У гонитві за звуком. Як і навіщо NASA планує збільшити швидкість літаків - фото
НВ Преміум

У гонитві за звуком. Як і навіщо NASA планує збільшити швидкість літаків

13 лютого 2020, 20:00

Аерокосмічна адміністрація США готує тестовий надзвуковий літак

Коротко:

чому перестали існувати надзвукові пасажирські літаки

як літак NASA може вирішити проблему звукового удару

які компанії найближчими роками протестують надзвукові літаки

Відео дня

Надзвуковий тестовий літак NASA X-59 QueSST має почати літати вже наступного року. Інженери готують апарат, який зможе максимально безшумно долати звуковий бар'єр.

Л ітак це найвисокотехнологічніший і найшвидший транспорт сучасності. Якщо, звичайно, не враховувати багатогодинні затримки рейсів, на які скаржаться завсідники аеропортів.

Середня крейсерська швидкість різних моделей авіалайнерів сьогодні становить приблизно 900 км/год. Це дозволяє сотням тисяч людей щодня перетинати Атлантичний океан всього за кілька годин.

Донедавна рекорд з перетинання Атлантики (рейс Нью-Йорк Лондон) становив 5 годин 13 хвилин. Днями літак British Airways завдяки шторму розвинув швидкість 1327 км/год і виконав цей же шлях за 4 години 56 хвилин.

Правда, йдеться про лайнери, швидкість яких не перевищує число Маха і є дозвуковою. Вінець інженерної думки британсько-французький літак Конкорд ще 30 років тому міг долати звуковий бар'єр і з комфортом перевозив пасажирів з Європи до США всього за три години.

Авіавиробники відмовилися від надзвукових розробок, оскільки такі літаки використовують занадто багато палива і створюють дуже багато шуму.
Літати швидше за звук тепер можуть тільки військові і космонавти. Але в NASA вирішили відродити надшвидкі польоти і зробити так, щоб подолання звукового бар'єру відбувалося практично безшумно.

NASA

Фото: NASA

Що готують у NASA?


У 2018-му американська аерокосмічна адміністрація оголосила про розробку технологій, які дозволять зробити надзвукові літаки безшумними і мінімізувати втрати від так званого звукового удару.

Для цього NASA вкотре взяла у підрядники авіагіганта Lockheed Martin, чиї інженери і мають сконструювати тестовий надзвуковий літак X-59 QueSST.

Нещодавно представники NASA заявили про те, що літак перебуває на фінальному етапі складання і може бути побудований вже до кінця 2020-го. У Lockheed Martin кажуть, що перші польоти QueSST мають відбутися в 2021-му.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X