Колеса для хіпстера. Що таке електросамокат і як його правильно вибрати

20 червня 2019, 21:02

НВ розбиралося, в чому плюси/мінуси електросамокатів, що потрібно знати при покупці і на які моделі варто звернути увагу.

В останні роки електричний транспорт став невід'ємною частиною пейзажу мегаполісів. Від Полтави до Ріо-де-Жанейро, як то кажуть.

Крім повноцінних електрокарів, які поки що відносно непопулярні в Україні, на міських вулицях і дорогах загального користування можна зустріти різні гіроборди, моноколеса, електричні велосипеди та моторолери.

Відео дня

Окрему нішу в цьому сегменті займають електросамокати. Такий вид транспорту є більш зручним, ніж гіроборд або моноколесо. Уже хоча б тому, що можна навчитися управляти ними, не розвиваючи в собі таланти каскадера.

Розбираємося, на що потрібно звернути увагу, вибираючи електричний самокат і які моделі заслуговують на увагу насамперед.

Як вибрати електросамокат?

Бренди

Як і з будь-яким іншим продуктом, головним критерієм при підборі електросамоката має бути якість і надійність.

На жаль, в Україні не можна офіційно купити найпопулярніші в США і у всьому світі моделі від компаній Bird, Lime, Skip, Scoot або Spin. Замість цього, на вітринах наших магазинів електроніки стоять десятки моделей маловідомих китайських брендів.

Найбільш дешеві моделі можна знайти за ціною приблизно $200 (до 6 тис. грн). Верхня межа вартості — за межами $1000. Серед найпоширеніших виробників, які мають відносно непогану репутацію — Kugoo, LikeBike, Xiaomi і Segway Ninebot.

Двигун

Одна з ключових деталей — електромотор. Найпопулярніша версія для компактних електроскутерів — мотор-колесо, який встановлений всередині колісного диска і не вимагає додаткового місця. Такий тип двигуна є практичним, зносостійким і майже не вимагає технічного огляду, хоча і має свої обмеження з продуктивності.

electrohod.com
Фото: electrohod.com

На великі моделі електросамокатів встановлюють електромотори з редуктором, які передають крутний момент через ланцюг. Цей пристрій складніший в експлуатації, більш гучний, займає більше місця, але може бути єдиним можливим для важких моделей.

У випадку з мотор-колесом привід може бути як передній, задній, так і повний. Задній привід краще тягне вгору, і менше пробуксовує, оскільки основне навантаження від маси людини припадає якраз на задню частину платформи електроскутера. Передній, в свою чергу, менше схильний до заносів і є наймасовішим варіантом у багатьох виробників. Рідше зустрічаються повнопривідні версії, оскільки вони дорожче і потрібні для їзди по місцевості з різкою зміною рельєфу.

Акумулятор

Супутник електромотора — акумулятор. Найчастіше можна знайти моделі з літієвими батареями, але в Україні, де морози можуть починатися з середини листопада і закінчуватися в кінці березня, можна задуматися і про свинцевий акумулятор. Такий тип може довше тримати заряд на холоді, але є більш важким.

Що стосується автономності їзди — оптимальний варіант для компактного міського електросамоката від 10 км до 20 км на одному заряді. Зустрічаються «монстри» із запасом ходу і в 30 км, і в 40 км, і навіть більше. Але кожна модель має свої нюанси не тільки в співвідношенні ціна/якість, але й в умовах експлуатації.

Наприклад, постійні рухи вгору-вниз швидше садять акумулятор, ніж їзда по рівній дорозі. Багато що залежить і від швидкісного режиму. Більшість електросамокатів мають контролер розподілу електроенергії, який економить заряд акумулятора.

YouTube / pulsekickngo
Фото: YouTube / pulsekickngo

Як правило, максимальна швидкість в самому економному режимі складає від 10 до 15 км/год, в режимі середньої продуктивності — від 15 до 20 км/год, і при використанні батареї на повну можна розігнати електросамокат до 25-30 км/год. Існують моделі і з максимальною швидкістю близько 80 км/год і більше, але не варто забувати, що електросамокат є транспортом для пересування на невеликих швидкостях і дистанціях.

Важлива також і система рекуперації, яка заряджає акумулятор при гальмуванні і спуску. В крайньому випадку, можна використовувати електросамокат, як звичайний самокат, відштовхуючись від землі ногами, якщо акумулятор повністю розрядився.

Середній час зарядки складає від двох до п'яти годин, залежно від моделі. Існують і варіанти з можливістю підключення додаткового акумулятора, що подвоює запас ходу і дещо збільшує максимальну швидкість.

Амортизація і конструкція

Найчастіше зустрічаються електросамокати з цільногумовими колесами, але на поганій дорозі вони можуть викликати дискомфорт, в порівнянні з накачаними повітрям колесами. Тут допомагають системи амортизації, — пружини можуть бути на передньому колесі, на задньому, на обох або відсутні взагалі.

