Приїхали. Глобальне потепління може паралізувати залізницю на планеті

12 липня 2019, 14:41

Залізниця та потяги вже зазнають труднощів через підвищені температури влітку. Через це інженерам потрібно знайти новий спосіб спорудження залізниць.

Відомо, що підвищені температури негативно впливають на автомобільні дороги (особливо, неякісні). Саме тому на деяких ділянках шосе можуть забороняти пересування великотоннажного транспорту в спеку.

Відео дня

Проте аномальні температури, які наздогнали Європу у червні і продовжують бити рекорди максимальних позначок термометрів в різних країнах, також руйнують і залізничні системи.

Як з’ясувало видання Mashable, минулого місяця швидкісний поїзд Цюріх-Амстердам кілька разів зупинявся на своєму шляху через перегрів двигунів. Схоже відбувається з багатьма потягами не тільки у Європі, але і в США.

За даними Mashable, спека стала причиною 40-хвилинних затримок залізничних рейсів у червні 2019-го в Каліфорнії. «Ця проблема не вирішиться сама собою. Вплив (кліматичних змін — ред.) — це не те, що буде помітно через 10 років. Це те, що відбувається вже зараз», — розповів виданню інженер-будівельник з Університету Колорадо в Боулдері Пол Чіновскі.

Важливо, що рекордні температури повітря і аномальна спека, яку фіксують по всій планеті впливають не тільки на потяги та їх електронні системи, але і на саму залізницю.

Пол Чіновскі пояснює, що при сильній спеці колія стає м’якшою, і коли по ній проїжджають важкі вагони — залізниця деформуються, що може призвести до сходу поїздів з рейок.

Тому деякі залізничні компанії вже зараз припиняють рух поїздів у спекотні дні. Згідно зі звітом, який Пол Чіновскі опублікував цього року в журналі Transport Policy, затримки і пошкодження залізниці, пов’язані з аномально високими температурами, можуть коштувати транспортній системі США від $45 млрд до $60 млрд до кінця поточного сторіччя.

Небагато компаній зараз розглядають можливі варіанти вирішення цієї проблеми. Деякі експерти пропонують будувати залізні дороги при підвищених температурах, що має збільшити їх зносостійкість у спеку. Хоча, інженер-будівельник і директора Програми по залізничному проектуванню в Університеті штату Делавер Аллан Зарембські каже, що такі рейки можуть давати тріщини у зимовий період.

Крім вирішення проблем залізниць, інженерам також доведеться вдосконалити самі потяги, які мають витримувати сильну спеку і функціонувати в екстремальних умовах.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X