Як Китай завоює Європу. Найбільші транспортні проекти нашого часу

23 травня 2018, 21:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Поки у світових трендах домінують плани освоїти космос, багато хто втілює ідеї щодо поліпшення транспортних комунікацій на Землі. Одними з лідерів Земного пересування є Китай. НВ представляє Новий шовковий шлях з Китаю до Європи і п'ять інших транспортних мегапроектів.

Китайській економіці, яка зростає, стає тісно на азіатських ринках. З огляду на торгову війну зі Штатами, тепер Народна Республіка планує масово поставляти свою продукцію в Європу. Але для таких обсягів діючих транспортних шляхів мало, тому китайці вже починають будувати нові.

Відео дня

У Середньовіччі Великий шовковий шлях був однією з головних торговельно-економічних сполучних двох просунутих цивілізацій – Європи і Китаю. Через тисячу років внутрішній зв'язок євразійського континенту став ще важливішим, і багато країн будували шляхові сполучення, покриваючи материк залізничними артеріями.

Схеми Шовкового шляху, фото: marakandaavel.com

Сьогодні ж складно переоцінити внесок азіатських, і тим більше, китайських товарів у розвиток різних світових економік. Тисячі тонн різної продукції щодня відправляються з Китаю в Європу на морських суховантажах, вантажних поїздах і літаках, і роблять китайські інтернет-магазини одними з найприбутковіших підприємств у світі.

Кожна з цих компаній обирає свій спосіб доставки і домінуючий для них вид транспорту. Зрозуміло, що дешевизна морських перевезень компенсується тривалістю доставки товару, а блискавична швидкість вантажних літаків влетить клієнту в досить круглу суму.

Але тепер КНР планує знову зробити ставку на залізничні перевезення, адже сучасні поїзди можуть стати найоптимальнішим варіантом у співвідношенні швидкість/вартість доставки.

Також важливу роль зіграло підвищення цін на паливо, адже тепер морські судна змушені економити, і, як наслідок, доставляти вантажі довше.

Cпіввідношення ціна/швидкість перевезення в різних видах транспорту, фото: csis.org

Запуск прямого сполучення між китайським містом Іу і Лондоном на початку 2017-го став одним з етапів перших етапів у будівництві Нового шовкового шляху. А раніше, у 2015 році, був запущений найдовший у світі вантажний залізничний маршрут, який з'єднує Харбін (Китай) і Гамбург (Німеччина) всього за два тижні.

Головна мета Нового шовкового шляху – будівництво трьох великих залізничних сполучень: через Росію, Казахстан і країни Близького Сходу відповідно. Така система має задовольняти запити європейських споживачів протягом 15 днів, що вдвічі швидше, ніж морське сполучення через Суецький канал.

У нещодавньому звіті Центру стратегій і міжнародних досліджень зазначено, що збільшення швидкості поїздів практично вдвічі, зростання китайської експортної продукції і субсидії влади на зниження вартості залізничних перевезень мають посприяти цьому проекту.

План Нового шовкового шляху, фото: csis.org

Але є і негативні фактори, адже навіть з урахуванням субсидій, ціна доставки товару поїздом утричі перевищує вартість морських вантажоперевезень. Чи захочуть клієнти переплачувати втричі і все одно чекати свій товар більш двох тижнів – залишається питанням.

Плюс до всього, згідно зі звітом, статистика за минулі роки не показує чіткого визначення клієнтів на ж/д перевезення, і не факт, що будівництво десятків тисяч залізниць в Європу окупиться.

Хоч би там що, у разі успіху Нового шовкового шляху, Китаю доведеться конкурувати з іншими масштабними транспортними проектами. НВ вибрало п'ять найбільш вражаючих з них.

Ересуннський міст-тунель

Фото: Nick-D

Міст-тунель між Данією і Швецією був відкритий у 2000 році. До цього жителям Скандинавії доводилося використовувати поромні переправи.

Завдовжки майже вісім кілометрів, цей міст-тунель є частиною міжнародного автомобільного сполучення та частиною високошвидкісної залізничної лінії.

Геніальність цієї інженерної споруди полягає в тому, що на половині шляху величезний міст іде під воду і перетворюється на тунель.

Для втілення такої ідеї довелося створити цілий штучний насипний острів, який одночасно є природним заповідником.

Ціна проекту становила майже шість мільярдів доларів, а побудували його всього за п'ять років.

Каліфорнійський швидкісний поїзд

Фото: america2050.org

На Західному узбережжі США Hyperloop Ілона Маска не залишився без конкурентів.

Каліфорнійська влада планує замінити відсталу залізничну систему на швидке високотехнологічне сполучення між основними містами штату.

Планується, що поїзди будуть досягати максимуму в 350 км/год і долати 600 км між Лос-Анджелесом і Сан-Франциско за дві години і 40 хвилин.

Незважаючи на заяви Маска про те, що його потяг зможе проїхати цю саму відстань за півгодини, нова швидкісна система має більше шансів на успіх завдяки стабільному державному фінансуванню.

Загалом у каліфорнійське швидкісне залізничне сполучення планують вкласти майже $70 млрд і закінчити проект уже до 2030-го.

Хоча, за цей час, китайські і японські інженери можуть встигнути покрити такими потягами найглухіші куточки своїх країн.

Crossrail

Фото: Frankie Roberto

Найбільший будівельний проект Європи планують реалізувати навколо Лондона.

По суті, це альтернативна масштабована модель Лондонського метро: швидкісні поїзди будуть проходити центральну частину міста під землею, і виходити на наземні ділянки для поїздок у передмістя і лондонські супутники – Шеффілд і Редінг.

Нове залізничне сполучення під Лондоном будують з 2009-го. Планується, що довжина головної гілки становитиме майже 140 км і матиме 40 станцій. Під землею поїзди складами по 9-12 вагонів будуть розганятися до 100 км/год, а над нею – до 160 км/год.

Ціна такого проекту – понад $25 млрд, а ввести його в експлуатацію планують вже цього року.

Шанхайський маглев

Фото: scmp.com

З огляду на безліч швидкісних транспортних систем у Китаї, ця залізнична лінія все одно явно виділяється.

На сьогодні, – це найшвидший комерційний поїзд на магнітному підвісі.

Такий транспорт існує для з'єднання станцій Шанхайського метро з місцевим аеропортом.

Трохи більше ніж за сім хвилин поїзд долає 30 км і на деяких ділянках розганяється до 430 км/год.

Проект реалізували всього протягом чотирьох років і, незважаючи на відносно високу ціну проїзду (найдешевший разовий квиток – сім доларів), поїзд на магнітній подушці приносив щорічний збиток майже в $160 млн.

Євротунель

Фото: Сommander Keane

Ну і, звісно ж, не можна залишити без уваги найвідоміше транспортне сполучення під Ла-Маншем.

Ідея поєднати Великобританію і материкову Європу з'явилася ще кілька століть тому. Але через низку технічних і політичних причин, жодна зі спроб не була успішною.

Сучасне будівництво тунелю почала влада Великобританії і Франції наприкінці 1980-х.

Євротунель являє собою три великі труби – дві для проходження поїздів у різні боки, і одну – службову.

Загальною протяжністю 50 км, тунель під Ла-Маншем є абсолютним світовим рекордсменом за протяжністю під водою – 39 км.

Загалом, дві країни витратили на цю споруду майже $16 млрд.

Але вже майже чверть століття Євротунель слугує головною транспортною переправою між французьким Кале і англійським Фолкстоуном.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X