Посперечатись із Маском. Китайська Space Transportation розробляє «ракету з крилами» для космічного туризму

27 січня, 17:58
Художня ілюстрація пілотованого космічного літака Space Transportation (Фото:Space Transportation)

Художня ілюстрація пілотованого космічного літака Space Transportation (Фото:Space Transportation)

Китайський стартап Space Transportation повідомив про новий випробувальний політ своєї серії «космічних літаків» — суборбітальних апаратів Tianxing.

23 січня 2022 року було успішно виконано перші цього року льотні випробування.

«Ми розробляємо крилату ракету для високошвидкісного транспортування з пункту в пункт, яка дешевша, ніж ракети, що несуть супутники, і швидше, ніж традиційні літаки», — заявили представники компанії.

Відео дня

Космічний літак буде націлений на забезпечення швидкого переміщення між двома точками Землі за допомогою суборбітальної подорожі і буде повністю багаторазовим.

Відеопрезентація на сайті Space Transportation демонструє амбітні плани. На ній показані анімовані пасажири, що сідають у літак, прикріплений до крила. Після вертикального зльоту літак відокремлюється від крила з ракетним двигуном і продовжує свій суборбітальний політ у Дубай на Близькому Сході, приземляючись вертикально на трьох опорах, розгорнутих ззаду.

Компанія, чия повна назва — Beijing Lingkong Tianxing Technology Co., Ltd., повідомила, що наземні випробування заплановані на 2023 рік, перший політ — на 2024 рік, а політ з екіпажем — на 2025 рік. За словами компанії, до 2030 року заплановано випробувальний політ орбітального космічного корабля з екіпажем.

Space Transportation оголосила в серпні минулого року, що залучила $46,3 млн на свої плани створення гіперзвукового космічного літака, і нещодавно компанія провела низку випробувань своїх транспортних засобів Tianxing 1 та Tianxing 2. 23 січня було проведено 10-те льотне випробування, за яким було ще одне випробування у співпраці з лабораторією горіння, що належить Університету Цинхуа.

Цікаво, що китайська корпорація аерокосмічної науки та технологій (CASC), головний космічний підрядник Китаю, у 2020 та 2021 роках провела секретні випробування запуску суборбітальних та орбітальних апаратів із космодрому Цзюцюань у рамках програми розробки космічного літака.

Інші проекти космічних літаків також знаходяться у стадії реалізації по всьому світу. Зокрема компанія Virgin Galactic провела суборбітальний політ свого корабля VSS Unity з повним екіпажем у липні минулого року. У цій місії серед інших пасажирів був засновник Virgin Group Річард Бренсон.

CAS Space, аерокосмічна компанія, що відокремилися від Китайської академії наук, також розробляє свої власні суборбітальні апарати, цього разу з використанням ракетної системи, що нагадує ту, яку продемонструвала аерокосмічна компанія Джеффа Безоса Blue Origin.

Раніше НВ писав, що Китай підтвердив, що завершить будівництво орбітальної космічної станції до кінця року, і заявляє, що планує понад 40 запусків на 2022 рік.

Наукові модулі, названі Mengtian та Wentian, приєднаються до основного модуля Tianhe, який в даний час є домівкою для екіпажу з трьох осіб.

Графік запусків показує, що традиційно обережна програма Китаю збільшує кількість своїх місій, оскільки країна прагне зайняти провідну роль у освоєнні космосу.

У США очікують приблизно таку ж кількість запусків цього року після того, як у 2021 році темпи знизилися через пандемію COVID-19. Були порушені ланцюжки постачання найважливіших предметів, таких як комп’ютерні чіпи, і рідкий кисень, що використовується як ракетне паливо.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X