
У гонитві за звуком. Як і навіщо NASA планує збільшити швидкість літаків
Аерокосмічна адміністрація США готує тестовий надзвуковий літак
Коротко:
— чому перестали існувати надзвукові пасажирські літаки
— як літак NASA може вирішити проблему звукового удару
— які компанії найближчими роками протестують надзвукові літаки
Надзвуковий тестовий літак NASA X-59 QueSST має почати літати вже наступного року. Інженери готують апарат, який зможе максимально безшумно долати звуковий бар'єр.
Л ітак — це найвисокотехнологічніший і найшвидший транспорт сучасності. Якщо, звичайно, не враховувати багатогодинні затримки рейсів, на які скаржаться завсідники аеропортів.
Середня крейсерська швидкість різних моделей авіалайнерів сьогодні становить приблизно 900 км/год. Це дозволяє сотням тисяч людей щодня перетинати Атлантичний океан всього за кілька годин.
Донедавна рекорд з перетинання Атлантики (рейс Нью-Йорк — Лондон) становив 5 годин 13 хвилин. Днями літак British Airways завдяки шторму розвинув швидкість 1327 км/год і виконав цей же шлях за 4 години 56 хвилин.
Правда, йдеться про лайнери, швидкість яких не перевищує число Маха і є дозвуковою. Вінець інженерної думки — британсько-французький літак Конкорд — ще 30 років тому міг долати звуковий бар'єр і з комфортом перевозив пасажирів з Європи до США всього за три години.
Авіавиробники відмовилися від надзвукових розробок, оскільки такі літаки використовують занадто багато палива і створюють дуже багато шуму.
Літати швидше за звук тепер можуть тільки військові і космонавти. Але в NASA вирішили відродити надшвидкі польоти і зробити так, щоб подолання звукового бар'єру відбувалося практично безшумно.

Що готують у NASA?
У 2018-му американська аерокосмічна адміністрація оголосила про розробку технологій, які дозволять зробити надзвукові літаки безшумними і мінімізувати втрати від так званого звукового удару.
Для цього NASA вкотре взяла у підрядники авіагіганта Lockheed Martin, чиї інженери і мають сконструювати тестовий надзвуковий літак X-59 QueSST.
Нещодавно представники NASA заявили про те, що літак перебуває на фінальному етапі складання і може бути побудований вже до кінця 2020-го. У Lockheed Martin кажуть, що перші польоти QueSST мають відбутися в 2021-му.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.