини працює як тепловідвід і напівпровідник, що дозволяє збирати заряд і виводити його назовні. Для захисту людей від радіоактивного випромінювання енергоносій збираються обернути у оболонку нерадіоактивного твердого алмазу вуглець-12.

Передбачається, що така батарея буде безпечною для людини, дешевою у виробництві і її питома енергетична щільність буде в рази вище, ніж у звичайних літій-іонних акумуляторів.

У NDB заявляють про можливість використання цієї технології для акумуляторних батарей різних розмірів і типів. У компанії навіть прогнозують масштабування своєї технології до розмірів акумулятора електрокара, який зможе прослужити до 90 років.

Через тривалий період напіврозпаду вуглецю-14, теоретичний максимальний термін служби такої батареї для малопотужного датчика, наприклад, супутника на орбіті, повинен скласти 28 тис. років.

«Здатність цієї технологій забезпечувати енергією протягом дуже тривалих періодів часу без необхідності підзарядки, дозаправки або обслуговування ставить компанію у ідеальне положення для задоволення світових потреб у енергії за допомогою розподіленого рішення з практично нульовим впливом на навколишнє середовище і витратами на транспортування енергії», — заявив професор Університетського коледжу Лондона Джон Шоу-Тейлор.

У NDB планують почати розробку комерційного прототипу своєї батареї після закінчення пандемії COVID-19, а перша комерційна версія такого акумулятора повинна з’явитися через кілька років.

Як уже писав НВ, недавно вчені з Каліфорнійського університету у Сан-Дієго відкрили новий стан літію, який має дозволити створити більш ефективні і довговічні батареї для електрокарів.

Автори розробки назвали своє відкриття некристалічним склоподібним станом літію. За їхніми словами, ця форма металу поліпшує властивості електричного заряду, роблячи його стабільнішим, і значно знижує рівень деградації літієвих акумуляторів.

Вчені заявили, що адаптація і використання такого матеріалу дозволили б створити акумулятори з набагато вищими показниками енергетичної щільності.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X