Для тих, хто любить їздити без сильних вібрацій амортизатори не завадять, але ці деталі роблять електроскутер важчим, що впливає на запас ходу, і з часом вимагають технічного обслуговування.

electricridereview.com
Фото: electricridereview.com

Алюмінієва рама буде найоптимальнішим варіантом, якщо говорити про співвідношення міцність/легкість. Для руху в екстремальних умовах, стрибків або жорсткої експлуатації, можна розглянути моделі зі сталевою конструкцією, але в такому випадку компактність і транспортабельність електросамоката буде гірше.

Найлегший, але не найдешевший варіант — рама з вуглецевого волокна.

П'ять найкращих електросамокатів сьогодні

Вибір на ринку досить великий. Саме час заблукати у численних інтернет-магазинах. Спробуємо все ж виділити найкращі моделі, які можуть стати оптимальним вибором.

Segway Ninebot KickScooter ES2

Від 16 тис. грн

Дуже популярна модель. Престижний бренд, стильний дизайн, запас ходу близько 20 км в умовах реального Києва.

Пірнаємо за посиланням, дивимося характеристики, читаємо відгуки, прицінюємося.

Xiaomi Mi Electric Scooter

Від 12 тис. грн

Xiaomi в своєму репертуарі. Максимум можливостей за прийнятні гроші. І на здачу — стильний дизайн.

Хороша ціна на Mi Electric Scooter тут.

Kugoo S3 Pro

Від 9 тис. грн

Цей електричний самокат вагою всього 11 кг легко розбирається на дві частини, це зручно для транспортування. І при цьому витримує пасажира вагою до 150 кг. Заявлений запас ходу — 37 км. На практиці реально домогтися приблизно 25 км.

Відмінна ціна на Kugoo S3 Pro — за цим посиланням.

OIO HoverBot

Від 13 тис. грн

Дуже цікавий вибір. Легкий і витончений електричний самокат витримує 120 кг і розганяється до швидкості 35 км/год. Великі колеса і хороший кліренс дозволяють не боятися бордюрів (ну хоча б частини з них).

Йдемо за посиланням, прицінюємося. Можливо, це ваш варіант.

Like.Bike White

Від 10 тис. грн

Цікавий китайський бренд. Відмінне співвідношення ціни та якості. Не вірите? Клікайте і переконайтеся самі.


Для довідки — звідки взялися електросамокати?

Тренд на електросамокати поширився по всьому світу з Каліфорнії — батьківщини найпопулярнішого виробника електрокарів Tesla і зразкового регіону в плані економії ресурсів, містобудування, ергономічності і призначеного для користувача комфорту.

Електросамокати стали надзвичайно популярним транспортом через можливість швидкого пересування по місту на невеликих дистанціях, дешевизну, простоту в експлуатації, і для нього не потрібно водійське посвідчення.

За кілька років найуспішніші компанії-виробники електросамокатів — на кшталт Bird, Lime, Skip, Scoot або Spin — заробили сотні мільйонів доларів і створили мережу оренди електросамокатів (так званий «байкшерінг») по всім США. Замість того, щоб купувати електросамокат за ціною від $200 до $1000, користувачі змогли орендувати їх прямо на вулиці і платити менше $3 за 10-хвилинну поїздку на відстань до 5 км.

У порівнянні з цінами на місцевий міський транспорт, така послуга стала досить доступною і більш зручною. Причому, новий компактний транспорт буквально «валяється» на вулицях, підключений до GPS, і люди можуть знайти найближчий до них електросамокат в мобільному застосунку, оплатити поїздку онлайн, і залишити засіб пересування прямо в будь-якій зручній точці.

Згодом, масове користування електросамокати стало серйозною проблемою: крім травм, які отримували користувачі при необережної їзді в місті, цей транспорт просто заполонив міські вулиці і став на заваді для місцевих жителів. Наприклад, в Cан-Франциско бум електричних самокатів ускладнив рух пішохідними доріжками і створив проблему з паркуванням.

Якщо за травми людей відповідали самі компанії, які повинні навчати клієнтів правилам їзди в місті і особливим вимогам до паркування, — вирішити проблему з надмірним поширенням самокатів так і не вдалося. Зараз в деяких містах Каліфорнії можуть з'явитися справжні кладовища електроскутерів, що раніше вже сталося з сотнями тисяч використаних моторолерів у Китаї.

На щастя, Україні поки що не загрожує така ситуація, і, можливо, електроскутери навпаки допоможуть численним власникам автомобілів хоч зрідка відмовлятися від свого чотириколісного транспорту, знизять рівень шкідливих викидів в атмосферу, вирішать проблему перевантаженості великих міст і неякісного міського транспорту.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X